Partnerzy serwisu:

SM42-18D Newagu dla PKP Intercity: Dane techniczne

Rynek Kolejowy/Newag 13.06.2014 876

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-06-13 12:25:28 Autor: %&%
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zajebiscie bedzie niedlugo....!!!!
Koniecznie w bieszczady niech cos regularnie zacznie jezdzic !!!! Tylko jakies nie najnowsze sklady, wiadomo jak mlodziez zacznie pic piwo....ale niech u nas pija i wydaja kase i napedzaja koninkture....
2014-06-13 12:42:53 Autor: wojtus
---.183.147.20.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"Do standardu SM42-18..."

Chyba standardu SM42-30xx.
2014-06-13 12:44:23 Autor: wojtus
---.183.147.20.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"Układ osi: Bo-Bo"

Mam rozumieć , że osie będą w ramie bez wózków?
2014-06-13 12:58:35 Autor: kali74
---.17.132.104
@ wojtuś

Czy ty się zawsze musisz czepiac szczegułów?? Bo generalnie nigdy nie masz niczego mądrego do powiedzenia...
2014-06-13 13:01:05 Autor: Buka
---.plastcom.pl
To ona ma mniej mocy niż przed modernizacją ??!! PORAŻKA !!!!
2014-06-13 13:16:55 Autor: ogon nr 32
---.dynamic.chello.pl
A juści młodzież na pewno pojedzie koleją za bandyckie pieniądze. Młodzież już dawno jeździ (auto)busami, albo własnymi golfami 3, inne czasy niż kiedyś to było. Zresztą po co młodzież? Ma być prestiżowo i luksuśnie. Może były poseł Qrski przyjedzie znad morza?
2014-06-13 13:18:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Buka:
"To ona ma mniej mocy niż przed modernizacją ??!! PORAŻKA !!!!"
Akurat moc tej "moderny" jest jak najbardziej OK. W pracy manewrowej praktycznie nie korzysta się nawet i z tego. Nawet w pracy liniowej też nie zawsze.
2014-06-13 13:20:42 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
Neobus ma Setrę o mocy silnika 375 kW

http://infobus.pl/text.php?id=60749

a więc moc prawie jak w tej lokomotywie. A ceny biletów i czasy jazdy - Robercie Galaktyczny, porównaj i powiedz dlaczego ach dlaczego
2014-06-13 13:43:38 Autor: Zenon Melon
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@galaktycznie

No i co z tego? Po co IC silnik z piętrowego autobusu do przede wszystkim manewrowej lokomotywy? I co mają ceny za bilet wspólnego z silnikiem do manewrowej lokomotywy?

Wyspałeś się dzisiaj czy nie jadłeś?
2014-06-13 13:45:49 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@Buka

A dlaczego porażka? 220 kN mało? Do manewrówki spokojnie wystarczy. Zwłaszcza, że to nie jest Cargo. Liczy się oszczędność w spalaniu i ekonomika użycia. Osobiście uważam, że mógł spokojnie jeszcze mniejszą moc mógł mieć. Bardzo dobry pomysł i sprzęt.
2014-06-13 13:53:28 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
Moc silnika świadczy o tym jak zmniejszyła się różnica pomiędzy tymi środkami transportu. I (o czym wie każdy kto jechał neobusem czy polskimBusem) jak świetną dynamikę oferuje taki nowoczesny autobus. Za to nawet przy uwzględnieniu mniejszych oporów toczenia sama lokomotywa waży ponad 60 ton, razem z wagonami nie da to wybitnych czasów jazdy. Przy ograniczeniach prędkości, postojach, zmianach kierunku... czas jazdy będzie fatalny. Podobnie jak teraz też szynobusy jako poc. osobowy robią lepsze czasy niż pociąg pospieszny z SU45.

Skoro czas jazdy będzie gorszy, to może cena biletu powinna być niższa? Są przecież dotacje. Ale nie, jest wyższa! Ot i ciekawostka. Po co więc taka kolej? Dla kogo ma być?
2014-06-13 13:55:51 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
Jakiej znowu manewrowej? Dlatego że 50 lat temu komuś się tak wydawało i dodał mityczne "M" do oznaczenia? To nie jest lokomotywa manewrowa w żadnym wypadku, na to jest zdecydowanie za ciężka, mocna i paliwożerna. A już na pewno dla przewoźnika pasażerskiego.
2014-06-13 14:09:18 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@galaktycznie
To jest lokomotywa manewrowa, ona naprawdę od wielkiego dzwona poprowadzi jakiś pociąg, 95% jej pracy to będą manewry. Manewry których spora część będzie na prądzie bo oprócz silnika spalinowego lokomotywa ma zespół akumulatorów umożliwiający jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym.



@wojtus
""Do standardu SM42-18..."

Chyba standardu SM42-30xx. "

Nie SM42-18... tylko 18D, to oznaczenie Newagu tak samo jak zmodernizowana tamara to 15D/16D.
2014-06-13 14:14:17 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@galaktycznie

hm.. a to ciekawe co piszesz. Całkowicie się z tym nie zgadzam. Oczywiście wg mnie mogłaby być odrobinę słabsza jeszcze ale nadmiar mocy wcale nie musi się przekładać na wyższe zużycie paliwa. Po drugie chyba nie masz większego pojęcia na temat lokomotyw jako takiego.

Podam Ci przykład dwóch lokomotyw nowej serii Voith, podobnych trochę do SM. Głownie to czy lokomotywa jest manewrowa czy nie, świadczy o niej wygląd. Ale do rzeczy.

Voith Gravita 10 BB - moc 1000 kW, Vmax 100 km/h, siła pociągowa przy rozr. 258 kN, waga 84 t
Przeznaczona do ciężkiej pracy manewrowej i prowadzenia lekkich składów liniowych.

Voith Gravita 5LC - moc 700 kW, Vmax 80 km/h, siła pociągowa przy rozr 194 kN, waga 67,5t
Przeznaczona do lekkich prac manewrowych i do lekkiej dystrubucji.

Dlatego jest to wygodne, dojechanie składem z taką lokomotywą, bo nie stoisz w korkach, możesz jechać wygodniej i szybciej (teoretycznie - stan torów), można przewieźć więcej ludzi. Wbrew pozorom ta zmodernizowana manewrówka jest bardzo dobrze zestrojona i jest konkurencyjna wobec manewrówek oferowanych na rynku. Plusem jest to że jest na pewno tańsza o to co zostało z poprzedniczki.

Skończ więc gadać i zacznij się zastanawiać i pytać. ;)
2014-06-13 14:40:05 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
To są złożone kwestie zależne od mnóstwa czynników. Voithy niemal na pewno mają przekładnię hydrauliczną. Poza tym w realiach czeskich składy pasażerskie mają po 10 wagonów, u nas 3-4. Akumulatory mają ograniczoną żywotność, muszą być często wykorzystywane aby na siebie zarobić. Aby zarabiać, taka lokomotywa musi pracować przez znaczną część doby. Na obecne długości składów IC wystarcza coś w rodzaju SM03, a przy nędznej intensywności ruchu IC większe manewry prowadzi na dosłownie kilku stacjach w kraju.

Problem nie jest w mocy tylko w ciężarze, jest bardzo ciężka jak na manewrówkę. Voithy i "lekkie prace manewrowe" - to może oznaczać 15 węglarek, a może 2 wagony pasażerskie.

Jakie korki? Drogi są coraz lepsze, gdy się jeździ np wieczorami albo nocą korków praktycznie nie ma. IC traci pasażerów w tempie niesamowitym, więc kto jest zadowolony? Chyba mało kto :)
2014-06-13 14:59:34 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@galaktycznie

Mała manewrówka nie poleci ze składem, to jest jej problem. Vmax 40 km/h... Jaka jest użyteczność takiego sprzętu, gdzie sam stwierdziłeś, że nie ma za dużo roboty? Dodatkowo czym ściągniesz zdefektowany skład albo wyjedziesz jak druty strzelą? Tutaj trzeba sprzętu uniwersalnego, dlatego ta seria SM-ów jest bardzo dobrze pomyślana. Składy liniowe będą ciągnięte, okresowo i do czasu odbioru Gamy. Nie sztuka nakupić sprzętu, sztuka tak to zaplanować aby można było uzyskać optymalne jego użycie w przedsiębiorstwie.

Tory też zaraz będą lepsze, tak samo jak drogi i wtedy niestety ale przy optymalnym zarządzaniu i dobrej siatce połączeń, to dużo wygodniej będzie wsiąść w pociąg. Zwłaszcza, że ceny paliwa ciągle w górę. Oczywiście zawsze będzie drożej niż autobusem, chociażby ze względu na koszty zakupu i amortyzacji pojazdów, ale przy dobry sprzęcie - dużo bardziej komfortowo i niedługo szybciej.
2014-06-13 15:17:37 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
Jak ceny paliwa ciągle w górę? To jakaś mantra galaktycznie zaczadzonych IC-prestiżem. Teraz ON kupowałem po 5.08, a był już prawie za 6. Zresztą gdy paliwa drożały, to ceny biletów IC też wzrosły, mimo nikłego udziału w nich cen paliwa, a czy teraz spadły? Szybciej niż neobus? W 6 godzin (albo i mniej, bo dróg też przybywa) z Sanoka do Warszawy? To żart!

IC powinno przede wszystkim drastycznie obniżyć ceny biletów, ale także zelektryfikować kilka brakujących torów, na Olszynce już teraz większość manewrów mogą robić lok. elektrycznymi.
2014-06-13 15:31:11 Autor: Buka
---.plastcom.pl
Do pracy manewrowej ok, ale skoro ona ma byc wykorzystana również do pracy liniowej tak jak na Hel i do Kudowy jest to zddecydowanie za malo mocy. Jeśli chodzi o linię na Hel to SM42+7 wagonow ledwo sobie radzi z podjazdem pod górkę w Mrzezinie...
2014-06-13 15:34:51 Autor: wojtus
---.183.147.20.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post kali74:
"@ wojtuś

Czy ty się zawsze musisz czepiac szczegułów?? Bo generalnie nigdy nie masz niczego mądrego do powiedzenia..."
Najpierw sfinansuj zakup słownika.
2014-06-13 15:47:31 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli to jest lokomotywa do manewrów? Ona nie będzie prowadzić pociągów?
Jak tak to tyle mocy wystarczy. Gorzej jak zabraknie pojazdów i każą tym ciągnąć skład, tak jak to miało miejsce w Gdyni. Wtedy to rzeczywiście za mało i mniej niż zwykła stonka.
Jak na manewry będzie ok. Nawet nieźle ta maszyna wygląda. Można się przyzwyczaić do tego kształtu. Na plus w stosunku do Cargo wypada malowanie.
W sumie pojazd ok. Oby się dobrze sprawował i będzie oszczędna przyzwoita manewrówka.

Ciekawi mnie jaką moc będą miały SM42 przeznaczone do pracy liniowej. Wiadomo coś już na ten temat?
2014-06-13 15:59:21 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@galaktycznie

Jakbyś czytał moje inne posty, to wiedziałbyś że daleko mi do chwalenia IC i uwielbienia dla tej spółki. Jak się pokończą moderny, to spokojnie szybciej. Obecnie masz niestety fatalne stany torów. Jakby drogi takie były, to autobus by jechał 10h.

Z Sanoka za daleko nie dojedziesz obecnie ale z Rzeszowa załóżmy do Warszawy.

TLK Solina - 347 km obecnie - 5h 39 min - koszt 65 PLN. Docelowo czas tego przejazdu to 4:30-4:20 przy tym samym koszcie. Jak wyremontują trasę przez Skarżysko, to pewnie da się zejść do 4h.

Auto - 80 PLN trzeba liczyć, w tej chwili czas to 5h. Jak więc widzisz, przejazd autem sam, nie dość że jest tylko odrobinę szybszy, to jeszcze droższy. Nie liczę już zużycia samochodu. Bo to pewnie kolejne 20 PLN. Także autem opłaca się jechać na tej trasie w co najmniej 2 osoby, a najlepiej 3. Dodatkowo jak trafisz na korek albo przydarzy Ci się awaria to masz problem. To samo z parkowaniem w dużymi mieście.

Polskibus - różnie od 40 nawet do 5 PLN - czas 5:30 w tej chwili nie ma nawet szans aby wybrać się pociągiem, lepiej autobusem, bo taniej i szybciej ale się to niedługo zmieni, bo autobus już nie przyspieszy i będzie gorzej dostępny - gdyż zatrzymuje się w mniejszej ilości miejsc. To też ma wbrew pozorom znaczenie.

Nie należy tutaj jednak myśleć w kontekście to albo to - te środki transportu są wobec siebie w pewnym sensie komplementane w pewnym sensie konkurencyjne.

To jeszcze raz przeczytaj mojego posta - co jak druty walną? Po to mają aku te lokomotywy, żeby mogły robić te manewry "pod prądem" bez konieczności instalowania drutów na zajezdniach, co jest kosztowne i powiedzmy sobie dosyć średnie jak na takiej zajezdni masz awarie i nie jesteś w stanie składu przepchnąć. Dlatego manewrówki robi się głównie spalinowe, bo one jeżeli nie zdefektują, to są zawsze dostępne.

@Buka
Da radę spokojnie. To jest inny silnik, inne przeniesienie napędu, inna sprawność i sam skład też jest odrobinę lżejszy.
2014-06-13 16:04:00 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
Dodam jeszcze, że praca liniowa będzie okazjonalnie wykonywana. Docelowo ma tam śmigać Gama.
2014-06-13 16:16:55 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście że autobus przyspieszy, gdy skończą ekspresówkę do Lublina to na pewno pojadą przez Lublin. Są i autobusy jadące bezpośrednio, i z postojami, jest wybór.

W razie awarii zasilania (przypadek rzadki, często i tak oznacza paraliż, tak jak tej zimy) można używać lok. od pociągów towarowych. Na lepiej zarządzanych kolejach elektryczne lokomotywy manewrowe to pospolity widok.
2014-06-13 16:45:41 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
A pojemność superkondensatora?
2014-06-13 16:58:24 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@galaktycznie

Autobusy jadące z przystankami jadą dłużej. Przez Lublin jest dalej, niż przez Ostrowiec. Autobusy mają ograniczenie prędkości na ekspresówkach i tak. Nie nadrobią tak bardzo. Czas będzie praktycznie ten sam.

Jakim przykładem się tutaj posługujesz i skąd weźmiesz te towarowe nagle? O ile wiem, to nie taka łatwa sprawa w tej chwili. Koleje bardziej rozwinięte od naszych korzystające z manewrówek wyłącznie elektrycznych - czyli które. Nie znam takich osobiście. Z hybryd a i owszem ale żeby miały wyłącznie elektryczne manewrówki.. Dodatkowo jeszcze Ci zadam pytanie - czym śnieg odwalisz jak zasypie tory, na kluczowych odcinkach? Będziesz bykiem walił za pługiem? :D Coraz zabawniej się robi ;) Rozumiem, że jak nie bykiem, to zamierzasz odśnieżać elektryczną manwerówką albo wziąć zapas i liczyć, że Ci się nic nie sypnie. Po to właśnie wprowadzono hybrydy, żeby były uniwersalne i żeby nadawały się do każdego rodzaju zastosowań, nawet w przypadku ekstremalnym.
2014-06-13 20:05:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja mam inną wątpliwość, bo chyba nikt tego jeszcze nie poruszył - rozumiem, że owe nowe wibratory nadal nie będą obsługiwać ogrzewania 3 kV? A to np. oznacza - w razie zastosowania choćby na linii helskiej w wakacje - brak klimy w wagonach ją posiadających. A to jest ch... w żywe oczy ze strony PKP IC względem pasażera, bo taryfa EIC jest na tyle drakońska, że klima powinna być STANDARDEM!
2014-06-13 20:23:17 Autor: Xoov
---.net.azartsat.pl

Xoov
W odpowiedzi na post G o r a l:
"A ja mam inną wątpliwość, bo chyba nikt tego jeszcze nie poruszył - rozumiem, że owe nowe wibratory nadal nie będą obsługiwać ogrzewania 3 kV? A to np. oznacza - w razie zastosowania choćby na linii helskiej w wakacje - brak klimy w wagonach ją posiadających. A to jest ch... w żywe oczy ze strony PKP IC względem pasażera, bo taryfa EIC jest na tyle drakońska, że klima powinna być STANDARDEM!"
Przecież IC wypożyczyło okularniki, żeby na hel była klima, więc nie rozumiem, skąd to oburzenie.
2014-06-13 20:42:51 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post G o r a l:
"A ja mam inną wątpliwość, bo chyba nikt tego jeszcze nie poruszył - rozumiem, że owe nowe wibratory nadal nie będą obsługiwać ogrzewania 3 kV? A to np. oznacza - w razie zastosowania choćby na linii helskiej w wakacje - brak klimy w wagonach ją posiadających. A to jest ch... w żywe oczy ze strony PKP IC względem pasażera, bo taryfa EIC jest na tyle drakońska, że klima powinna być STANDARDEM!"
Ta co już wyszła to nie, ale 10 sztuk z 20-stki ma mieć po dwa silniki i ogrzewanie 3kV.
2014-06-13 21:02:04 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post arrivederci:
"A pojemność superkondensatora?"
Rozruchowy w zmodernizowanej "Tamarze", czyli ST48 ma 250 F przy napięciu 24 V (maksymalny prąd 1500 A) i masie 30 kg. Tu może być ciut mniejszy.
2014-06-13 21:48:39 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Synth:
"Czyli to jest lokomotywa do manewrów? Ona nie będzie prowadzić pociągów?
Jak tak to tyle mocy wystarczy. Gorzej jak zabraknie pojazdów i każą tym ciągnąć skład, tak jak to miało miejsce w Gdyni. Wtedy to rzeczywiście za mało i mniej niż zwykła stonka.
Jak na manewry będzie ok. Nawet nieźle ta maszyna wygląda. Można się przyzwyczaić do tego kształtu. Na plus w stosunku do Cargo wypada malowanie.
W sumie pojazd ok. Oby się dobrze sprawował i będzie oszczędna przyzwoita manewrówka.

Ciekawi mnie jaką moc będą miały SM42 przeznaczone do pracy liniowej. Wiadomo coś już na ten temat?"
Wymogiem dla liniowych SM42 w przetargu IC była moc z przedziału 800-1000 kW. Silniki trakcyjne są w stanie pracować z mocą ok. 700 kW, ale w niepełnym zakresie prędkości przy obecnym przełożeniu przekładni zębatej. Newag podniósł już napięcie silników w wersji 6Dg do 870 V (oryginalna SM42 miała maksymalnie 800 V, a SP45 z tymi samymi silnikami trakcyjnymi 830 V). SM42 przy prędkości 90 km/h i starym przełożeniu nie odbierze z generatora więcej jak 590 kW, czyli da to jakieś 560 kW na wałach silników.
Reszta mocy może być spożytkowana na ogrzewanie, ale nie wiem czy przypadkiem ten drugi silnik nie jest tylko do napędzania generatora 3kV analogicznie jak w SU42. manewrowa wersja w rzeczywistości może mieć moc taką samą jak zwykła SM42, a to za sprawą wysokotemperaturowego układu chłodzenia który zadowala się mniejszą mocą wentylatora i większą sprawnością generatora synchronicznego w stosunku do starej prądnicy DC. SM42 6Dg wytrzymuje nawet temperaturę 120 stopni (sterowanie zrzuca obciążenie do zera i potrzebny przymusowy odpoczynek, co przy jeździe w górach z 6 wagonowym pociągiem PKP-IC kończyło się postojem w tzw. polu). Ja parę tygodni temu z 1000 tonowym pociągiem po niespełna 10 kilometrach jazdy miałem na silniku CAT C27 temperaturę 114 stopni, a układ sterowania zmniejszył maksymalną moc do 269 kW (z początkowych ok. 590 kW na wyjściu z prostownika trakcyjnego).
2014-06-13 21:53:10 Autor: galaktycznie
---.dynamic.chello.pl
Do odśnieżania taka lokomotywka i tak się nie nadaje, tu trzeba gagarina albo czegoś takiego kalibru. Dużo jeździ spalinowych maszyn prywatnych przewoźników, i one (za kasę oczywiście) powinny odśnieżać. Choć... czy jeszcze będą śnieżne zimy?
2014-06-13 22:12:09 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post galaktycznie:
"Do odśnieżania taka lokomotywka i tak się nie nadaje, tu trzeba gagarina albo czegoś takiego kalibru. Dużo jeździ spalinowych maszyn prywatnych przewoźników, i one (za kasę oczywiście) powinny odśnieżać. Choć... czy jeszcze będą śnieżne zimy?"
U nas w górach :) jeździła do niedawna SM31, ale że na Zwardoń cofnięto pozwolenie dla sześcioosiowych, to jeżdżą SM42 w trakcji podwójnej z ciężkim radzieckim kombajnem :)
Do Wisły Głębce też.
2014-06-13 23:27:23 Autor: cosmo-pl
---.play-internet.pl
@galaktycznie
Pogrzeb na ytb to zobaczysz, że SM-ka spokojnie da rade, rowniez z technicznymi. Sa filmiki. Gagar do odsniezania to chyba w Rosji ;) w Polsce takich zim nie ma. Zreszta jak jestesmy juz orzy oszczednosciach, to ile Gagar pali?

@zeus04
Da rade. Z 1000 ton raczej nie bedzie śmigac ;) te nowe syatemy chlodzenia sa wydajne i wystarczą na osobówkę. Zresztą tak jak było to mówione, docelowo to manewry i rezerwa.

3kV maja, te które będą delegowane do obsługi składów pasażerskich, ten jest typowo manewrowy/techniczny.
2014-06-14 10:36:44 Autor: kaziu
---.radom.vectranet.pl
jedna zmodernizowana lokomotywa i le wpisów, komentarzy, kłótni etc....
2014-06-14 11:03:17 Autor: zeus04
---.133.22.13
@cosmo-pl:
Wiadomo :) SM42 6Dg którą użytkuje obecnie Lotos Kolej ma zupełnie inny układ chłodzenia.
2014-06-14 11:39:02 Autor: eryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ona ma ciągać składy na akumulatorach po halach na Grochowie, a nie odśnieżać szlaki. Również nie ma szans na jazdę liniową z prawdziwego zdarzenia. Nie wiem po co te dyskusje.
Bardziej interesuje mnie żywotność akumulatorów. Z tym przy takiej pracy jest źle.
2014-06-14 11:59:09 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post galaktycznie:
"Jakiej znowu manewrowej? Dlatego że 50 lat temu komuś się tak wydawało i dodał mityczne "M" do oznaczenia? To nie jest lokomotywa manewrowa w żadnym wypadku, na to jest zdecydowanie za ciężka, mocna i paliwożerna. A już na pewno dla przewoźnika pasażerskiego."
Sorry, ale innej do modernizacji PKP-IC nie posiadało :) Nowych manewrowych praktycznie nikt nie kupuje, bo i po co jak stare których mamy nadpodaż po dobrych czasach dla kolei, mają mało zmęczone główne węzły konstrukcyjne, mają dobre właściwości jezdne oraz charakterystyki trakcyjne i świetnie nadają się do modernizacji.
4,5 litra na godzinę postoju to nie jest dużo. 27 litrowy silnik z 6Dg też tyle konsumuje podczas postoju 6Dg. Sam CAT C-27 zużywa na postoju na swoje potrzeby 2,2 kg oleju napędowego. Dziewięciolitrowy CAT C-9 potrzebuje 0,9 kg na godzinę, a 15-litrowy C-15 = 1,4 kg. 400 kW C-15 optimum swej sprawności uzyskuje już przy ok. 150 kW (zadowala się wtedy 208 gramami paliwa na wyprodukowanie 1kWh). Średnie zapotrzebowanie na moc podczas postoju czeskiej manewrówki serii 740 czyli lokomotywy zbliżonej do naszej SM42 pod względem ciężaru, siły pociągowej, układu osi i zadań przewozowych (przed modernizacją o mocy 50% większej od naszej SM42, a po modernizacji takiej samej, czyli zmniejszonej w stosunku do pierwowzoru) jest szacowana na 7 kW, co w praktyce daje zużycie ponad 3,7 kg ON na godzinę (= ok. 4,4 litra na godzinę).
Wiecej tu:
https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/34072/1/CernohorskyT_Hybridni_posunovaci_JS_2009.pdf
[choć tu autor popełnił kardynalny błąd w obliczeniach przy analizie ekonomicznej, bo 3,7 kg ON - wyprowadzone prawidłowo ze wzorów - zamienił na 3,03 litra i prze omyłkę zaniżył efekty ekonomiczne modernizacji - kupował paliwo na litry ;)]
Lokomotywy uniwersalne są w świecie chętnie kupowane i np. bardzo często takie same prowadzą pociągi pasażerskie jak i towarowe. ZTCW chlubnym wyjątkiem :) są Włosi oraz Szwajcarzy. Włosi zakupili w latach 1996-2013 ok. 700 elektrowozów E.464 o mocy 3,5 MW, prędkości 160 km/h, masie 72 tony i maksymalnej sile pociągowej 200 kN. Szwajcarzy w latach 1989-97 roku zakupili 115 lokomotyw do obsługi piętrowych pociągów kursujących w okolicach Zurychu. Lokomotywy Re4/4 450 mają masę 74 tony, moc 3200 kW, maksymalną siłę pociągową 240 kN i prędkość 130 km/h.
2014-06-14 12:17:56 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post eryk:
"Ona ma ciągać składy na akumulatorach po halach na Grochowie, a nie odśnieżać szlaki. Również nie ma szans na jazdę liniową z prawdziwego zdarzenia. Nie wiem po co te dyskusje.
Bardziej interesuje mnie żywotność akumulatorów. Z tym przy takiej pracy jest źle."
Z tym dawano sobie radę już ponad 100 lat temu :)
http://www.psmk.org.pl/nasze-zbiory/wittfeld/
W latach 1907÷14 pruskie koleje państwowe (KPEV), do obsługi ruchu pasażerskiego na słabo obciążonych liniach bocznych, zamówiły 178 akumulatorowach zespołów trakcyjnych konstrukcji inż. Wittfelda. Ich główną zaletą były niskie koszty eksploatacji – tanią energię elektryczną do ładowania akumulatorów pobierały w czasie postoju, przeważnie w porze nocnej. Zasięg pojazdów początkowo wynosił 70÷100 km, a po zastosowaniu wydajniejszych baterii zwiększył się do 180 km.

Jak na razie Newag nie był uprzejmy poinformować o parametrach zasobnika energii.
Hybrydowa SM42 nad którą pracuje IPS Poznań i o której informacje publikował w 2011 roku ma baterię (projekt) o masie ok. 2,5 tony. Składać się może na nią ok. 120 akumulatorów o masie 17,5 kg, pojemności 42 Ah, prądzie rozruchowym przy -18 stopniach Celsjusza 550 amper i 860 amper przy temp. 20 stopni C, oraz wymiarach 200x170x173 mm.
2014-06-14 12:22:07 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Xoov

Ok, planowo pewnie będą brejlovce, ale dam sobie rękę uciąć, że gdy jakiś padnie, to pic raczej nie wynajmie SU46 od Cargo, tylko puści właśnie takiego własnego zmodernizowanego SM42. I z klimy nici... Podobnie na odc. Ełk-Korsze w kwestii ogrzewania zimą, ile to już razy przy padace PRowskich SU45 jechała 42-ka ICu i przez prawie 100 km nie było grzania...
2014-06-14 12:41:09 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post galaktycznie:
"Neobus ma Setrę o mocy silnika 375 kW

http://infobus.pl/text.php?id=60749

a więc moc prawie jak w tej lokomotywie. A ceny biletów i czasy jazdy - Robercie Galaktyczny, porównaj i powiedz dlaczego ach dlaczego"
Ja miałem "malucha" 126p o mocy OIDP 21 KM. Czasy jazdy robiłem jak obecne współczesne samochody. Elf o lepszym współczynniku moc/masa od ETR610 nie pojedzie dużo krócej np. z Warszawy do Gdańska (może ze 30 sekund) :) Ogólnie IC idzie w tym kierunku i kupuje dużo lekkich i mocnych ezt-ów :)
18 metrowy Solaris Urbino 18 – niskopodłogowy autobus przegubowy z serii Solaris Urbino przeznaczony dla komunikacji miejskiej - ma montowane silniki o mocach od 178 do 266 kW i to w ruchu miejskim wystarcza - tak myślę ;)
2014-06-14 14:15:05 Autor: lopek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Logo "PKP" w tej przepięknej "trumnie" wymiata. To prawdziwy symbol PKP IC i prawie całej kolei w Polsce. Nie zapomnieli o nim.
2014-06-15 07:49:31 Autor: Zadowolony
---.238.225.236
Świetnie, że wraca jedno logo dla grupy PKP, trumienka PKP=zarys bryły składu dużej prędkości.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony