Słowackie Pantery już wożą pasażerów. W pierwszy kurs pojechały do Polski
Michał Szymajda ⚫ 02.12.2020 ⚫
7,3k

Słowacka Pantera w drodze do ZwardoniaFot. ZSSK
Elektryczne zespoły trakcyjne Panter, zakupione przez Koleje Słowackie od konsorcjum Škoda Transportation i ŽOS Trnava, rozpoczęły kursy z pasażerami.
Zespoły trakcyjne dla ZSSK, z nieco zmienionym wyglądem zewnętrznym i wnętrzem, należą do rodziny pojazdów RegioPanter, które są z powodzeniem eksploatowane przez Koleje Czeskie. Na Słowacji będą jeździć pod nazwą „Pantera”.
Jak donosi portal zdopravy.cz, 1 grudnia Pantera po raz pierwszy udała się w kurs z pasażerami. Wykonała go... do Polski. Trójczłonowy ezt (nazwa robocza to „Seria 661”) przemierzył trasę z Żyliny przez Czadcę i Skalite do leżącego po polskiej stronie granicy Zwardonia. Na tej linii będzie się też pojawiać rozkładowo. Warto jednak pamiętać, że chociaż pasażerowie z Polski mogą wejść do pociągu i udać się na Słowację, to powinni mieć przy sobie potwierdzenie testem, że nie są zarażeni wirusem COVID-19. Poza tym pociągi będzie można zobaczyć głównie na linii Żylina – Trenczyn a także Żylina – Liptowski Mikulasz.
Łącznie ZSSK otrzyma od słowacko-czeskiego konsorcjum 25 zespołów trakcyjnych, z których trzynaście będzie trójczłonowych, a dwanaście będzie posiadało cztery wagony. Wszystkie mają być dostarczone do 2022 roku. Jak dotąd to największe zamówienie ZSSK w historii Słowacji po 1991 roku. Jest warte 160 milionów euro i nie byłoby go, gdyby nie pomoc Unii Europejskiej.
Jak donosi portal zdopravy.cz, 1 grudnia Pantera po raz pierwszy udała się w kurs z pasażerami. Wykonała go... do Polski. Trójczłonowy ezt (nazwa robocza to „Seria 661”) przemierzył trasę z Żyliny przez Czadcę i Skalite do leżącego po polskiej stronie granicy Zwardonia. Na tej linii będzie się też pojawiać rozkładowo. Warto jednak pamiętać, że chociaż pasażerowie z Polski mogą wejść do pociągu i udać się na Słowację, to powinni mieć przy sobie potwierdzenie testem, że nie są zarażeni wirusem COVID-19. Poza tym pociągi będzie można zobaczyć głównie na linii Żylina – Trenczyn a także Żylina – Liptowski Mikulasz.
Łącznie ZSSK otrzyma od słowacko-czeskiego konsorcjum 25 zespołów trakcyjnych, z których trzynaście będzie trójczłonowych, a dwanaście będzie posiadało cztery wagony. Wszystkie mają być dostarczone do 2022 roku. Jak dotąd to największe zamówienie ZSSK w historii Słowacji po 1991 roku. Jest warte 160 milionów euro i nie byłoby go, gdyby nie pomoc Unii Europejskiej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |