Spółki zależne PKP PLK kupią nowe pociągi sieciowe
inf. pras. PKP PLK ⚫ 18.10.2021 ⚫
3,1k

Fot. PNUIK J. Kowal
Cztery spółki grupy kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy o wartości około 40 mln zł na zakup 5 nowoczesnych pociągów do prac przy sieci trakcyjnej. Nowoczesne maszyny zapewnią lepsze utrzymanie linii i sprawniejsze przewozy koleją. Zakup nowoczesnego sprzętu zwiększa potencjał spółek. Inwestycje są możliwe dzięki podwyższeniu kapitałów zakładowych spółek zależnych w wysokości 850 mln zł.
Spółki zależne należące do grupy kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu zostaną doposażone w 5 nowoczesnych pociągów sieciowych.
– Maszyny wykorzystywane będą podczas prac inwestycyjnych oraz w codziennej działalności m.in. przy naprawie i zabezpieczeniu sieci trakcyjnej. Lepsze utrzymanie infrastruktury kolejowej, to dla pasażerów bardziej punktualne podróże, a dla przewoźników towarowych sprawny i płynny przewóz ładunków – poinformowała PKP PLK. Dostawy pociągów sieciowych są zaplanowane na rok 2022. Następnie do 2023 uzyskane zostaną zezwolenia uprawniające do eksploatacji pojazdów na sieci kolejowej w Polsce.
– Dzięki dokapitalizowaniu w wysokości 850 mln zł możliwe jest doposażenie spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w nowoczesny specjalistyczny sprzęt do prac w branży energetyki. Zwiększamy już posiadany potencjał, a to pozwoli na efektywniejsze zaangażowanie w proces inwestycyjny. Spółki rozszerzą także zakres usług – szczególnie w branży energetyki, w której pracują obecnie podmioty zewnętrzne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jest to największe w historii dofinansowanie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne grupy kapitałowej PKP PLK. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Plany inwestycyjne spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki mogą zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do prac przy sieci trakcyjnej oraz urządzenia do robót torowych a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021 – 2024.
– Maszyny wykorzystywane będą podczas prac inwestycyjnych oraz w codziennej działalności m.in. przy naprawie i zabezpieczeniu sieci trakcyjnej. Lepsze utrzymanie infrastruktury kolejowej, to dla pasażerów bardziej punktualne podróże, a dla przewoźników towarowych sprawny i płynny przewóz ładunków – poinformowała PKP PLK. Dostawy pociągów sieciowych są zaplanowane na rok 2022. Następnie do 2023 uzyskane zostaną zezwolenia uprawniające do eksploatacji pojazdów na sieci kolejowej w Polsce.
– Dzięki dokapitalizowaniu w wysokości 850 mln zł możliwe jest doposażenie spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w nowoczesny specjalistyczny sprzęt do prac w branży energetyki. Zwiększamy już posiadany potencjał, a to pozwoli na efektywniejsze zaangażowanie w proces inwestycyjny. Spółki rozszerzą także zakres usług – szczególnie w branży energetyki, w której pracują obecnie podmioty zewnętrzne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jest to największe w historii dofinansowanie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne grupy kapitałowej PKP PLK. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Plany inwestycyjne spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki mogą zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do prac przy sieci trakcyjnej oraz urządzenia do robót torowych a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021 – 2024.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |