SNCF chce zachęcać Francuzów do podróży pociągami TGV
IRJ/lp, Rynek Kolejowy ⚫ 16.03.2015 ⚫
179
Archiwum RK
Komentarze:
2015-03-16 08:34:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
POlska zmierza ku francuskiemu modelowi kolei - Pendolino ( zamiast TGV) między wielkimi miastami + kolejki aglomeracyjne + reszta do likwidacji.
2015-03-16 09:09:02 Autor: Martino
---.162.26.12
Wlasnie jestem we Francji i kolo firmy gdzie ładujemy towar przebiega linia kolejowa, doslownie co chwile przejeżdża tedy jak nie tgv to pociagi eurostaru, o dziwo wszystkie prawie pelne a zaznaczę ze niektore z nich są piętrowe... tak sobie myślę dlaczego w krajach takich jak np Francja sie da a w naszej pieknej Polsce to juz niekoniecznie, to smutne, nawet bardzo.
2015-03-16 09:18:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"POlska zmierza ku francuskiemu modelowi kolei - Pendolino ( zamiast TGV) między wielkimi miastami + kolejki aglomeracyjne + reszta do likwidacji."
Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. 2015-03-16 09:23:57 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ta, już widze jak ktoś tłucze sie 800 km z Paryża do Marsylii blablacar..
2015-03-16 09:26:35 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
W Polsce też za jakiś czas frekwencja się zwiększy, ale na to potrzeba czasu po zapaści infrastrukturalnej lat 2000-2014. Jechałem Pendolino w piątek z Warszawy do Częstochowy. W grudniu zajęte było może 40% miejsc, teraz jakieś 80%.Powoli, powoli i ygreka się doczekamy
2015-03-16 10:15:12 Autor: w.d
---.168.99.77
bylem we francji i stwierdzilem ze tgv latem po prostu mimo horendalnych
cen jest w glownych relacjach paris - lyon ,paris - bordeaux, paris -nice i
paris - marseille totalnie zapchane ze w dniu odjazdu dostanie biletu graniczy
z cudem owszem w jakis marnych relacjach jak paris - dijon to moze jest
luzniej
cen jest w glownych relacjach paris - lyon ,paris - bordeaux, paris -nice i
paris - marseille totalnie zapchane ze w dniu odjazdu dostanie biletu graniczy
z cudem owszem w jakis marnych relacjach jak paris - dijon to moze jest
luzniej
2015-03-16 10:57:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bozia
"Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. "
Jedno nie wynika z drugiego, po prostu zostawią tylko...Pendolino na CMK i E65 plus EIC na E20 i może jakies nieco tańsze na E30 + Poznań ze Szczecinem i Trójmiastem.
Całość będzie oczywiście mocno dotowana.
(Pendolino już teraz jest dotowane, ale nie dla każdego: np. do każdego przejazdu studenta państwo dopłaca prawie 80zł. Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem).
"Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. "
Jedno nie wynika z drugiego, po prostu zostawią tylko...Pendolino na CMK i E65 plus EIC na E20 i może jakies nieco tańsze na E30 + Poznań ze Szczecinem i Trójmiastem.
Całość będzie oczywiście mocno dotowana.
(Pendolino już teraz jest dotowane, ale nie dla każdego: np. do każdego przejazdu studenta państwo dopłaca prawie 80zł. Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem).
2015-03-16 11:08:26 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Bozia
"Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. "
Jedno nie wynika z drugiego, po prostu zostawią tylko...Pendolino na CMK i E65 plus EIC na E20 i może jakies nieco tańsze na E30 + Poznań ze Szczecinem i Trójmiastem.
Całość będzie oczywiście mocno dotowana.
(Pendolino już teraz jest dotowane, ale nie dla każdego: np. do każdego przejazdu studenta państwo dopłaca prawie 80zł. Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem)."
W najbliższej perspektywie, to E20 będzie zajechana przez towary, które dostaną priorytet. Na odcinku Warszawa - Łowicz będzie piękne ciągnięcie się EIC za osobówką, albo towarem. "Gdyby tak było, nie odkładali by budowy Y. "
Jedno nie wynika z drugiego, po prostu zostawią tylko...Pendolino na CMK i E65 plus EIC na E20 i może jakies nieco tańsze na E30 + Poznań ze Szczecinem i Trójmiastem.
Całość będzie oczywiście mocno dotowana.
(Pendolino już teraz jest dotowane, ale nie dla każdego: np. do każdego przejazdu studenta państwo dopłaca prawie 80zł. Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem)."
2015-03-16 11:14:00 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ w.d
TGV wcale nie jest koszmarnie drogie - dla francuzów.
Marsylia - Paryż jest dalej niż Kraków - Gdynia a bilet można kupić na dziś wieczór za 95EUR na jutro na 9 rano za 64EUR.
64EUR to obecnie 265PLN, a bilet na nasze Pseudolino kosztuje na jutro rano 189zł.
Czyli we Francji jest ok 50% drożej,
przy bilecie za 95EUR(394PLN) ok dwa razy drożej, a nie zarabia się tam średnio tylko 50-100% więcej niż w Polsce.
Czas przejazdu tego odcinka też ok dwa razy lepszy niż w Polsce.
Gdyby u nas bilety na Pendolino kosztowały proporcjonalnie mniej do tego ile się zarabia to bilet Kraków - Gdynia (kupowany w ostatniej chwili!) musiałby kosztować ok 110zł.
Czyli z Krakowa do Warszawy góra 80zł.
To są ceny jakie sami podróżni podawali za jeszcze akceptowalne.
Pominąłem Ouigo gdzie bilet na jutro rano z Marsylii pod Paryż kosztuje 25EUR (105PLN)
Po przeliczeniu na zarobki u nas bilet Kraków - Tczew ze skomunikowaniem na SKM do Trójmiasta powinien kosztować ok 35zł. Na jutro.
TGV wcale nie jest koszmarnie drogie - dla francuzów.
Marsylia - Paryż jest dalej niż Kraków - Gdynia a bilet można kupić na dziś wieczór za 95EUR na jutro na 9 rano za 64EUR.
64EUR to obecnie 265PLN, a bilet na nasze Pseudolino kosztuje na jutro rano 189zł.
Czyli we Francji jest ok 50% drożej,
przy bilecie za 95EUR(394PLN) ok dwa razy drożej, a nie zarabia się tam średnio tylko 50-100% więcej niż w Polsce.
Czas przejazdu tego odcinka też ok dwa razy lepszy niż w Polsce.
Gdyby u nas bilety na Pendolino kosztowały proporcjonalnie mniej do tego ile się zarabia to bilet Kraków - Gdynia (kupowany w ostatniej chwili!) musiałby kosztować ok 110zł.
Czyli z Krakowa do Warszawy góra 80zł.
To są ceny jakie sami podróżni podawali za jeszcze akceptowalne.
Pominąłem Ouigo gdzie bilet na jutro rano z Marsylii pod Paryż kosztuje 25EUR (105PLN)
Po przeliczeniu na zarobki u nas bilet Kraków - Tczew ze skomunikowaniem na SKM do Trójmiasta powinien kosztować ok 35zł. Na jutro.
2015-03-16 11:17:26 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bozia
"W najbliższej perspektywie, to E20 będzie zajechana przez towary"
Za pewne jest takie ryzyko, ja zawsze mówię, że za budową nowych linii, w tym KDP(!) musi przede wszystkim przemawiać brak przepustowości na istniejących liniach ale z niezrozumiałych dla mnie powodów ten argument nie jest wykorzystywany.
Wszyscy tylko te hasłą o prędkości i czasie przejazdu, która sądzę wiele osób w kraju mało interesuje (bardziej chcą by dało się sprawnie i za dobrą cenę).
Uważam, że gdyby mówiono głównie o przepustowości to losy projektu mogły być inne...
Tylko to trzeba mieć tez pomysł na nową linię...jeden pociąg na godzinę na linii to kiepski wynik.
"W najbliższej perspektywie, to E20 będzie zajechana przez towary"
Za pewne jest takie ryzyko, ja zawsze mówię, że za budową nowych linii, w tym KDP(!) musi przede wszystkim przemawiać brak przepustowości na istniejących liniach ale z niezrozumiałych dla mnie powodów ten argument nie jest wykorzystywany.
Wszyscy tylko te hasłą o prędkości i czasie przejazdu, która sądzę wiele osób w kraju mało interesuje (bardziej chcą by dało się sprawnie i za dobrą cenę).
Uważam, że gdyby mówiono głównie o przepustowości to losy projektu mogły być inne...
Tylko to trzeba mieć tez pomysł na nową linię...jeden pociąg na godzinę na linii to kiepski wynik.
2015-03-16 12:42:32 Autor: Ave Ja
---.opera-mini.net
Pytanie zasadnicze - skoro na TGV przy zysku 10% (czyli rentowność 110%) jest obecnie sprzedawanych do 25% biletów promocyjnych i oni chcą robić więcej promocji bo zyski spadają mimo że na każdym przybyszu robi duże wrażenie poziom zapełnienia piętrowych TGV, to jak ogromne zyski ukrywa PKP IC że oferuje tylko 5% tanich biletów?
2015-03-16 15:35:08 Autor: w.d
---.168.99.77
W zeszlym roku sprawdzalem ceny TGV PARIS - MARSYLIA I PARIS - NICEA
w lipcu to wiekszosc pociagow kosztowala i to na 2 tygodnie przed odjazdem
az 180 euro ,tylko niektore kosztowaly 150 euro innych cen po prostu nie
bylo.Rzeczywiscie poza sezonem ceny istotnie sa duzo nizsze ale w sezonie
ceny sa obledne
w lipcu to wiekszosc pociagow kosztowala i to na 2 tygodnie przed odjazdem
az 180 euro ,tylko niektore kosztowaly 150 euro innych cen po prostu nie
bylo.Rzeczywiscie poza sezonem ceny istotnie sa duzo nizsze ale w sezonie
ceny sa obledne
2015-03-16 18:33:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czyli Ouigo to taki odpowiednik naszych TLK po CMK :)
2015-03-16 19:17:25 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
jechałem TGV Thalys z Walonii do Koloni za 29 euro. Frekwencja >90%.
Czy jesteście pewni, że TGV jest rentowne?
Czy jesteście pewni, że TGV jest rentowne?
2015-03-16 20:38:12 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Kflik: "Za tyle dwie osoby bez żadnych ulg pojadą autobusem" - szukać śmierci, o którą najłatwiej jadąc po polskich szosach...
2015-03-16 20:43:13 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Stefan UPA
Skoro tak piszą w artykule, to może i jest.
Skoro tak piszą w artykule, to może i jest.
2015-03-17 07:40:50 Autor: kolejTAR
---.dynamic.gprs.plus.pl
WAZNE! PIC chce zniechecac Polakow do podrozowania pociagami IC/EC/EIC nonpendolino/TLK ! Jak narazie wychodzi im swietnie!!powstaje nowa spolka InterCiotka Dotacja s.a.
2015-03-17 11:43:15 Autor: Kflik
---.60.129.178
@jurasN
Jesli ludzie mimo takich zagrożeń korzystają z transportu drogowego to znaczy że są do tego zmuszeni.
Każda śmierć to wielka strata dla państwa (utracone PKB itd, koszty leczenia itd).
Więc może trzeba ZACHĘCAĆ lepiej ludzi do korzystania z transportu kolejowego.
Nie zrobi się tego oferując bilety po 150zł przy wyjeździe o 20:30 albo 5 rano.
Albo gdy na CMK są pociągi co 3h (wliczając czas oczekiwania szybciej może być jechać autobusem....)
Jesli ludzie mimo takich zagrożeń korzystają z transportu drogowego to znaczy że są do tego zmuszeni.
Każda śmierć to wielka strata dla państwa (utracone PKB itd, koszty leczenia itd).
Więc może trzeba ZACHĘCAĆ lepiej ludzi do korzystania z transportu kolejowego.
Nie zrobi się tego oferując bilety po 150zł przy wyjeździe o 20:30 albo 5 rano.
Albo gdy na CMK są pociągi co 3h (wliczając czas oczekiwania szybciej może być jechać autobusem....)
2015-03-17 11:47:05 Autor: Kflik
---.60.129.178
@w.d
To są ceny (te po 150EUR) są obłędne dla osób z polskimi zarobkami, dla osoby pracującej we Francji to podobnie jak Pendolino dla osoby pracujacej w Polsce. Zazwyczaj jest taniej.
Do tego to ponad 800km w linii prostej.
Bilet na jutro rano jest po 80EUR.
To są ceny (te po 150EUR) są obłędne dla osób z polskimi zarobkami, dla osoby pracującej we Francji to podobnie jak Pendolino dla osoby pracujacej w Polsce. Zazwyczaj jest taniej.
Do tego to ponad 800km w linii prostej.
Bilet na jutro rano jest po 80EUR.
2015-03-17 13:09:39 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Kflik
Pisałem tutaj wielokrotnie o kosztach zewnętrznych różnych środków transportu i o tym, że znać je powinien regulator, którym powinien a nie jest, nasz minister właściwy ds. transportu. Z jego działań powinno wynikać, że ja jako podróżny wolałbym jechać koleją. A jak jest, każdy rozsądny widzi...
Pisałem tutaj wielokrotnie o kosztach zewnętrznych różnych środków transportu i o tym, że znać je powinien regulator, którym powinien a nie jest, nasz minister właściwy ds. transportu. Z jego działań powinno wynikać, że ja jako podróżny wolałbym jechać koleją. A jak jest, każdy rozsądny widzi...
2015-03-17 19:56:31 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Kflik
20 lat temu gdy z transportu kolejowego korzystało więcej ludzi niż dziś mieliśmy 2 razy więcej zabitych na drogach niż dziś.
Nie kazdy mieszka przy linii kolejowej. Dofinansowywanie kolei kosztem dróg prowadzi do masowej rzeźni na drogach tam gdzie kolej nie dociera.
20 lat temu gdy z transportu kolejowego korzystało więcej ludzi niż dziś mieliśmy 2 razy więcej zabitych na drogach niż dziś.
Nie kazdy mieszka przy linii kolejowej. Dofinansowywanie kolei kosztem dróg prowadzi do masowej rzeźni na drogach tam gdzie kolej nie dociera.
2015-03-17 20:29:56 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@aron mędrzec parczewski: "20 lat temu gdy z transportu kolejowego korzystało więcej ludzi niż dziś mieliśmy 2 razy więcej zabitych na drogach niż dziś."
W tamtych okolicach czasowych jeździłem czymś, co dziś napawa mnie zdziwieniem: jak mogłem wtedy jeździć takim F126p z ZERO urządzeń bezpieczeństwa. Toż to była jak jazda okrakiem na bombie...
W tamtych okolicach czasowych jeździłem czymś, co dziś napawa mnie zdziwieniem: jak mogłem wtedy jeździć takim F126p z ZERO urządzeń bezpieczeństwa. Toż to była jak jazda okrakiem na bombie...
2015-03-17 21:56:14 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ juras N
Mylisz się. Fiat 126 p jest bezpieczny, bo kierowca takiego pojazdu wie, że zginie w wypadku, więc nie doprowadzi do wypadku
Mylisz się. Fiat 126 p jest bezpieczny, bo kierowca takiego pojazdu wie, że zginie w wypadku, więc nie doprowadzi do wypadku
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |