Partnerzy serwisu:

SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów

Michał Szymajda 15.06.2018 15,8k

arrow
arrow
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 w Bieszczadach Fot. esanok.pl
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
SN84 „Mucha” w barwach SKPL już w Bieszczadach. Wkrótce zabierze pasażerów
Od początku czerwca, po wykonanych przeglądach i po przemalowaniu w barwy SKPL, trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny SN84 odbywa jazdy testowe w województwie podkarpackim. Niedługo ma wejść do siatki połączeń przewoźnika.
SN84-001, odkupiony został w styczniu przez SKPL od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów (niezwykłą historie pociągów, które trafiły do spółki wodociągowej opisaliśmy tutaj). To najciekawszy z pociągów, które SKPL udało się pozyskać. Choć inni przewoźnicy wątpili w możliwość przywrócenia do ruchu SN84, ze względu na braki w dokumentacji pojazdu, SPLK bardzo szybko poradziło sobie z problemem.

SN84 testowany w Bieszczadach. Maszyniści się szkolą

– Z początkiem czerwca z Ostrowa wyjechał SN84-001, który docelowo ma przejąć obsługę części pociągów w Bieszczadach. Obecnie w Zagórzu trwają jazdy próbne oraz szkolenia z zakresu utrzymania pojazdu – poinofmował Albert Mikołajczyk z SKPL.

Pociąg, mimo swojego wieku (wyprodukowano go w 1973 pod oznaczenie VT 614, a ze stanu DB Regio skreślono w 2011 roku), jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Jego prędkość maksymalna to aż 140 km/h, czego jednak na krajowych liniach niezelektryfikowanych w Polsce nie da się wykorzystać.

Jest 1 klasa i miejsca na rowery

W pojeździe znajduje się 220 miejsc siedzących w klasie drugiej oraz 24 miejsca klasy pierwszej, co stanowi pewną nowość w naszych pociągach. Charakterystyczną cechą pierwszej klasy w pojazdach SN84 są wydzielone przedziały sześciomiejscowe, po dwa w każdym wagonie silnikowym. Klasa druga jest bezprzedziałowa. W środkowej części pociągu znajduje się też duży przedział rowerowy, który powinien ucieszyć szczególnie turystów wybierających się na południe Polski ze swoimi jednośladami – dodał Mikołajczyk.

Na razie SKPL planuje wykorzystać długi SN84 do wykonywania połączeń na linii Jasło – Sanok – Zagórz – Łupków w dniach większego zainteresowania przewozami. Cały czas będą tu jeździć także czeskie motoraki. Codzienne pociągi, pod banderą PKP Intercity, na odcinku z Zagórza do Łupkowa ruszą 23 czerwca na okres wakacyjny, do 1 września.

Na razie tylko współpraca z PKP Intercity

Poza pociągami uruchamianymi w porozumieniu z PKP Intercity SKPL nie będzie jednak prowadzić swoich pociągów na liniach 107 i 108.

– Mimo długiej batalii, jaką wraz z władzami Powiatu Sanockiego toczyliśmy o przywrócenie połączeń regionalnych na liniach 107 i 108 ostatecznie to zadanie otrzymał operator Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego czyli Przewozy Regionalne – powiedział Albert Mikołajczyk.

Zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości portalu esanok.pl. Pełniejszą galerię można obejrzeć tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony