Partnerzy serwisu:

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15.11.2020 29

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii
Fot. Rob Dammers, CC BY 2.0
W przewozach dalekobieżnych we Włoszech ruch spadł do poziomu poniżej 10% zwykłego. Prywatny przewoźnik kolei dużych prędkości NTV zawiesił prawie wszystkie połączenia Italo. Pomocy potrzebuje również Westbahn w Austrii
Z uwagi na rosnącą liczbę zachorowań na koronawirusa we Włoszech wszedł w życie dekret mówiący o podziale kraju na trzy strefy (zieloną, żółtą i czerwoną), w zależności od sytuacji epidemiologicznej i liczby chorych. Aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, wprowadzono szereg ograniczeń, również w przemieszczaniu się między regionami. Nie pozostało to bez wpływu na popyt na przewozy kolejowe. W przewozach dalekobieżnych spadł on do poziomu poniżej 10% - informuje dziennik Il Sole 24 ore.

Operator KDP Italo bliski upadłości


Prywatny przewoźnik NTV zawiesił prawie wszystkie połączenia dużych prędkości marki Italo. W rozkładzie pozostała zaledwie jedna para szybkich pociągów na linii Neapol – Rzym – Wenecja oraz trzy pary kursujące między Mediolanem i Neapolem przez Rzym. Włoskie Koleje Państwowe Trenitalia mają otrzymać wsparcie od państwa i według ostatnich informacji, na pomoc może liczyć również NTV. Już miesiąc temu Luca Cordero di Montezemolo, założyciel i prezes firmy alarmował, że bez takiej pomocy konkurent Trenitalii mógłby szybko upaść.

Warto dodać, że większość pociągów państwowego przewoźnika kursuje bez zmian. O ile połączenia nocne do Austrii i Niemiec zostały zawieszone, to międzynarodowe linie dzienne w dalszym ciągu są również obsługiwane. Partnerem połączeń DB i ÖBB na linii z Monachium do Bolzano, Werony i Bolonii oraz z Frankfurtu do Mediolanu jest Trenord – także te kursy są wykonywane.

Rząd Austrii zamawia pociągi u prywatnego przewoźnika

Zła sytuacja w przewozach ma też miejsce w Austrii. Celem utrzymania połączeń kolejowych między Wiedniem a Salzburgiem, austriackie ministerstwo klimatu zamawia od nadchodzącego poniedziałku kursy na tej trasie u państwowego przewoźnika ÖBB i prywatnego Westbahn. W ramach awaryjnego programu pomocy przeznaczy ono na ten cel 44,5 milionów euro, uzgodniony między przewoźnikami rozkład specjalny ma obowiązywać do 7 lutego 2021.

- Kolej to kregosłup komunikacji publicznej w Austrii. Swoje obowiązki spełnia także w tych ciężkich czasach, dowozi lekarzy do szpitali, kasjerki do marketów itd. Dzięki naszym działaniom chcemy, aby i w kryzysie ludzie mogli być jej pewni- powiedziała minister Leonore Gewessler.

Już wiosną ministerstwo klimatu wsparło funkcjonowanie przewozów na głównej austriackiej trasie kolejowej, dzięki czemu udało się utrzymać na linii stabilny rozkład. Także od poniedziałku obaj przewoźnicy uznawać będą swoje bilety na linii Salzburg-Wiedeń. Na funkcjonowanie linii ÖBB otrzyma ponad 37 mln euro, niecałe 7,5 mln euro otrzyma Westbahn.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport