Partnerzy serwisu:

Spółki z grupy PLK poprawią tory koło Łodzi i na trasie objazdowej siódemki

Jakub Madrjas 22.05.2017 21

Spółki z grupy PLK poprawią tory koło Łodzi i na trasie objazdowej siódemki
Łódź Chojny, 2015 r.fot. Darpaw, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Trzy zadania w województwie łódzkim warte łącznie prawie 20 mln złotych, a do tego także poprawę objazdu linii nr 7 przekazała do realizacji swoim spółkom PKP PLK. 
Postępowanie negocjacyjne z własnymi spółkami PLK podzieliła na trzy zadania, ale w każdym z nich najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Największe zadanie to rewitalizacja układów torowych w stacji Łódź Kaliska na linii nr 15, w stacji Zgierz na linii nr 15 oraz w stacji Łódź Chojny na linii nr 25. Mieliśmy tu do czynienia z bardzo dużą różnicą w ofertach: PNiUIK zaproponował cenę 15 697 057,05 złotych a najdroższa oferta PPM-T opiewała na 20 533 657,82 złotych.

Oprócz tego PNiUIK wygrał postępowanie w części dotyczącej wymiany nawierzchni kolejowo-drogowej przejazdu kolejowo-drogowego w km 1,503 na linii nr 25 (cena 1 141 642,95 złotych) oraz na przebudowę wiaduktu kolejowego stalowego w km 8,957 linii kolejowej nr 016 Łódź Widzew – Kutno nad ul. Łagiewnicką w Łodzi. O tej inwestycji pisaliśmy tutaj.

Dolkom na linii 276

Warto odnotować, że PLK przyznała też kolejne zamówienie w procesie negocjacji z własnymi spółkami. Tym razem chodzi o część modernizacji stacji Kłodzko, a konkretnie o modyfikację toru nr 1 – klasycznego na bezstykowy w km 102,400-104,160 linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – Granica Państwa wraz z robotami okołotorowymi i towarzyszącymi. Postępowanie wygrał Dolkom. O poprzednich zamówieniach dla spółek z grupy PLK pisaliśmy tutaj.

PPM-T na objazdach "siódemki"

Przed miesiącem "Rynek Kolejowy" informował o unieważnieniu przez PKP PLK przetargów na przygotowanie tras objazdowych linii nr 7. W postępowaniu na naprawę okrężnej trasy przez linię nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz linię 69 Rejowiec – Hrebenne wpłynęła tylko jedna oferta i znacznie przekraczała kosztorys. Pisaliśmy o tym tutaj.

Jak informuje Karol Jakubowski z PKP PLK, zarządca infrastruktury również te prace zlecił własnej spółce. Przed dwoma tygodniami spółka PPM-T przystąpiła do prac na linii numer 66 i 69. – Do 9 czerwca wymienione zostaną podkłady, szyny, wyregulowany tor i przebudowany jeden przejazd kolejowo-drogowy. Roboty mają miejsce na odcinkach między stacjami Klemensów i Zwierzyniec  oraz na wysokości Huty Deręgowskiej – informuje Jakubowski. Zakres jest jednak mniejszy niż w pierwotnym postępowaniu – koszt obecnych robót to 13 milionów złotych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony