Słowackie koleje oddadzą pasażerom 100% kosztów biletu za poważne opóźnienie pociągu
Michał Szymajda ⚫ 09.01.2020 ⚫
3,3k

Pociąg ZSSK na stacji Poprad - Tatry fot. Michał Szymajda
Železničná spoločnosť Slovensko – narodowy słowacki operator – odda pasażerom 100% kosztów biletu, jeśli pociąg będzie opóźniony od dwie godziny, bez względu na to, jaka jest przyczyna opóźnienia.
Od nowego rozkładu jazdy ZSSK umożliwia pasażerom 34. uruchamianych przez siebie wybranych pociągów otrzymanie 100% zwrotu ceny biletu w sytuacji, jeśli dojdzie do dwugodzinnego lub większego opóźnienia. Jeśli pociąg spóźni się od 60 do 120 minut, przewoźnik z automatu wypłaci 50% kosztu biletu. Nie jest istotne to, czy przyczyna opóźnienia leży po stronie operatora, czy zarządcy infrastruktury. Zwrot zostanie wykonany w wypadku zakupu biletu przez internet z imiennego konta. Nie otrzymamy go wyłącznie wtedy, jeśli dojdzie do wypadku na torach z udziałem ludzi.
Chcemy, aby kolej była prawdziwą alternatywą transportową dla wszystkich. Jako poważny przewoźnik chcemy zagwarantować nasze usługi i zwrot pieniędzy za nie, jeśli nie zostaną należycie wykonane – powiedział Filip Hlubocký, prezes zarządu ZSSK. Jak mówi, usługa ma zachęcić nowych pasażerów do wyboru kolei, zamiast auta jadącego po często korkujących się drogach. – W samochodzie, w razie korka, nikt nie zwróci nam pieniędzy za zużyte paliwo. A na dodatek w naszych komfortowych wagonach można pracować, czytać, zdrzemnąć się, albo podziwiać widoki – dodał.
„Gwarancję zwrotu pieniędzy” wprowadza się w 26 regionalnych pociągach pospiesznych (RR), które kursują między Bratysławą a Żyliną, gdzie w ostatnich latach miała miejsce gruntowna modernizacja infrastruktury kolejowej. Gwarancją zostały objęte także cztery pary pociągów IC, poruszające się na co dzień między Bratysławą a Koszycami, także po w większości zmodernizowanych torach. Ponadto niemal wszystkie wspomniane pociągi złożone są z nowoczesnych bądź zmodernizowanych wagonów.
W komunikacie prasowym ZSSK podkreśla, że usługa nie ma sobie równych, jednak prywatny operator RegioJet oferuje podobne odszkodowania. Według rzecznika ZSSK firma wyróżnia się tym, że będzie je wypłacać także w przypadku dotowanych przez państwo pociągów przyspieszonych (Regionalni Rychlik – RR).
W Polsce pasażerowie PKP Intercity otrzymają zwrot 25 procent ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia pociągu wynoszącego od 60 do 119 minut i 50 procent ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej. Należy jednak zaznaczyć, że rekompensata będzie wypłacona wyłącznie wtedy, gdy jej kwota przekroczy równowartość 4 euro.
Chcemy, aby kolej była prawdziwą alternatywą transportową dla wszystkich. Jako poważny przewoźnik chcemy zagwarantować nasze usługi i zwrot pieniędzy za nie, jeśli nie zostaną należycie wykonane – powiedział Filip Hlubocký, prezes zarządu ZSSK. Jak mówi, usługa ma zachęcić nowych pasażerów do wyboru kolei, zamiast auta jadącego po często korkujących się drogach. – W samochodzie, w razie korka, nikt nie zwróci nam pieniędzy za zużyte paliwo. A na dodatek w naszych komfortowych wagonach można pracować, czytać, zdrzemnąć się, albo podziwiać widoki – dodał.
„Gwarancję zwrotu pieniędzy” wprowadza się w 26 regionalnych pociągach pospiesznych (RR), które kursują między Bratysławą a Żyliną, gdzie w ostatnich latach miała miejsce gruntowna modernizacja infrastruktury kolejowej. Gwarancją zostały objęte także cztery pary pociągów IC, poruszające się na co dzień między Bratysławą a Koszycami, także po w większości zmodernizowanych torach. Ponadto niemal wszystkie wspomniane pociągi złożone są z nowoczesnych bądź zmodernizowanych wagonów.
W komunikacie prasowym ZSSK podkreśla, że usługa nie ma sobie równych, jednak prywatny operator RegioJet oferuje podobne odszkodowania. Według rzecznika ZSSK firma wyróżnia się tym, że będzie je wypłacać także w przypadku dotowanych przez państwo pociągów przyspieszonych (Regionalni Rychlik – RR).
W Polsce pasażerowie PKP Intercity otrzymają zwrot 25 procent ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia pociągu wynoszącego od 60 do 119 minut i 50 procent ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej. Należy jednak zaznaczyć, że rekompensata będzie wypłacona wyłącznie wtedy, gdy jej kwota przekroczy równowartość 4 euro.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |