Spada punktualność przewozów towarowych
Martyn Janduła ⚫ 19.12.2016 ⚫
213

fot. PKP LHS
Trzeci kwartał analizy punktualności przewozów towarowych pokazuje, że parametr ten znacząco odbiega od ideału. Tylko dwa na pięć pociągów dojechało do stacji docelowych o czasie. Średnie opóźnienie w ruchu towarowym notowano na 465 minut.
W III kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów towarowych spadła do 41,50% względem 43,21% w poprzedzającym kwartale. Wynik jest nawet niższy od pierwszego kwartału (41,79%). W ruchu krajowym zarejestrowano 43,96% punktualnych przewozów, z kolei w ruchu międzynarodowym – 29,39%.
W porównaniu z II kwartałem 2016 roku średni czas opóźnień pociągów towarowych w III kwartale zwiększył się z 427 minut do 465 minut (zmiana o 8,9%). Oznacza to, że składy stoją na bocznicach średnio prawie po ok. 8 godzin. Wynik ten jest przede wszystkim wykładnią priorytetów na kolei. Czas dowozu towarów ma często mniejsze znaczenie od czasu przewozu pasażerów, dlatego to pociągi pasażerskie mają pierwszeństwo na torach.
Wśród opóźnionych składów, największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej 120 minut, których łącznie było 71,4%. W poprzednim kwartale było to 69,9%. Udział tych połączeń we wszystkich uruchomionych liniach wyniósł z kolei 41,79%.
Na podobnym poziomie utrzymuje się za to liczba pozostałych opóźnień. Tych do 5 min. było 941, do godziny – 9 516, a tych trwających do dwóch godzin – 8 215.
Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w III kwartale 2016 roku blisko 111,8 tysiąca tras, a w II kwartale 2016 roku blisko 107,7 tysiąca tras, zatem w tym aspekcie zanotowano wzrost o 3,8%. Znacząco – bo aż trzykrotnie – wzrosła za to liczba odwołanych pociągów. W III kwartale odwołano 5297 pociągów, zaś w II – 4 581, a I – 1 792.
W porównaniu z II kwartałem 2016 roku średni czas opóźnień pociągów towarowych w III kwartale zwiększył się z 427 minut do 465 minut (zmiana o 8,9%). Oznacza to, że składy stoją na bocznicach średnio prawie po ok. 8 godzin. Wynik ten jest przede wszystkim wykładnią priorytetów na kolei. Czas dowozu towarów ma często mniejsze znaczenie od czasu przewozu pasażerów, dlatego to pociągi pasażerskie mają pierwszeństwo na torach.
Wśród opóźnionych składów, największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej 120 minut, których łącznie było 71,4%. W poprzednim kwartale było to 69,9%. Udział tych połączeń we wszystkich uruchomionych liniach wyniósł z kolei 41,79%.
Na podobnym poziomie utrzymuje się za to liczba pozostałych opóźnień. Tych do 5 min. było 941, do godziny – 9 516, a tych trwających do dwóch godzin – 8 215.
Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w III kwartale 2016 roku blisko 111,8 tysiąca tras, a w II kwartale 2016 roku blisko 107,7 tysiąca tras, zatem w tym aspekcie zanotowano wzrost o 3,8%. Znacząco – bo aż trzykrotnie – wzrosła za to liczba odwołanych pociągów. W III kwartale odwołano 5297 pociągów, zaś w II – 4 581, a I – 1 792.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |