Partnerzy serwisu:

SNCF podzieli się rynkiem na Lazurowym Wybrzeżu

Przemysław Farsewicz 19.09.2021 1,1k

SNCF podzieli się rynkiem na Lazurowym Wybrzeżu
Fot. Boris Arbogast, Flickr
Region Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże wybrał – w ramach pierwszych kontraktów udzielonych na podstawie czwartego pakietu kolejowego – przewoźników Transdev i SNCF do realizacji przewozów pasażerskich. Rozpoczęcie obsługi nastąpi w 2025 roku.
Władze regionu Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże (PACA) na południowym wschodzie Francji nad Morzem Śródziemnym wybrały prywatnego przewoźnika Trandev do obsługi połączenia Marsylia – Cannes – Nicea, podczas gdy Francuskie Koleje Państwowe (SNCF) zachowają obsługę połączenia Azur – Etoile de Nice w okolicy Nicei.

Była oferta Trentalii

Wybór ten zostanie jeszcze poddany głosowaniu przez radę regionalną 29 października, kiedy to zostanie podjęta ostateczna decyzja. Mimo wszystko SNCF już wydały komunikat na ten temat. To pierwszy otwarty przetarg regionu PACA na obsługę przewozów pasażerskich. Postępowanie rozpoczęto w lutym 2020 r. Na obsługę obu linii swoją ofertę złożyły również Koleje Włoskie Trenitalia.

Po zatwierdzeniu wyniku przetargu, kontrakt Transdev rozpocznie się w połowie 2025 roku i będzie obowiązywał przez 10 lat z opcją przedłużenia o dwa lata. Kontrakt obejmuje 2,6 mln pociągokilometrów rocznie, a roczne przychody mają wynieść około 50 mln euro.

Będą inwestycje w tabor

W ramach kontraktu zainwestowane ma być łącznie 250 mln euro – głównie w nowy tabor, który zastąpi dotychczasowe stare składy wagonowe z lokomotywą SNCF. Odświeżone ma zostać także zaplecze w Nicei. Transdev ogłosił już przetarg na dostawę nowych pociągów. Operator zwiększy częstotliwość pociągów między Marsylią a Niceą z siedmiu do 15 połączeń dziennie.

Usługi pasażerskie w regionie prowincji Prowansji i Delfinatu obsługują rocznie 40 milionów pasażerów. Dziennie uruchamianych jest 550 pociągów. Od wielu lat usługi kolejowe w tym regionie są uważane za jedne z najbardziej problematycznych we Francji ze względu na dużą liczbę strajków, liczne odwołania i opóźnienia pociągów, a także niskie przychody. To dlatego władze regionu są gorącym zwolennikiem otwarcia usług kolejowych na konkurencję i oczekują od nowego przewoźnika poprawy usług we wszystkich sferach.

SNCF zachowało dwie trzecie usług komercyjnych przewozów w ramach kontraktu Etoile de Nice, który ma rozpocząć się w grudniu 2024 r. i obejmuje 4,3 mln pociągokilometrów rocznie. SNCF będzie nadal obsługiwać ruchliwą trasę Cannes – Nicea – Ventimiglia, na której zostanie zwiększona częstotliwość z 30 minut do pociągów kursujących co 15 minut. SNCF będzie także obecny na mniej popularnej trasie z Cannes do Grasse i ośrodka narciarskiego Les Arcs, którą obsługują piętrowe zespoły trakcyjne. Kontrakt obejmuje również obsługę spalinowym zespołem trakcyjnym linii Nicea – Tende, która została ponownie otwarta po naprawie szkód spowodowanych poważną powodzią w październiku 2020 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony