Partnerzy serwisu:

Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]

Michał Szymajda 26.04.2017 5,5k

arrow
arrow
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Fot. Patryk Farana
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Pociągi DH2 i VT614 Przedsiębiorstwa Wodociągów idą na sprzedaż [zdjęcia]
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów zamierza sprzedać posiadane przez siebie 3 spalinowe zespoły trakcyjne. GPW są one kompletnie zbędne, ponieważ spółka nie prowadzi działalności przewozowej. Kto kupi DH2 i VT614?
Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż szynowych spalinowych zespołów trakcyjnych typu DH2 i VT614 pojawiło się kilka dni temu. GPW chce sprzedać dwuczłonowy zespół trakcyjny DH2 oznaczony jako SN 83-003 oraz dwa trójczłonowe VT 614 (SN 84 001 i SN 84 002). Pierwszy, krótszy z pojazdów eksploatowany był z powodzeniem przez dwa lata (2010–2012) przez Pomorski Oddział Przewozów Regionalnych, gdzie można go było zobaczyć m.in. na połączeniu Słupsk – Szczecinek i Szczecinek – Chojnice. Później jeździł przez dwa lata w Kolejach Śląskich. Natomiast trójczłonowe VT614 nie jeździły w Polsce z pasażerami, choć zostały przygotowane do ruchu w Kolejach Śląskich. Według naszej wiedzy nie mają one dopuszczenia do ruchu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego.

– Pojazdy są od wewnątrz w bardzo dobrym stanie, również mechanicznie nie powinno być z nimi problemów, z zewnątrz część jest pokryta graffiti, ale usunięcie go nie powinno stanowić wielkiego problemu dla nabywcy. Pojazdy są oczywiście naszą własnością, chociaż nie do wszystkich jest pełna dokumentacja. Istnieje możliwość obejrzenia pociągów i różne podmioty wyrażają zainteresowanie tą możliwością – usłyszeliśmy w spółce.

Skąd w wodociągach pociągi?

W jaki sposób pojazdy kolejowe znalazły się w rękach miejskiej spółki zajmującej się dostarczaniem i sprzedażą wody? Sprawa ma korzenie w 2012 roku, kiedy powstały Koleje Śląskie. Wówczas spółka Inteko miała zająć się sprawą szybkiego zorganizowania taboru dla przewoźnika, po tym jak województwo zapowiedziało rezygnację z usług Przewozów Regionalnych na większości tras na Śląsku. Tylko spółka Sigma Tabor zdecydowała się dostarczyć Inteko używany wcześniej na zachodzie Europy tabor, ale spalinowe pojazdy w większości nie posiadały dopuszczenia UTK koniecznych do wożenia pasażerów. W tym momencie na scenie pojawiło się Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, które poręczyło Inteko zakup taboru, a po upadku tej spółki GPW przejęło tabor, który teraz jest licytowany.

Kto zechce kupić holenderskie pojazdy?

Wkrótce należy się spodziewać licytacji przez komornika innych pojazdów, które należały do Inteko. Według naszej wiedzy chodzi o 5 sztuk pojazdów DH1 i DH2, które wcześniej jeździły w Kolejach Holenderskich.W 2015 roku Przewozy Regionalne były zainteresowane zakupem 3 sztuk DH1 i DH2 z przeznaczeniem dla oddziału pomorskiego, gdzie już wcześniej jeździły. Spółka jest obecnie w lepszej kondycji finansowej i pod innym zarządem, dlatego nie wiadomo, czy wyrazi zainteresowanie tego typu używanym taborem.

Licytacja spalinowych pojazdów odbędzie się 4 maja. Link do przetargu zorganizowanego przez GPW znajduje się tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony