Partnerzy serwisu:

SNCF chce zachęcać Francuzów do podróży pociągami TGV

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 16.03.2015 179

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-16 08:34:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
POlska zmierza ku francuskiemu modelowi kolei - Pendolino ( zamiast TGV) między wielkimi miastami + kolejki aglomeracyjne + reszta do likwidacji.
2015-03-16 09:09:02 Autor: Martino
---.162.26.12
Wlasnie jestem we Francji i kolo firmy gdzie ładujemy towar przebiega linia kolejowa, doslownie co chwile przejeżdża tedy jak nie tgv to pociagi eurostaru, o dziwo wszystkie prawie pelne a zaznaczę ze niektore z nich są piętrowe... tak sobie myślę dlaczego w krajach takich jak np Francja sie da a w naszej pieknej Polsce to juz niekoniecznie, to smutne, nawet bardzo.
2015-03-16 09:18:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"POlska zmierza ku francuskiemu modelowi kolei - Pendolino ( zamiast TGV) między wielkimi miastami + kolejki aglomeracyjne + reszta do likwidacji."
Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y.
2015-03-16 09:23:57 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ta, już widze jak ktoś tłucze sie 800 km z Paryża do Marsylii blablacar..
2015-03-16 09:26:35 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
W Polsce też za jakiś czas frekwencja się zwiększy, ale na to potrzeba czasu po zapaści infrastrukturalnej lat 2000-2014. Jechałem Pendolino w piątek z Warszawy do Częstochowy. W grudniu zajęte było może 40% miejsc, teraz jakieś 80%.Powoli, powoli i ygreka się doczekamy
2015-03-16 10:15:12 Autor: w.d
---.168.99.77
bylem we francji i stwierdzilem ze tgv latem po prostu mimo horendalnych
cen jest w glownych relacjach paris - lyon ,paris - bordeaux, paris -nice i
paris - marseille totalnie zapchane ze w dniu odjazdu dostanie biletu graniczy
z cudem owszem w jakis marnych relacjach jak paris - dijon to moze jest
luzniej
2015-03-16 10:57:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bozia
"Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. "

Jedno nie wynika z drugiego, po prostu zostawią tylko...Pendolino na CMK i E65 plus EIC na E20 i może jakies nieco tańsze na E30 + Poznań ze Szczecinem i Trójmiastem.
Całość będzie oczywiście mocno dotowana.

(Pendolino już teraz jest dotowane, ale nie dla każdego: np. do każdego przejazdu studenta państwo dopłaca prawie 80zł. Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem).
2015-03-16 11:08:26 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Bozia
"Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. "

Jedno nie wynika z drugiego, po prostu zostawią tylko...Pendolino na CMK i E65 plus EIC na E20 i może jakies nieco tańsze na E30 + Poznań ze Szczecinem i Trójmiastem.
Całość będzie oczywiście mocno dotowana.

(Pendolino już teraz jest dotowane, ale nie dla każdego: np. do każdego przejazdu studenta państwo dopłaca prawie 80zł. Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem)."
W najbliższej perspektywie, to E20 będzie zajechana przez towary, które dostaną priorytet. Na odcinku Warszawa - Łowicz będzie piękne ciągnięcie się EIC za osobówką, albo towarem.
2015-03-16 11:14:00 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ w.d

TGV wcale nie jest koszmarnie drogie - dla francuzów.

Marsylia - Paryż jest dalej niż Kraków - Gdynia a bilet można kupić na dziś wieczór za 95EUR na jutro na 9 rano za 64EUR.

64EUR to obecnie 265PLN, a bilet na nasze Pseudolino kosztuje na jutro rano 189zł.
Czyli we Francji jest ok 50% drożej,
przy bilecie za 95EUR(394PLN) ok dwa razy drożej, a nie zarabia się tam średnio tylko 50-100% więcej niż w Polsce.

Czas przejazdu tego odcinka też ok dwa razy lepszy niż w Polsce.

Gdyby u nas bilety na Pendolino kosztowały proporcjonalnie mniej do tego ile się zarabia to bilet Kraków - Gdynia (kupowany w ostatniej chwili!) musiałby kosztować ok 110zł.
Czyli z Krakowa do Warszawy góra 80zł.
To są ceny jakie sami podróżni podawali za jeszcze akceptowalne.

Pominąłem Ouigo gdzie bilet na jutro rano z Marsylii pod Paryż kosztuje 25EUR (105PLN)
Po przeliczeniu na zarobki u nas bilet Kraków - Tczew ze skomunikowaniem na SKM do Trójmiasta powinien kosztować ok 35zł. Na jutro.
2015-03-16 11:17:26 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bozia
"W najbliższej perspektywie, to E20 będzie zajechana przez towary"

Za pewne jest takie ryzyko, ja zawsze mówię, że za budową nowych linii, w tym KDP(!) musi przede wszystkim przemawiać brak przepustowości na istniejących liniach ale z niezrozumiałych dla mnie powodów ten argument nie jest wykorzystywany.

Wszyscy tylko te hasłą o prędkości i czasie przejazdu, która sądzę wiele osób w kraju mało interesuje (bardziej chcą by dało się sprawnie i za dobrą cenę).
Uważam, że gdyby mówiono głównie o przepustowości to losy projektu mogły być inne...
Tylko to trzeba mieć tez pomysł na nową linię...jeden pociąg na godzinę na linii to kiepski wynik.
2015-03-16 12:42:32 Autor: Ave Ja
---.opera-mini.net
Pytanie zasadnicze - skoro na TGV przy zysku 10% (czyli rentowność 110%) jest obecnie sprzedawanych do 25% biletów promocyjnych i oni chcą robić więcej promocji bo zyski spadają mimo że na każdym przybyszu robi duże wrażenie poziom zapełnienia piętrowych TGV, to jak ogromne zyski ukrywa PKP IC że oferuje tylko 5% tanich biletów?
2015-03-16 15:35:08 Autor: w.d
---.168.99.77
W zeszlym roku sprawdzalem ceny TGV PARIS - MARSYLIA I PARIS - NICEA
w lipcu to wiekszosc pociagow kosztowala i to na 2 tygodnie przed odjazdem
az 180 euro ,tylko niektore kosztowaly 150 euro innych cen po prostu nie
bylo.Rzeczywiscie poza sezonem ceny istotnie sa duzo nizsze ale w sezonie
ceny sa obledne
2015-03-16 18:33:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czyli Ouigo to taki odpowiednik naszych TLK po CMK :)
2015-03-16 19:17:25 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
jechałem TGV Thalys z Walonii do Koloni za 29 euro. Frekwencja >90%.
Czy jesteście pewni, że TGV jest rentowne?
2015-03-16 20:38:12 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Kflik: "Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem" - szukać śmierci, o którą najłatwiej jadąc po polskich szosach...
2015-03-16 20:43:13 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Stefan UPA

Skoro tak piszą w artykule, to może i jest.
2015-03-17 07:40:50 Autor: kolejTAR
---.dynamic.gprs.plus.pl
WAZNE! PIC chce zniechecac Polakow do podrozowania pociagami IC/EC/EIC nonpendolino/TLK ! Jak narazie wychodzi im swietnie!!powstaje nowa spolka InterCiotka Dotacja s.a.
2015-03-17 11:43:15 Autor: Kflik
---.60.129.178
@jurasN

Jesli ludzie mimo takich zagrożeń korzystają z transportu drogowego to znaczy że są do tego zmuszeni.

Każda śmierć to wielka strata dla państwa (utracone PKB itd, koszty leczenia itd).

Więc może trzeba ZACHĘCAĆ lepiej ludzi do korzystania z transportu kolejowego.

Nie zrobi się tego oferując bilety po 150zł przy wyjeździe o 20:30 albo 5 rano.

Albo gdy na CMK są pociągi co 3h (wliczając czas oczekiwania szybciej może być jechać autobusem....)
2015-03-17 11:47:05 Autor: Kflik
---.60.129.178
@w.d

To są ceny (te po 150EUR) są obłędne dla osób z polskimi zarobkami, dla osoby pracującej we Francji to podobnie jak Pendolino dla osoby pracujacej w Polsce. Zazwyczaj jest taniej.
Do tego to ponad 800km w linii prostej.

Bilet na jutro rano jest po 80EUR.
2015-03-17 13:09:39 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Kflik
Pisałem tutaj wielokrotnie o kosztach zewnętrznych różnych środków transportu i o tym, że znać je powinien regulator, którym powinien a nie jest, nasz minister właściwy ds. transportu. Z jego działań powinno wynikać, że ja jako podróżny wolałbym jechać koleją. A jak jest, każdy rozsądny widzi...
2015-03-17 19:56:31 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Kflik

20 lat temu gdy z transportu kolejowego korzystało więcej ludzi niż dziś mieliśmy 2 razy więcej zabitych na drogach niż dziś.

Nie kazdy mieszka przy linii kolejowej. Dofinansowywanie kolei kosztem dróg prowadzi do masowej rzeźni na drogach tam gdzie kolej nie dociera.
2015-03-17 20:29:56 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@aron mędrzec parczewski: "20 lat temu gdy z transportu kolejowego korzystało więcej ludzi niż dziś mieliśmy 2 razy więcej zabitych na drogach niż dziś."

W tamtych okolicach czasowych jeździłem czymś, co dziś napawa mnie zdziwieniem: jak mogłem wtedy jeździć takim F126p z ZERO urządzeń bezpieczeństwa. Toż to była jak jazda okrakiem na bombie...
2015-03-17 21:56:14 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ juras N
Mylisz się. Fiat 126 p jest bezpieczny, bo kierowca takiego pojazdu wie, że zginie w wypadku, więc nie doprowadzi do wypadku
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony