Partnerzy serwisu:

Spadła punktualność przewozów pasażerskich

Jakub Madrjas 11.12.2017 3,1k

Spadła punktualność przewozów pasażerskich
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Jak poinformował UTK, w III kwartale 2017 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 89,43%. To mniej, zarówno w porównaniu z poprzednim kwartałem, jak i z poprzednim rokiem.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, przewoźnicy kolejowi uruchomili 438,4 tys. pociągów (o ok. 12 tys. więcej niż w poprzednim kwartale). Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 47 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – ponad 50%, a niecałe 0,5% spóźniło się o więcej niż 60 minut. W tym okresie odwołano 2 436 pociągów.

W poprzednim kwartale punktualność pociągów wyniosła 92,29% co oznacza, że pociągi spóźniają się teraz o jedną trzecią częściej. W drugim kwartale odwołano dużo mniej pociągów, bo tylko 898. 

W okresie od lipca do września tego roku bardzo spadła punktualność pociągów PKP Intercity - do zaledwie 70,77 procent (o 6 punktów procentowych). O 3 p.p., do spadła punktualność pociągów Kolei Dolnośląskich (do 86,77%) oraz Arrivy (do 91.5%), a aż o 8 p.p - Kolei Śląskich (do 83,11 %) i Kolei Małopolskich (do 87,24%). 

Warto przypomnieć, że w III kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 91,43% (względem 91,70% w II kwartale 2016 roku). W tamtym okresie licencjonowani
przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 427,7 tys. pociągów, a średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 17 sekund. Odwołano wówczas 1 534 pociągi.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony