Śląskie zapłaciło miliony za modernizację, a ED72... jeździ po Małopolsce
jm, Rynek Kolejowy ⚫ 04.01.2013 ⚫
340
Archiwum RK
Komentarze:
2013-01-04 15:48:36 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Na miejscu woj. śląskiego nakładałbym kary na PR.... za każdą jazdę na liniach poza województwem śląskim. A szczytem bezczelności jest pozaklejanie loga śląskiego.... logiem PR.
2013-01-04 15:51:27 Autor: autor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moim skromnym zdaniem jednostka ta powinna kursować na linii Katowice - Kraków Płaszów jako pociąg REGIO przewozów regionalnych
2013-01-04 15:54:39 Autor: erwin
---.123.223.101
Co za banda złodziei z Przekrętów Regionalnych. To nie kolejarze tylko oszuści. Wywalić ich z województwa na zbity pysk.
2013-01-04 15:58:13 Autor: Mieszkaniec Kujaw
---.inowroclaw.mm.pl
@Adaś - toć na filmie wyraźnie widać naklejone na ED72A - 005 logo województwa śląskiego!!! Gdzie Ty widzisz logo Przewozów Regionalnych to ja nie wiem... pozdrawiam ;)
2013-01-04 16:00:11 Autor: asdga2342
---.dynamic.chello.pl
Złodzieje i tyle. Gdyby chociaż ten skład puścili na Katowice-Kraków. A oni nawet loga pozaklejali, i podobno skład wyruszył dziś w trasę do Mińska Mazowieckiego na przemalowanie.... PR szybko tuszuje...
2013-01-04 16:02:41 Autor: asda12312
---.dynamic.chello.pl
Ale ŚZPR nie zlikwidował marszałek tylko centrala PR. pojazd mógł spokojnie obsługiwać połączenia stykowe, np. Kraków-Katowice. Zaklejone loga Województwa Śląskiego to skandal, a podobno dziś pojazd wyruszył do Mińska Mazowieckiego na przemalowanie.... PR szybko tuszuje, złodzieje!!!
2013-01-04 16:03:45 Autor: yhyhm
---.dynamic.chello.pl
Winny temu jest UMWŚ, który nie przejął tego pojazdu na własność, jak zrobiły to inne województwa. Przynajmniej one mają problem z głowy.
To fakt, że szczytem bezczelności jest zaklejanie loga województwa śląskiego. Ale czy ta spółka ma coś takiego jak honor? Czy ta spółka ma jakiś cel, poza życiem i trzymaniem się na swych stołkach?
To fakt, że szczytem bezczelności jest zaklejanie loga województwa śląskiego. Ale czy ta spółka ma coś takiego jak honor? Czy ta spółka ma jakiś cel, poza życiem i trzymaniem się na swych stołkach?
2013-01-04 16:05:27 Autor: yhyhm
---.dynamic.chello.pl
Zastanawiam się dlaczego mój komentarz ukazał się o 17:03 tak jak był napisany z godziną 16:03:45...
2013-01-04 16:07:09 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Film jest stary jak świat. Zaklejone loga są na zdjęciu, które ujawniło sprawę: http://rail.phototrans.eu/14,75278,0,PaFaWag_5Bs_6Bs_.html
2013-01-04 16:09:58 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
Widzę, że miłośnicy KŚ dostali pożywkę, lecz prawda jest taka, iż umowa podpisana między UM, a PR była na kursowanie w ŚZPR. ED72A-005 jest własnością PR i po doprowadzeniu przez UM do upadłości ŚZPR, umowa wygasła, a PR mogą posyłać \"Edka\" na dowolne trasy.
2013-01-04 16:10:25 Autor: Sfinx.Slask
---.160.172.70
Za korzystanie z taboru modernizowanego przez UMWŚ, który nie jest wykorzystywany zgodnie z założeniem (czyli do obsługi połączeń w woj. śląskim), Przewozy Regionalne powinny odsprzedać tabor samorządowi, albo płacić UMWŚ za korzystanie z taboru lub też zwrócić UMWŚ środki jakie samorząd poniósł na modernizację taboru.
2013-01-04 16:10:51 Autor: #
---.play-internet.pl
Jeździć nim z Katowic do Krakowa, ewentualnie - co ma mniejszy sens z uwagi na napełnienia - z Kędzierzyna do Gliwic?
2013-01-04 16:30:33 Autor: m
---.centertel.pl
To tylko dowod na to jak bardzo samorzadowi slaskiego spieszylo sie do rezygnacji z uslug PR. Siedem milionow w te czy we wte. Wazne, ze cel polityczny zostal zrealizowany, a wlasciwie niezrealizowany bo skutki \"debiutu\" KS znamy....
2013-01-04 16:32:35 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I bardzo dobrze - PR tak trzymać :))) Kij w d... UMWŚ i ich pupilkom KŚ :)))
2013-01-04 16:34:07 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Doić, doić Marszałka :))) Na całego :)))
2013-01-04 16:37:45 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
A kto jest właścicielem tego pojazdu ??? PR czy UMWŚ. Jak toś nie jarzy podstawowych zasad własności to nie powinien takich bzdur pisać . Jeśli woj śląskie chciało remontować ten złom to najpierw należało go wykupić , a potem remontować. A tak mają to co mają .
2013-01-04 16:45:16 Autor: częstochowianin
---.opera-mini.net
Nigdy więcej PR! Nie chcę powtarzać solidaruchów, ale aż się ciśnie na usta \"Zło...e! Zło...e!\"
2013-01-04 16:50:16 Autor: njoy
---.14-2.cable.virginmedia.com

njoy
Przecież połączenia w województwie śląskim może wykonywać nawet Pomorski Zakład PR, co to obchodzi Urząd Marszałkowski jaka jest struktura wewnętrzna wykonawcy zlecenia?! PR otrzymały koniec końców zlecenie na obsługę województwa śląskiego i w związku z tym na te trasy powinny przeznaczyć wyremontowanego ED72. A tak swoją drogą to urząd marszałkowski to kretyni, jeśli w umowie nie przewidzieli w tak długiej perspektywie jak 5 lat takich opcji jak likwidacja PR lub zlecenie przewozów innemu podmiotowi lub jakiekolwiek inne tego typu okoliczności.
2013-01-04 16:58:31 Autor: m
---.centertel.pl
Ale co tu zawinily Przewozy Regionalne? W artykule wyraznie opisane sa warunki umowy. Skoro zlikwidowano slaski zaklad a pojazd nie jest wlasnoscia samorzadu to co przewoznik mial z nim zrobic?Postawic przed oknem marszalka?
2013-01-04 17:00:32 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Tak swoją drogą po całej Polsce jeżdżą żółte zestawy Dolnośląskiego zakładu PR., remontowane za pieniądze UM Woj Dolnośląskiego. Nikt nie robi z tego powodu wrzasku. Tak swoją drogą należało zgłosić temat do Wicemarszałka województwa Gorzelika . On lubi takie tematy w stylu biją naszych , może nawet wyda na ten temat jakąś broszurę edukacyjną.
2013-01-04 17:05:28 Autor: p
---.ghnet.pl
Przewozy Regionalne wciąż obsługują styki w województwie śląskim. Mógł go na przykład puścić na Katowice Kraków.
2013-01-04 17:10:03 Autor: sdgsdgvs
---.ip.netia.com.pl
hahaha nie chcecie pr to nie dostaniecie taboru pr proste! :D
2013-01-04 17:31:50 Autor: defasdf
---.ip.netia.com.pl
nie widzę tutaj żadnego wkładu województwa- cała kasa pochodziła z budżetu państwa- dotacji celowej i funduszu kolejowego.
2013-01-04 17:55:26 Autor: RCL
---.play-internet.pl
Nie spodziewałem się by było inaczej - zachowanie PR. Podobne to do zniknięcia co lepszego taboru z ŚZPR długo przed ogłoszeniem rozwodu (Bmnopux to jedno ale en57 co lepsze też opuściły zakład).
Oczywiście dla wielu lepiej by było gdyby UM płacił coraz większe dotacje za coraz gorszą ofertę i tabor.
Gdyby ktoś miał kupować coraz droższy bilet na komunikację miejską a w zamian dostawał by coraz starszy tramwaj czy autobus i krótszą trasę to też by się wk... zdenerwował.
Za Maurycym_:
\"To urosło jak Pan zapłacił\"
BTW
PR mogły \"sporny\" skład wytrasować n.p. jako IR Łużyce i było by \"z głowy\".
Oczywiście dla wielu lepiej by było gdyby UM płacił coraz większe dotacje za coraz gorszą ofertę i tabor.
Gdyby ktoś miał kupować coraz droższy bilet na komunikację miejską a w zamian dostawał by coraz starszy tramwaj czy autobus i krótszą trasę to też by się wk... zdenerwował.
Za Maurycym_:
\"To urosło jak Pan zapłacił\"
BTW
PR mogły \"sporny\" skład wytrasować n.p. jako IR Łużyce i było by \"z głowy\".
2013-01-04 17:55:45 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
Pozostaje mieć nadzieję, że inni marszałkowie wyciągną z tego wnioski i nie dadzą już PR złamanego grosza na czegokolwiek należącego do PR. Pewnie prawnie PR są w porządku, ale dobitnie pokazały, że jakąkolwiek uczciwość mają gdzieś i przy rozmowach z nimi trzeba mieć to na uwadze i bardzo uważać, aby się nie dać przez nich wydymać.
2013-01-04 17:58:24 Autor: p
---.ghnet.pl
Warto zauważyć że za styki UMWŚ płaci PR ponad 30 zł poc km
a dotacja do poc km w KŚ wynosi 15 zł.
a dotacja do poc km w KŚ wynosi 15 zł.
2013-01-04 18:00:51 Autor: zz
---.dynamic.chello.pl
Na TTV był program o KŚ jutro duga część o 15 45 niesamowite przekręty
2013-01-04 18:04:20 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
I bardzo dobrze - to marszałek zerwał umowę, więc niech nie marudzi.
2013-01-04 18:16:40 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
We czwartek, jak co tydzień, czekałem w Płaszowie na regio do Wieliczki i aż mnie przytkało, gdy skład się w perony wtulał...
W deszczu, ciemności i bez statywu, ale coś widać.
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=10873
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=10874
Ponoć już jest w MM i czeka na nowe kolorki.
W deszczu, ciemności i bez statywu, ale coś widać.
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=10873
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=10874
Ponoć już jest w MM i czeka na nowe kolorki.
2013-01-04 18:19:32 Autor: zz
---.dynamic.chello.pl
http://www.tvn24.pl/czarno-na-bialym,42,m/jak-marszalek-kolej-sparalizowal,297995.html
2013-01-04 18:26:13 Autor: :)
---.adsl.inetia.pl
I bardzo dobrze że nie jeździ na śląsku. Ewidentny wybór marszaleczka i pana W.
2013-01-04 18:27:25 Autor: Andrzej Śmiech
---.gliwice.vectranet.pl
Ludzie! Przecież rzekomo \"śląskie\" pociągi Kolei Śląskich codziennie jeżdżą do Zawiercia, Częstochowy czy też Ĺťywca, które faktycznie należą do Zachodniej Małopolski.
2013-01-04 18:35:53 Autor: nie kolejarz
---.mycingular.net
bardzo dobrze ze pogoniono wiekszosc tej cwaniackiej bandy kolejowej na Slasku. nieroby nauczeni strajkowac i bimbac, lapowkarze kierownicy kase w kieszen bez wystawiania biletu na linii do Zwardonia. Prywatna kolej. a teraz co niektorzy poszli do KS i tam zrobia z nimi porzadek. z miesiaca na miesiac bedzie coraz lepiej i ten element z Przewozow Regionalnych, ktory przeszedl do pracy w KS albo nauczy sie roboty albo do kamieniolomow! Koniec dziadostwa! do roboty sie brac a nie tu wypisywac jakie to KS zle. bo w PR-ach nie musieliscie robic tylko sie spalo w przedziale? Koniec, w KS juz tak nie bedzie, niestety. Albo sie nauczycie pracy albo zostaniecie bez pracy. Slask to dopiero poczatek. Inne wojewodztwa zrobia tak samo. Precz z przyzwyczajeniami z czasow komuny!
2013-01-04 18:54:32 Autor: tropiciel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PR-y robią w konia wszystkie województwa, które dają kasę na remonty taboru. Niby ma to jeździć na terenie danego województwa, ale koniec końców ląduje na drugim końcu Polski.
2013-01-04 18:57:41 Autor: njoy
---.14-2.cable.virginmedia.com

njoy
W odpowiedzi na post lca:
"Tak swoją drogą po całej Polsce jeżdżą żółte zestawy Dolnośląskiego zakładu PR., remontowane za pieniądze UM Woj Dolnośląskiego. Nikt nie robi z tego powodu wrzasku. Tak swoją drogą należało zgłosić temat do Wicemarszałka województwa Gorzelika . On lubi takie tematy w stylu biją naszych , może nawet wyda na ten temat jakąś broszurę edukacyjną."
Po pierwsze, to że jakieś EN57 są wymalowane w kolejowe barwy dolnośląskie nie oznacza, że są z pieniędzy tego województwa wymalowane. Nie wspominając o tym, że jeżeli jeżdżą poza województwo, to jako IR np. do Bielska.Po drugie, Jorg Gorzelik już się tym zajął =]
2013-01-04 19:04:39 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ tropiciel
To niech sobie WYRAĹšNIE i JEDNOZNACZNIE władze wojewódzkie określą w stosownych umowach co i komu wolno ze zmodernizowanym przez nich taborem. Jeżeli w przypadku niby-śląskiego (niby, bo jednak pozostającego jako własność PR z siedzibą - jeżeli ktoś się nie orientuje - w Warszawie) ED72 UMWŚ zapisały, że ma pozostawać w gestii Śląskiego ZPR, to mają pecha. Bo skoro Zakład został zlikwidowany z dniem 31.12., to umowa po prostu powinna być renegocjowana. Albo niech PR sprzeda tą jednostkę UMWŚ i zarobi na nich jeszcze w ten sposób.
A propos stawki za połączenia stykowe dla PR - jest to - co tu dużo ukrywać - po prostu haracz za sytuację awaryjną i ekspresowe przejęcie ruchu przez PR=uratowanie d... KŚom i UMWŚ. Dla wszystkich krytykantów - jak Wam zwieje ostatni autobus/tramwaj do domu i pojedziecie taksówką za - powiedzmy - 20 zł, to zapłacicie po prostu extra za rozwiązanie problemu. Proste.
To niech sobie WYRAĹšNIE i JEDNOZNACZNIE władze wojewódzkie określą w stosownych umowach co i komu wolno ze zmodernizowanym przez nich taborem. Jeżeli w przypadku niby-śląskiego (niby, bo jednak pozostającego jako własność PR z siedzibą - jeżeli ktoś się nie orientuje - w Warszawie) ED72 UMWŚ zapisały, że ma pozostawać w gestii Śląskiego ZPR, to mają pecha. Bo skoro Zakład został zlikwidowany z dniem 31.12., to umowa po prostu powinna być renegocjowana. Albo niech PR sprzeda tą jednostkę UMWŚ i zarobi na nich jeszcze w ten sposób.
A propos stawki za połączenia stykowe dla PR - jest to - co tu dużo ukrywać - po prostu haracz za sytuację awaryjną i ekspresowe przejęcie ruchu przez PR=uratowanie d... KŚom i UMWŚ. Dla wszystkich krytykantów - jak Wam zwieje ostatni autobus/tramwaj do domu i pojedziecie taksówką za - powiedzmy - 20 zł, to zapłacicie po prostu extra za rozwiązanie problemu. Proste.
2013-01-04 19:15:08 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Goral/PR-fan:
"@ tropiciel
To niech sobie WYRAĹšNIE i JEDNOZNACZNIE władze wojewódzkie określą w stosownych umowach co i komu wolno ze zmodernizowanym przez nich taborem. Jeżeli w przypadku niby-śląskiego (niby, bo jednak pozostającego jako własność PR z siedzibą - jeżeli ktoś się nie orientuje - w Warszawie) ED72 UMWŚ zapisały, że ma pozostawać w gestii Śląskiego ZPR, to mają pecha. Bo skoro Zakład został zlikwidowany z dniem 31.12., to umowa po prostu powinna być renegocjowana. Albo niech PR sprzeda tą jednostkę UMWŚ i zarobi na nich jeszcze w ten sposób.
A propos stawki za połączenia stykowe dla PR - jest to - co tu dużo ukrywać - po prostu haracz za sytuację awaryjną i ekspresowe przejęcie ruchu przez PR=uratowanie d... KŚom i UMWŚ. Dla wszystkich krytykantów - jak Wam zwieje ostatni autobus/tramwaj do domu i pojedziecie taksówką za - powiedzmy - 20 zł, to zapłacicie po prostu extra za rozwiązanie problemu. Proste."
Tylko z moich informacji wynika, że UM chciał dać za \"Edka\" 2,5-3 mln zł. To mało zważywszy na klasę tej jednostki. To niech sobie WYRAĹšNIE i JEDNOZNACZNIE władze wojewódzkie określą w stosownych umowach co i komu wolno ze zmodernizowanym przez nich taborem. Jeżeli w przypadku niby-śląskiego (niby, bo jednak pozostającego jako własność PR z siedzibą - jeżeli ktoś się nie orientuje - w Warszawie) ED72 UMWŚ zapisały, że ma pozostawać w gestii Śląskiego ZPR, to mają pecha. Bo skoro Zakład został zlikwidowany z dniem 31.12., to umowa po prostu powinna być renegocjowana. Albo niech PR sprzeda tą jednostkę UMWŚ i zarobi na nich jeszcze w ten sposób.
A propos stawki za połączenia stykowe dla PR - jest to - co tu dużo ukrywać - po prostu haracz za sytuację awaryjną i ekspresowe przejęcie ruchu przez PR=uratowanie d... KŚom i UMWŚ. Dla wszystkich krytykantów - jak Wam zwieje ostatni autobus/tramwaj do domu i pojedziecie taksówką za - powiedzmy - 20 zł, to zapłacicie po prostu extra za rozwiązanie problemu. Proste."
2013-01-04 19:15:12 Autor: gg
---.play-internet.pl
@Arrivederci
\"I bardzo dobrze - to marszałek zerwał umowę, więc niech nie marudzi.\"
I po co głupoty pisać?
Jak się nie rozróżnia wygaśnięcia umowy od jej zerwania, to może się lepiej nie wypowiadać i nie popisywać własną niekompetencją.
UMWŚ zawrsze może wystąpić z wnioskiem do sądu o potrącenie wzajemnych zobowiązań za modenizację ED 72 oraz za przeozy wykonywane przez PR w wykonaniu umowy z UMWŚ.
\"I bardzo dobrze - to marszałek zerwał umowę, więc niech nie marudzi.\"
I po co głupoty pisać?
Jak się nie rozróżnia wygaśnięcia umowy od jej zerwania, to może się lepiej nie wypowiadać i nie popisywać własną niekompetencją.
UMWŚ zawrsze może wystąpić z wnioskiem do sądu o potrącenie wzajemnych zobowiązań za modenizację ED 72 oraz za przeozy wykonywane przez PR w wykonaniu umowy z UMWŚ.
2013-01-04 19:24:17 Autor: p
---.ghnet.pl
Na Katowice kraków na osobowy go dać a nie na jakieś komercyjne IRy
2013-01-04 19:38:12 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Proponuję oszacowac koszt remontu tego pociągu minus amortyzację za okres 2011-2012, następnie skierowac ten skład na jakąś linię, łączącą Woj. Śląskie z Małopolskim, np. Katowice - Kraków, Ĺťywiec - Maków Podhalański, Katowice - Sosnowiec Dańdówka - Bukowno, i tenże koszt remontu rozliczyc wozolikometrami, wykonanymi przez PR na terenie Woj. Śląskiego.
Innymi słowy, Woj. Śląskie zapłaciłoby PR-om za ich wozokilometry, wykonane na terenie jakieś linii, biegnącej częściowo przez teren Woj. Ślśkiego, ale nie w złotówkach, ale w koszcie remontu.
Uważam, że jeżeli tenże pojazd POWINIEN BYŁ jeździc po Woj. Śląskim, a nie jeździ, a porozumienia z PR nie uda się uzyskac, to uwazam, że UMWŚ powinien skonsultowac, jak ma się użytkowanie wyremontowanego za pieniądze śląskiego podatnika pojazdu do dotychzcasowej umowy UMWŚl - PR.
Innymi słowy, Woj. Śląskie zapłaciłoby PR-om za ich wozokilometry, wykonane na terenie jakieś linii, biegnącej częściowo przez teren Woj. Ślśkiego, ale nie w złotówkach, ale w koszcie remontu.
Uważam, że jeżeli tenże pojazd POWINIEN BYŁ jeździc po Woj. Śląskim, a nie jeździ, a porozumienia z PR nie uda się uzyskac, to uwazam, że UMWŚ powinien skonsultowac, jak ma się użytkowanie wyremontowanego za pieniądze śląskiego podatnika pojazdu do dotychzcasowej umowy UMWŚl - PR.
2013-01-04 19:38:43 Autor: Goloos
---.telpol.net.pl

Goloos
W tym przypadku, przez to że PR zerwały umowę i zlikwidowały ŚZPR do którego w owej umowie pojazd był przypisany, powinny sprzedać do UMWŚ za przysłowiową złotówkę i byłby spokój.
Problem tkwi w tym, że błędnie skonstruowano umowę i napisano w niej, że przypisuje się go do ŚZPR. Tak do końca nie trzeba wiązać istnienia ŚZPR z omową na przewozy, równie dobrze może istnieć ŚZPR bez przewozów w regionie, albo mogą być przewozy regionalne w regionie ale bez konkretnego zakładu.
Suma summarum ED72A-005 należy się śląskiemu województwu jak psu miska/buda.
Problem tkwi w tym, że błędnie skonstruowano umowę i napisano w niej, że przypisuje się go do ŚZPR. Tak do końca nie trzeba wiązać istnienia ŚZPR z omową na przewozy, równie dobrze może istnieć ŚZPR bez przewozów w regionie, albo mogą być przewozy regionalne w regionie ale bez konkretnego zakładu.
Suma summarum ED72A-005 należy się śląskiemu województwu jak psu miska/buda.
2013-01-04 19:38:47 Autor: Goloos
---.telpol.net.pl

Goloos
W tym przypadku, przez to że PR zerwały umowę i zlikwidowały ŚZPR do którego w owej umowie pojazd był przypisany, powinny sprzedać do UMWŚ za przysłowiową złotówkę i byłby spokój.
Problem tkwi w tym, że błędnie skonstruowano umowę i napisano w niej, że przypisuje się go do ŚZPR. Tak do końca nie trzeba wiązać istnienia ŚZPR z omową na przewozy, równie dobrze może istnieć ŚZPR bez przewozów w regionie, albo mogą być przewozy regionalne w regionie ale bez konkretnego zakładu.
Suma summarum ED72A-005 należy się śląskiemu województwu jak psu miska/buda.
Problem tkwi w tym, że błędnie skonstruowano umowę i napisano w niej, że przypisuje się go do ŚZPR. Tak do końca nie trzeba wiązać istnienia ŚZPR z omową na przewozy, równie dobrze może istnieć ŚZPR bez przewozów w regionie, albo mogą być przewozy regionalne w regionie ale bez konkretnego zakładu.
Suma summarum ED72A-005 należy się śląskiemu województwu jak psu miska/buda.
2013-01-04 19:42:09 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post gg:
"@Arrivederci
\"I bardzo dobrze - to marszałek zerwał umowę, więc niech nie marudzi.\"
I po co głupoty pisać?
Jak się nie rozróżnia wygaśnięcia umowy od jej zerwania, to może się lepiej nie wypowiadać i nie popisywać własną niekompetencją.
UMWŚ zawrsze może wystąpić z wnioskiem do sądu o potrącenie wzajemnych zobowiązań za modenizację ED 72 oraz za przeozy wykonywane przez PR w wykonaniu umowy z UMWŚ."
To nie takie proste. Zgodnie z podpisaną umową, UM musi z góry zapłacić za usługi PR gotówką. PR przy takiej próbie mogą chyba skorzystać z weksla UM :) \"I bardzo dobrze - to marszałek zerwał umowę, więc niech nie marudzi.\"
I po co głupoty pisać?
Jak się nie rozróżnia wygaśnięcia umowy od jej zerwania, to może się lepiej nie wypowiadać i nie popisywać własną niekompetencją.
UMWŚ zawrsze może wystąpić z wnioskiem do sądu o potrącenie wzajemnych zobowiązań za modenizację ED 72 oraz za przeozy wykonywane przez PR w wykonaniu umowy z UMWŚ."
2013-01-04 20:00:47 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Nie, nie należy się. Skład byłprzypisany nie tylko do ŚZPR, ale też do połączeń, które dla ŚZPR zamówi UMWŚ. Tak się nie stało bo rozkład zamówiono dla KŚ. PRy nie zerwał żadnej umowy - to UMWŚ wyrzucił je z województwa, czego skutkiem była likwidacja niepotrzebnego ŚZPR (nie mógł istnieć bez przewozów). Wyrzucając PRy marszałek jednocześnie wyrzucił ED72A-005. PRy nie mają najmniejszego powodu by pozbywać się majątku za bezcen.
2013-01-04 20:01:29 Autor: kflik nierejestrowalny
---.static.cablecom.ch
Niech go dadza na jakies IR kursujace przez Woj Slaskie. Na tym mieszkancy wojewodztwa zyskaja najwiecej.
2013-01-04 20:07:48 Autor: jak
---.static.cablecom.ch
a dawac taki tabor na Gliwice Kedzierzyn to bylby szczyt glupoty. abys korzystalo z tego jak najwiecej mieszkancow wojewodztwa powinien jezdzic na IR
2013-01-04 20:08:10 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
Tylko w całym temacie trzeba zauważyć, że środki na modernizacje ED72A-005 pochodziły z rezerwy celowej budżetu państwa (ok. 4,9 mln zł) oraz Funduszu Kolejowego (ok. 2,3 mln zł). Województwo nie dało na modernizacje nawet złamanego grosza, a właścicielem ED72A-005 jest PR więc całą sprawę uważam za zamkniętą.
2013-01-04 20:30:52 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Masakra, w niniejszym artykule Rynku Kolejowego jest napisane co innego, niż ty piszesz: ,,zmodernizowany za pieniądze UMWŚ,,
2013-01-04 20:42:56 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post -Kamil-:
"Masakra, w niniejszym artykule Rynku Kolejowego jest napisane co innego, niż ty piszesz: ,,zmodernizowany za pieniądze UMWŚ,,"
Cytat: \"Pojazd ED72A-005 stanowiący własność spółki Przewozy Regionalne został zmodernizowany i poddany naprawie głównej na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w 2010r. Pieniądze na te cele pochodziły z przekazanych do budżetu Województwa: rezerwy celowej budżetu państwa (ok. 4,9 mln zł) oraz Funduszu Kolejowego (ok. 2,3 mln zł) - informuje \"Rynek Kolejowy\" Witold Trólka z Urzędu Marszałkowskiego\".Środki przekazane na modernizacje:
-Rezerwa celowa budżetu państwa
-Fundusz Kolejowy
Województwo nie wydało na modernizacje ED72A-005 ani złotówki pochodzącej z własnych wpływów.
2013-01-04 20:53:09 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@masakra: Ale to są pieniądze województwa, otrzymywane na zakup i modernizację taboru w zamian za udziały w PR.
Rozumując w ten sposób jak Ty, to niektóre województwa otrzymują tabor nowy lub np. od PR za darmo? Bo przecież płacą za niego pieniędzmi pochodzącymi z tego samego źródła...
Rozumując w ten sposób jak Ty, to niektóre województwa otrzymują tabor nowy lub np. od PR za darmo? Bo przecież płacą za niego pieniędzmi pochodzącymi z tego samego źródła...
2013-01-04 21:05:02 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post g0sc123:
"@masakra: Ale to są pieniądze województwa, otrzymywane na zakup i modernizację taboru w zamian za udziały w PR.
Rozumując w ten sposób jak Ty, to niektóre województwa otrzymują tabor nowy lub np. od PR za darmo? Bo przecież płacą za niego pieniędzmi pochodzącymi z tego samego źródła..."
Nie kwestionuje tego, iż to UM wydał pieniądze na modernizacje ED72A-005 , tylko chcę zwrócić uwagę, że były to pieniądze pochodzące z budżetu państwa. Rozumując w ten sposób jak Ty, to niektóre województwa otrzymują tabor nowy lub np. od PR za darmo? Bo przecież płacą za niego pieniędzmi pochodzącymi z tego samego źródła..."
2013-01-04 21:10:03 Autor: okokc
---.v4.arkomnet.eu
Po co Krakusom taki sprzęt ?
Długich relacji prawie że nie obsługują. A do krótkich relacji wystarczą im ,,kible\".
Dwa pociągi do Zakopanego to śmiech.
Koleje Śląskie zrobią większy pożytek z tej moderny.
Np. uruchamiając ,,Ornaka\" do Zakopca we wszystkie weekendy oraz codziennie w ferie tak żeby przyjeżdżał ok. 10.00 a wyjeżdżał koło 18.00. To byłoby Coś!!!
Długich relacji prawie że nie obsługują. A do krótkich relacji wystarczą im ,,kible\".
Dwa pociągi do Zakopanego to śmiech.
Koleje Śląskie zrobią większy pożytek z tej moderny.
Np. uruchamiając ,,Ornaka\" do Zakopca we wszystkie weekendy oraz codziennie w ferie tak żeby przyjeżdżał ok. 10.00 a wyjeżdżał koło 18.00. To byłoby Coś!!!
2013-01-04 21:50:34 Autor: visby
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To może niech PR zapłaci teraz UMWŚ za korzystanie z EN75?
2013-01-04 21:51:30 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
@g0sc123
Dotacje i subwencje z budżetu państwa też są częścią budżetu województwa, tak samo jak dochody własne, udział w podatku CIT, janosikowe, itd.
Dotacje i subwencje z budżetu państwa też są częścią budżetu województwa, tak samo jak dochody własne, udział w podatku CIT, janosikowe, itd.
2013-01-04 21:54:02 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
Przepraszam, @masakra miało być.
2013-01-04 22:04:59 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W sam raz na stykówki! Oświęcim - Katowice, Olkusz - Katowice czy Kraków - Katowice. Oby ten pociąg, zwłaszcza w tych barwach(!) wjechał na Śląsk :D.
2013-01-04 22:20:31 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Sławek:
"@g0sc123
Dotacje i subwencje z budżetu państwa też są częścią budżetu województwa, tak samo jak dochody własne, udział w podatku CIT, janosikowe, itd."
Ja nie neguje, że te pieniądze były w budżecie województwa, zwracam tylko uwagę, iż pieniądze te pochodziły z budżetu państwa i nie jest tak jak niektórzy grzmią, że Przewozy Regionalne okradły w ten sposób śląskiego podatnika. Dodam jeszcze, że sam jestem mieszkańcem województwa śląskiego. Dotacje i subwencje z budżetu państwa też są częścią budżetu województwa, tak samo jak dochody własne, udział w podatku CIT, janosikowe, itd."
2013-01-04 22:25:32 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
Może PR chce osłodzić pasażerom z Oświęcimia paranoje jaką zgotowały im Koleje Śląskie na stykówkach z Czechowicami i Katowicami :-)
2013-01-04 22:25:37 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post visby:
"To może niech PR zapłaci teraz UMWŚ za korzystanie z EN75?"
Przewozy Regionalne płaciły UM za wynajem Flirtów. Nie pamiętam dokładnej kwoty, ale było to bodajże 50-60 tysięcy miesięcznie z jeden EN75. 2013-01-04 22:27:01 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
powinno być \"za jeden EN75\"
2013-01-04 22:43:03 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Płaciły i jest to dużo większa kwota niż płacą KŚ.
2013-01-04 23:11:40 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ okokc
Małopolski ZPR, z długich (>200 km, a więc de facto dalekobieżnych) relacji, uruchamia np. regia z Krakowa do Krynicy. To jest 227 km. Na weekendowego przyspieszonego \"Nikifora\" ten ED72A jest jak znalazł. Lub na codziennego przyspieszonego \"Dunajca\" Kraków - Nowy Sącz - Kraków.
Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby obsługiwali nim np. wspomniane już parokrotnie IR \"Łużyce\" Kraków Płaszów - Węgliniec via Katowice (osobowych Katowice - Kraków - Katowice nie ma najmniejszego sensu, bo mają marginalną frekwencję na odc. w woj. śląskim), ale to jest decyzja PRów. Ten tabor jest ich własnością, a Śląskiego ZPR już definitywnie nie ma (nie ma nawet żadnej kasy biletowej PR w woj. śląskim i ponoć nawet gniazda kondich w Katowicach nie zostawili, wszystkie drużyny są z zakładów ościennych/sekcji Częstochowa w ramach PR Łódź).
Małopolski ZPR, z długich (>200 km, a więc de facto dalekobieżnych) relacji, uruchamia np. regia z Krakowa do Krynicy. To jest 227 km. Na weekendowego przyspieszonego \"Nikifora\" ten ED72A jest jak znalazł. Lub na codziennego przyspieszonego \"Dunajca\" Kraków - Nowy Sącz - Kraków.
Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby obsługiwali nim np. wspomniane już parokrotnie IR \"Łużyce\" Kraków Płaszów - Węgliniec via Katowice (osobowych Katowice - Kraków - Katowice nie ma najmniejszego sensu, bo mają marginalną frekwencję na odc. w woj. śląskim), ale to jest decyzja PRów. Ten tabor jest ich własnością, a Śląskiego ZPR już definitywnie nie ma (nie ma nawet żadnej kasy biletowej PR w woj. śląskim i ponoć nawet gniazda kondich w Katowicach nie zostawili, wszystkie drużyny są z zakładów ościennych/sekcji Częstochowa w ramach PR Łódź).
2013-01-04 23:40:59 Autor: De Jot
---.f-net.pl
Goral/PR-fan
I niestety nie masz racji co do kas i dziupli PR w Katowicach poniewaz w Katowicach na przeciw wejscia bocznego na dworzec od ul.Konopnickiej,w kamienicy jest dziupla PR ktora ciezko nie zauwazyc.A co do samej jednostki to PR powinny zaplacic za ta jednostke,poniewaz dali starego kibla ktory byl wart tyle ile zlom a dostali zmodernizowana jednostke,wiec albo sprzedac ja na Śląsk a jak nie to zwrocic kase za moderne i tyle
I niestety nie masz racji co do kas i dziupli PR w Katowicach poniewaz w Katowicach na przeciw wejscia bocznego na dworzec od ul.Konopnickiej,w kamienicy jest dziupla PR ktora ciezko nie zauwazyc.A co do samej jednostki to PR powinny zaplacic za ta jednostke,poniewaz dali starego kibla ktory byl wart tyle ile zlom a dostali zmodernizowana jednostke,wiec albo sprzedac ja na Śląsk a jak nie to zwrocic kase za moderne i tyle
2013-01-04 23:49:17 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post De Jot:
"Goral/PR-fan
I niestety nie masz racji co do kas i dziupli PR w Katowicach poniewaz w Katowicach na przeciw wejscia bocznego na dworzec od ul.Konopnickiej,w kamienicy jest dziupla PR ktora ciezko nie zauwazyc.A co do samej jednostki to PR powinny zaplacic za ta jednostke,poniewaz dali starego kibla ktory byl wart tyle ile zlom a dostali zmodernizowana jednostke,wiec albo sprzedac ja na Śląsk a jak nie to zwrocic kase za moderne i tyle"
Tylko, że ten \"złom\" był wart 1,5-2 mln zł. I niestety nie masz racji co do kas i dziupli PR w Katowicach poniewaz w Katowicach na przeciw wejscia bocznego na dworzec od ul.Konopnickiej,w kamienicy jest dziupla PR ktora ciezko nie zauwazyc.A co do samej jednostki to PR powinny zaplacic za ta jednostke,poniewaz dali starego kibla ktory byl wart tyle ile zlom a dostali zmodernizowana jednostke,wiec albo sprzedac ja na Śląsk a jak nie to zwrocic kase za moderne i tyle"
2013-01-04 23:53:40 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post sphinx1:
"Płaciły i jest to dużo większa kwota niż płacą KŚ."
KŚ płacą obecnie za wynajem Elfa/Flirta 10-15 tysięcy zł, a dodatkowo UM płaci za KŚ ubezpieczenie. 2013-01-05 06:02:17 Autor: wch
---.tktelekom.pl
czytajcie ze zrozumieniem. za remont zapłacono z budrzetu państwa a nie śląska więć dlaczego ten kibel ma się szlajać po śląsku i pod dyktando fanatuków koleii? Nie profesjonalistów. To co wymyśliła KS z EKSPERTEM SB i innymi, i w ich wypowiedzach powoływanie się np, na sieciowy rozkład jazdy światczy tylko o ich ogromnej wachowości! Rozkład jazdy wiszący na tablicy dla klientów to finisz a ci chłopcy nie wiedzą, że od starty do mety są górki!
2013-01-05 07:42:40 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
@wch Pomyśl trochę zanim coś napiszesz. To była dotacja celowa na kolej w województwie śląskim. Marszałek popełnił błąd, zamiast kupić coś na stan urzędu lub KŚ dał pieniądze PR i w ten sposób dotacja została w części (bo trochę ten ED72 w województwie śląskim pojeździł) wydana niezgodnie z przeznaczeniem. Gdyby PR miały jakikolwiek honor, to jeździłby na jakimś stykowym połączeniu (w końcu są takie realizowane na zlecenie UMWŚ, a także jako np. wymiana kilometrów) lub InterRegio i wtedy byłoby w porządku. Ale oczywiście trzeba marszałkowi województwa śląskiego dokopać, nieważne jest czy sobie na to zasłużył, czy nie., bo to nie piaskownica jest.
2013-01-05 10:20:45 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Dotacja jest wszystkich podatników nie tylko ze śląska. Pojęcie \"stykówek\" to też jest nowomowa KŚ. Nie macie pojęcia jak przemieszczają się potoki pasażerów.
2013-01-05 12:36:07 Autor: zz
---.dynamic.chello.pl
Jeszcze trochę każdy kto wyjdzie z więzienia albo zniszczy jakieś przedsiębiorstwo dostanie prace w KŚ http://www.tvn24.pl/czarno-na-bialym,42,m/jak-marszalek-kolej-sparalizowal,297995.html brawo PO
2013-01-05 15:44:57 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ De Jot
Wg informacji z centrali PR w Warszawie nie ma gniazda drużyn w Katowicach (gniazda, czyli np. możliwości zdania/pobrania terminali mobilnych, kasy konduktorskiej, itp.). Fizyczne pomieszczenie, gdzie konduktorzy przebywają między pociągami może i jest (przyznam się, już dawno nie byłem tam w rejonie wejścia od ul. Konopnickiej), ale na 99,99% nie jest ono gniazdem. I podobno (tym razem info z PR Łódź) kas też nie ma już nigdzie, nawet w Częstochowie - pomimo tego, że sekcja częstochowska \"poszła\" pod Łódź już w sierpniu.
Wg informacji z centrali PR w Warszawie nie ma gniazda drużyn w Katowicach (gniazda, czyli np. możliwości zdania/pobrania terminali mobilnych, kasy konduktorskiej, itp.). Fizyczne pomieszczenie, gdzie konduktorzy przebywają między pociągami może i jest (przyznam się, już dawno nie byłem tam w rejonie wejścia od ul. Konopnickiej), ale na 99,99% nie jest ono gniazdem. I podobno (tym razem info z PR Łódź) kas też nie ma już nigdzie, nawet w Częstochowie - pomimo tego, że sekcja częstochowska \"poszła\" pod Łódź już w sierpniu.
2013-01-05 15:57:38 Autor: ktos
---.dynamic.chello.pl
@masakra a ty wiesz że my płacimy Warszawie a ona \"zwraca\" UMWŚ te pieniądze? Śląsk autonomi nie ma więc nie mamy własnego \"skarbu\" Przy okazji część naszych pieniędzy idzie na metro i inne stadiony a będzie tego kilka miliardów rocznie :)
2013-01-05 17:24:52 Autor: Gawlik
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dotacja celowa województwa Śląskiego to jedno, a fundusz kolejwy jest dzielony centralnie proporcjonalnie na wszystkie województwa.Przeznaczony jest ma zakup lub modernizację taboru w danym województwie. Wynika jasno że modernizacja została wykonana że środków śląskich
2013-01-05 18:34:45 Autor: okokc
---.v4.arkomnet.eu
Goralprofan
Nie profanuj zdrowych góralskich poglądów.
A krakowscy centusie nie dość że do ruiny doprowadzają swoją kolej , to jeszcze innym sprzęt podbierają. Nieładnie! Nieładnie!
Nie profanuj zdrowych góralskich poglądów.
A krakowscy centusie nie dość że do ruiny doprowadzają swoją kolej , to jeszcze innym sprzęt podbierają. Nieładnie! Nieładnie!
2013-01-05 19:08:32 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post masakra:
"KŚ płacą obecnie za wynajem Elfa/Flirta 10-15 tysięcy zł, a dodatkowo UM płaci za KŚ ubezpieczenie."
Skąd masz takie informacje? Mówisz, że KŚ są tak głupie, że ubezpieczają powtórnie ubezpieczony już tabor? Nie podejrzewam ich o to...Co do opłat za tabor - zawsze powtarzam, że głupotą jest płacenie przez przewoźnika za dzierżawę taboru od UM. To przekładanie pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej, bo przecież dzierżawa jest kosztem, który organizator musi zrefundować. W przypadku PR wyjątkowo wyraźnie było widać chore rozwiązanie - ile więcej UMWŚ płacił PR za pockm zrealizowany Flirtem?
2013-01-05 20:11:37 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ g0sc123
Jeżeli i jeden przepływ i drugi zostaną obłożone stosownymi daninami na rzecz państwa (a jakoś trudno mi uwierzyć, że cała operacja jest całkowicie pozbawiona np. VATu...), to czemu się dziwisz? Owszem, sytuacja jest może i nieco komiczna, ale najpewniej wymuszona przez przepisy ;)
Jeżeli i jeden przepływ i drugi zostaną obłożone stosownymi daninami na rzecz państwa (a jakoś trudno mi uwierzyć, że cała operacja jest całkowicie pozbawiona np. VATu...), to czemu się dziwisz? Owszem, sytuacja jest może i nieco komiczna, ale najpewniej wymuszona przez przepisy ;)
2013-01-05 22:33:18 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Goral/PR-fan:
"@ g0sc123
Jeżeli i jeden przepływ i drugi zostaną obłożone stosownymi daninami na rzecz państwa (a jakoś trudno mi uwierzyć, że cała operacja jest całkowicie pozbawiona np. VATu...), to czemu się dziwisz? Owszem, sytuacja jest może i nieco komiczna, ale najpewniej wymuszona przez przepisy ;)"
No nie, dzierżawa musi być obciążona PTU wg stawki bazowej (aktualnie w wysokości 23%). Rekompensata zaś nie podlega (OIDP) opodatkowaniu. Jeżeli i jeden przepływ i drugi zostaną obłożone stosownymi daninami na rzecz państwa (a jakoś trudno mi uwierzyć, że cała operacja jest całkowicie pozbawiona np. VATu...), to czemu się dziwisz? Owszem, sytuacja jest może i nieco komiczna, ale najpewniej wymuszona przez przepisy ;)"
2013-01-05 22:36:08 Autor: Sławek
---.xdsl.centertel.pl
Gdyby sprawa odbyła się bezgotówkowo, tzn. urząd daje tabor za darmo, a w zamian płaci mniej dotacji to znając nasze przepisy oraz urzędy to i tak taki barter pewnie byłby opodatkowany.
2013-01-06 00:28:10 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ okokc
Zależy co rozumiesz pod hasłem \"zdrowych góralskich poglądów\"... Ja rozumiem to tak, że jak mi ktoś dokopał, to - jeżeli tylko będę w stanie - na pewno nie ułatwię temu komuś dokopać mi jeszcze raz ;) I niekoniecznie są to \"góralskie\" poglądy, a po prostu zdroworozsądkowe.
Więc wcale się władzom PR nie dziwię, że po wywaleniu ich z woj. śląskiego nie są chętne do pójścia na rękę władzom tego województwa. Stąd 30 zeta dopłaty za \"stykówki\" (a co, skoro byli skłonni tyle dać za ratowanie im d..., to przecież trzeba było brać, prawda?), a teraz kwestia ED72A przekazanego do MZPR. Niech władze woj. śląskiego wiedzą i dobrze poznają, że za błędy i chore ambicje się płaci. I to dużo płaci.
Zależy co rozumiesz pod hasłem \"zdrowych góralskich poglądów\"... Ja rozumiem to tak, że jak mi ktoś dokopał, to - jeżeli tylko będę w stanie - na pewno nie ułatwię temu komuś dokopać mi jeszcze raz ;) I niekoniecznie są to \"góralskie\" poglądy, a po prostu zdroworozsądkowe.
Więc wcale się władzom PR nie dziwię, że po wywaleniu ich z woj. śląskiego nie są chętne do pójścia na rękę władzom tego województwa. Stąd 30 zeta dopłaty za \"stykówki\" (a co, skoro byli skłonni tyle dać za ratowanie im d..., to przecież trzeba było brać, prawda?), a teraz kwestia ED72A przekazanego do MZPR. Niech władze woj. śląskiego wiedzą i dobrze poznają, że za błędy i chore ambicje się płaci. I to dużo płaci.
2013-01-06 00:30:13 Autor: en57-666
---.85-237-184.tkchopin.pl
bardzo mądrze postąpili PR, że nie oddali jednostki Kulejom Śmiesznym, ośmieszyli się na maksa , teraz podatnicy na Śląsku będziecie tego prezesika teraz spłacać, a marszałek następny głupek ,że dał pieniądze na zmodernizowanie ED72-005 , niech teraz sam się użala nad sobą , po prostu tak jak się marszałek wycwanił , tak teraz PR im dziękują za zniszczenie ŚZPR , i mają prawo zabrać jednostki gdzie tylko mają umowe na przewozy , dla mnie Kuleje Śmieszne to dno i ciesze się ,że tam nie mieszkam , nawet jako MK nie mam zamiaru się szczycić głupimi paskudnymi elfami , zdecydowanie wole tradycyjne enki
2013-01-06 09:43:33 Autor: andrzej
---.centertel.pl
Po kompromitacji jaką było sparaliżowanie ruchu kolejowego na Śląsku przez KŚ to gdyby ta spółka miała honor to by ogłosiła upadłość i zniknęła na zawsze z torów!!!!!!!!!!!!!!! Ale i tak ja oglosi bo wydajac tak ogromne pieniadze na wynajem wagonow, lokomotyw, maszynistow i wszelkiego taboru, ktorego nawet nie jest wlascicielem juz niedlugo padnie, czego jej zycze z calego serca!!!!!!!!!!!!
2013-01-06 10:13:10 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
Jeśli chodzi o wynajem EN75 przez PR, informacje są jawne i może wszystko znaleźć. Natomiast o kosztach dzierżawy Elfów/Flirtów przez Koleje Śląskie wiem z mojego pewnego źródła.W tych 10-15 tysiącach jest wliczony już 23% VAT, natomiast nie ma ubezpieczenia. Oweż ubezpieczenie za swoje pojazdy płaci UM.
2013-01-06 10:16:15 Autor: masakra
---.adsl.inetia.pl
Zapomniałem dodać powyższy post kieruje rzecz jasna do g0sc123.
2013-01-06 12:37:47 Autor: rrrrrrrrrrrrr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
andrzej dla czego tylko obrażasz innych? Jak wiesz lepiej to powiedz i wtedy zobaczy się kto ma rację . A ty we wszystkich postach wyzywasz innych od różnych a z twojej strony żadnych konkretów, zachowujesz się jak typowy BURAK
2013-01-06 13:58:30 Autor: okokc
---.v4.arkomnet.eu
Goral-profan.
Ten przypadek jeszcze raz pokazuje jak chory to był układ. Samorządy płaciły bo tyle PR zażądał a nie miały na nic wpływu.
Dobrze że przynajmniej na śląsku się tego pozbyto.
Ten przypadek jeszcze raz pokazuje jak chory to był układ. Samorządy płaciły bo tyle PR zażądał a nie miały na nic wpływu.
Dobrze że przynajmniej na śląsku się tego pozbyto.
2013-01-06 15:00:10 Autor: skipper
---.promax.media.pl
asda12321 a co chciałbyś żeby PR jeździły pod symbolem \"Kolei śląskich\" które się skompromitowały i symbol ten jest symbolem wstydu a nie dobrej pracy.
2013-01-06 15:03:06 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ okokc
Pozbyto się? Otóż, jeżeli się nie orientujesz, to jeszcze na rok nie (i bardzo dobrze, bo przynajmniej mogę wyjechać z tego KŚowego grajdoła jakimś normalnym pociągiem, szkoda że muszę się przy okazji nieco nakombinować z zakupem biletu, bo się nie ostała żadna normalna kasa, tylko Kolei Śmiesznych i picu) i to za sowite pieniądze. A co będzie potem? Tego chyba nawet krasnoludki nie wiedzą, bo po grudniowej nauczce zanim się nowy MPE porwie na ponowne całkowite wywalenie PRów to się 10x zastanowi ;)
Pozbyto się? Otóż, jeżeli się nie orientujesz, to jeszcze na rok nie (i bardzo dobrze, bo przynajmniej mogę wyjechać z tego KŚowego grajdoła jakimś normalnym pociągiem, szkoda że muszę się przy okazji nieco nakombinować z zakupem biletu, bo się nie ostała żadna normalna kasa, tylko Kolei Śmiesznych i picu) i to za sowite pieniądze. A co będzie potem? Tego chyba nawet krasnoludki nie wiedzą, bo po grudniowej nauczce zanim się nowy MPE porwie na ponowne całkowite wywalenie PRów to się 10x zastanowi ;)
2013-01-06 15:19:05 Autor: Mattijjah
---.179.208.134

Mattijjah
Hejterzy PR nie jęczeć. Czytać nie umiecie?
\"Jak informuje Trołka, zgodnie porozumieniem, pojazd ED72A-005 został ?przypisany na stałe do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach i wykorzystany do wykonywania przewozów, zgodnie z zamówionym przez Województwo rozkładem jazdy pociągów\"
Jak Śląskie w dzikim szale szasta kasą na lewo i prawo i nie umie zadbać o swoje to ich problem...
\"Jak informuje Trołka, zgodnie porozumieniem, pojazd ED72A-005 został ?przypisany na stałe do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach i wykorzystany do wykonywania przewozów, zgodnie z zamówionym przez Województwo rozkładem jazdy pociągów\"
Jak Śląskie w dzikim szale szasta kasą na lewo i prawo i nie umie zadbać o swoje to ich problem...
2013-01-06 18:29:00 Autor: fanboj KŚ
---.dynamic.chello.pl
zachowujecie się jak dzieci -,- te całe Koleje Śląskie są miliony razy lepsze od PR.. ja wole jeździć tym całym elfem który wyje (mimo iż jest wygłuszony ale niektórzy widać jeżdżą na zewnątrz) ale mimo to jest w nim ogrzewanie... wszystko co ma KŚ jest o niebo lepsze od PR i dobrze że Śląsk się tego dziadostwa pozbył.
PS. ile wy macie lat żeby pisać PIC albo Koleje Śmieszne? Zapewne ci, którzy to piszą myślą że są fajni. Ĺšle myślą.
PS. ile wy macie lat żeby pisać PIC albo Koleje Śmieszne? Zapewne ci, którzy to piszą myślą że są fajni. Ĺšle myślą.
2013-01-06 19:00:53 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Mając nowy tabor to każdy może zaistnieć. Zwłaszcza, jak wystartował na najbardziej obleganej trasie. Ale tylko zaistnieć czy stworzyć porządną kolej? Jestem ciekaw jak troche zima przyciśnie, jak Koleje Śmieszne będą jeździć?
2013-01-06 19:22:53 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
PIC to już utarty skrót, od wielu lat (sprzedawanie \'prestiżu\' przy tak na prawdę marnej jakości usług)
a Koleje Śmieszne to skutek wielu wypowiedzi i wpadek zwłaszcza pewnego rzecznika.
a Koleje Śmieszne to skutek wielu wypowiedzi i wpadek zwłaszcza pewnego rzecznika.
2013-01-06 19:46:33 Autor: fajboj KŚ
---.dynamic.chello.pl
tia a PR co roku miały taki cyrk tylko na mniejszą skale i nikt się tym nie dziwł..
poza tym nic się nie stanie jeżeli pociąg spóźni się o 5 min, najwyżej ktoś zmarznie, a co do odwołanych pociągów uczniowie mają dobre usprawiedliwienie a pracownicy mogą (chyba nie czytałem regulaminu KŚ) domagać się odszkodowania
poza tym nic się nie stanie jeżeli pociąg spóźni się o 5 min, najwyżej ktoś zmarznie, a co do odwołanych pociągów uczniowie mają dobre usprawiedliwienie a pracownicy mogą (chyba nie czytałem regulaminu KŚ) domagać się odszkodowania
2013-01-06 20:28:19 Autor: RCL
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post skipper:
"asda12321 a co chciałbyś żeby PR jeździły pod symbolem \"Kolei śląskich\" które się skompromitowały i symbol ten jest symbolem wstydu a nie dobrej pracy."
Gdzie tam jest/był symbol KŚ??? Województwa Śląskiego owszem - tak jak EZT w malowaniu \"Dolny Śląsk\".Wyjaśnij co masz na myśli pisząc \"dobrej pracy\"? Szeregowi pracownicy pracują źle?
2013-01-06 20:43:28 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ fanboj KŚ
1. Na tyle dużo, że mam prawo pisać co mi się żywnie podoba ;)
2. Nie, nie myślę, że jestem fajny. Średnio mnie interesuje fakt, czy jestem fajny czy nie. Piszę co uważam. I tyle.
3. Dysponowanie nowym taborem - jak zauważył także Arrivederci - bardzo dużo ułatwia. Każdemu, niezależnie czy przewoźnikiem byłoby KŚ, PR, KM, czy cokolwiek innego. To nie jest wina PRów, że mają głównie stary tabor, tylko ich właścicieli. Czyli m.in. MPE...
Pozdrawiam :)
p.s.: Bądź sobie fanem KŚ, nikt Ci nie broni. Ale pozwól także wyrażać swoje opinie fanom innych spółek, czy po prostu kolei jako takiej.
1. Na tyle dużo, że mam prawo pisać co mi się żywnie podoba ;)
2. Nie, nie myślę, że jestem fajny. Średnio mnie interesuje fakt, czy jestem fajny czy nie. Piszę co uważam. I tyle.
3. Dysponowanie nowym taborem - jak zauważył także Arrivederci - bardzo dużo ułatwia. Każdemu, niezależnie czy przewoźnikiem byłoby KŚ, PR, KM, czy cokolwiek innego. To nie jest wina PRów, że mają głównie stary tabor, tylko ich właścicieli. Czyli m.in. MPE...
Pozdrawiam :)
p.s.: Bądź sobie fanem KŚ, nikt Ci nie broni. Ale pozwól także wyrażać swoje opinie fanom innych spółek, czy po prostu kolei jako takiej.
2013-01-06 21:30:00 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
PR-om też dołożę przy większej wpadce.
2013-01-06 22:59:31 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post masakra:
"Jeśli chodzi o wynajem EN75 przez PR, informacje są jawne i może wszystko znaleźć. Natomiast o kosztach dzierżawy Elfów/Flirtów przez Koleje Śląskie wiem z mojego pewnego źródła.W tych 10-15 tysiącach jest wliczony już 23% VAT, natomiast nie ma ubezpieczenia. Oweż ubezpieczenie za swoje pojazdy płaci UM."
Albo masz kiepskie źródło, albo w KŚ pracują wyjątkowi idioci. Po co płacą za ubezpieczenie, skoro już to robi UM? 2013-01-06 23:00:44 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Kflik:
"PIC to już utarty skrót, od wielu lat (sprzedawanie \'prestiżu\' przy tak na prawdę marnej jakości usług)
a Koleje Śmieszne to skutek wielu wypowiedzi i wpadek zwłaszcza pewnego rzecznika."
A ja myślałem, że PIC to skrót od PKP IC? a Koleje Śmieszne to skutek wielu wypowiedzi i wpadek zwłaszcza pewnego rzecznika."
2013-01-06 23:01:35 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kflik: Oczywiście rzecznik uczciwie zapracował na Koleje Śmieszne :)
2013-01-06 23:04:24 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post arrivederci:
"PR-om też dołożę przy większej wpadce."
Nie pamiętam, byś jakoś specjalnie dokładał PR podczas październikowej epidemii, gdy odwoływali dziesiątki, a może nawet ponad setkę połączeń dziennie (prawie 40 połączeń dziennie realizowały dla nich KŚ). 2013-01-07 00:39:32 Autor: gg
---.play-internet.pl
@g0sc123
?W odpowiedzi na post gg:
(?)
To nie takie proste. Zgodnie z podpisaną umową, UM musi z góry zapłacić za usługi PR gotówką. PR
przy takiej próbie mogą chyba skorzystać z weksla UM :)?
Używając słowa przed sądem miałem na myśli pozew złożony przez KŚ (powoda)w przypadku braku porozumienia z Przewozami Regionalnymi o potrącenie wzajemnych zobowiązań z zawartych między stronami umów. Przecież nie może być oczywiście mowy o jednostronnym potrąceniu świadczeń przez jedną ze stron umowy. Umowa na świadczenie usług przewozowych przez Przewozy Regionalne z Województwem Śląskim ma charakter konsensualny i dwustronny. Umowa dotyczącą modernizacji ED72-05 również ma taki charakter. Skoro zatem są to umowy dwustronne potrzebna jest zgodna wola stron aby dokonać wzajemnych rozliczeń. Jednak w przypadku gdy jedna z stron umowy nie wykazuje chęci do wywiązania się ze swoich zobowiązań (umowa pomiędzy Województwem Śląskim a Przewozami Regionalnymi dotycząca wkładu pieniężnego Województwa w modernizację ED72-05 i zobowiązania świadczenia usług przez PR na terenie województwa zmodernizowanym składem) , druga strona (Województwo Śląskie) zawsze może wystąpić z powództwem do sądu powszechnego o rozstrzygnięcie sporu pomiędzy kontrahentami, np. związku z faktem, iż PR świadczą przewozy na liniach stykowych zobowiązania przewoźnika do dokonywania przewozów zmodernizowanym składem lub z powództwem o potrącenie wzajemnych zobowiązań wynikających z kosztów poniesionych przez województwo za zmodernizowanie składu i świadczeń Województwa Śląskiego na rzecz PR wynikające z umowy na świadczeń usług przewozowych (art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego).
Co do podnoszonej przez niektórych Mikoli kwestii, iż umowa z PR-ami dotyczyła kwestii wykonywania pracy przewozowej przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, zaś skoro został on rozwiązany to umowa nie obowiązuje, to sorry ale większej głupoty nie słyszałem. Umowa została zawarta pomiędzy Województwem Śląskim a Przewozami Regionalnymi w przedmiocie ponoszenia kosztów modernizacji pojazdu. Na podstawie tej umowy strony ustaliły, PR będą zobowiązane (wskazany okres czasu) wykonywać pracę przewozową na terytorium województwa zmodernizowanym pojazdem i skora na terytorium Województwa Śląskiego pracę wykonywał Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, to strony ustaliły, że zostanie ów pojazd na stałe przypisany do tegoż Zakładu skoro wykonywał pracę na terenie województwa. Z czego zatem wynika rozumowanie, że wewnętrzna zmiana organizacji jednej ze stron umowy (Przewozów Regionalnych ? ŚZPR) powoduje wygaśnięcie zobowiązania. Co ma piernik do wiatraka. Świadczenia dalej powinno być spełniane, gdyż istnieje podmiot (Przewozy Regionalne) i przedmiot w oparciu o który pracę zmodernizowanym taborem można wykonywać, czyli umowa na wykonywanie usług przewozowych w Województwie Śląskim (połączenia stykowe). Umowa jedynie by wygasła (dotycząca taboru), gdy żadna umowa przewozowa pomiędzy Woj. Śląskim a PR nie zostałaby zawarta ? (żaden przepis nie zobowiązuje podmiotu do zawierania kolejny, strony winny dokonać wzajemnych rozliczeń jeśli chodzi o zmodernizowany tabor, czyli albo PR zwraca nakłady, albo Województwo wykupuje zmodernizowany tabor lub w ogóle sprzedają pojazd na zewnątrz i rozliczają się wpływami.
@Goral/PR-fan
?3. Dysponowanie nowym taborem - jak zauważył także Arrivederci - bardzo dużo ułatwia. Każdemu,
niezależnie czy przewoźnikiem byłoby KŚ, PR, KM, czy cokolwiek innego. To nie jest wina PRów, że
mają głównie stary tabor, tylko ich właścicieli. Czyli m.in. MPE...?
Co za bzdury. Możesz mi powiedzieć z czego wynika konieczność dokapitalizowywania spółek kapitałowych(Sp. z o.o. i S.A.) przez udziałowców lub akcjonariuszy, bo ja o tyle ile znam Kodeks spółek handlowych to takiej zasady nie znalazłem. Radzę przeczytać przepisy, a nie pisać dyrdymały.
?W odpowiedzi na post gg:
(?)
To nie takie proste. Zgodnie z podpisaną umową, UM musi z góry zapłacić za usługi PR gotówką. PR
przy takiej próbie mogą chyba skorzystać z weksla UM :)?
Używając słowa przed sądem miałem na myśli pozew złożony przez KŚ (powoda)w przypadku braku porozumienia z Przewozami Regionalnymi o potrącenie wzajemnych zobowiązań z zawartych między stronami umów. Przecież nie może być oczywiście mowy o jednostronnym potrąceniu świadczeń przez jedną ze stron umowy. Umowa na świadczenie usług przewozowych przez Przewozy Regionalne z Województwem Śląskim ma charakter konsensualny i dwustronny. Umowa dotyczącą modernizacji ED72-05 również ma taki charakter. Skoro zatem są to umowy dwustronne potrzebna jest zgodna wola stron aby dokonać wzajemnych rozliczeń. Jednak w przypadku gdy jedna z stron umowy nie wykazuje chęci do wywiązania się ze swoich zobowiązań (umowa pomiędzy Województwem Śląskim a Przewozami Regionalnymi dotycząca wkładu pieniężnego Województwa w modernizację ED72-05 i zobowiązania świadczenia usług przez PR na terenie województwa zmodernizowanym składem) , druga strona (Województwo Śląskie) zawsze może wystąpić z powództwem do sądu powszechnego o rozstrzygnięcie sporu pomiędzy kontrahentami, np. związku z faktem, iż PR świadczą przewozy na liniach stykowych zobowiązania przewoźnika do dokonywania przewozów zmodernizowanym składem lub z powództwem o potrącenie wzajemnych zobowiązań wynikających z kosztów poniesionych przez województwo za zmodernizowanie składu i świadczeń Województwa Śląskiego na rzecz PR wynikające z umowy na świadczeń usług przewozowych (art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego).
Co do podnoszonej przez niektórych Mikoli kwestii, iż umowa z PR-ami dotyczyła kwestii wykonywania pracy przewozowej przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, zaś skoro został on rozwiązany to umowa nie obowiązuje, to sorry ale większej głupoty nie słyszałem. Umowa została zawarta pomiędzy Województwem Śląskim a Przewozami Regionalnymi w przedmiocie ponoszenia kosztów modernizacji pojazdu. Na podstawie tej umowy strony ustaliły, PR będą zobowiązane (wskazany okres czasu) wykonywać pracę przewozową na terytorium województwa zmodernizowanym pojazdem i skora na terytorium Województwa Śląskiego pracę wykonywał Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, to strony ustaliły, że zostanie ów pojazd na stałe przypisany do tegoż Zakładu skoro wykonywał pracę na terenie województwa. Z czego zatem wynika rozumowanie, że wewnętrzna zmiana organizacji jednej ze stron umowy (Przewozów Regionalnych ? ŚZPR) powoduje wygaśnięcie zobowiązania. Co ma piernik do wiatraka. Świadczenia dalej powinno być spełniane, gdyż istnieje podmiot (Przewozy Regionalne) i przedmiot w oparciu o który pracę zmodernizowanym taborem można wykonywać, czyli umowa na wykonywanie usług przewozowych w Województwie Śląskim (połączenia stykowe). Umowa jedynie by wygasła (dotycząca taboru), gdy żadna umowa przewozowa pomiędzy Woj. Śląskim a PR nie zostałaby zawarta ? (żaden przepis nie zobowiązuje podmiotu do zawierania kolejny, strony winny dokonać wzajemnych rozliczeń jeśli chodzi o zmodernizowany tabor, czyli albo PR zwraca nakłady, albo Województwo wykupuje zmodernizowany tabor lub w ogóle sprzedają pojazd na zewnątrz i rozliczają się wpływami.
@Goral/PR-fan
?3. Dysponowanie nowym taborem - jak zauważył także Arrivederci - bardzo dużo ułatwia. Każdemu,
niezależnie czy przewoźnikiem byłoby KŚ, PR, KM, czy cokolwiek innego. To nie jest wina PRów, że
mają głównie stary tabor, tylko ich właścicieli. Czyli m.in. MPE...?
Co za bzdury. Możesz mi powiedzieć z czego wynika konieczność dokapitalizowywania spółek kapitałowych(Sp. z o.o. i S.A.) przez udziałowców lub akcjonariuszy, bo ja o tyle ile znam Kodeks spółek handlowych to takiej zasady nie znalazłem. Radzę przeczytać przepisy, a nie pisać dyrdymały.
2013-01-07 07:28:01 Autor: Goofy
---.168.1.112
@fanboj KŚ - nie wiem czy będziesz taki zadowolony z KŚ jak w końcu wyjdzie ile trzeba za te \"zabawy\" zapłacić... Prawda jest taka, że chyba nikt nie panuje nad finansami tej spółki a ich falstart grudniowy kosztował ich drogo nie tylko wizerunkowo... jak zwykle jednak, nikt tego zauważyć nie chce...
2013-01-07 08:19:33 Autor: fanboj KŚ
---.dynamic.chello.pl
@Goofy ja wole płacić za swoje niż za metro.
2013-01-07 12:08:21 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@gg: Umowę między UMWŚ a PR na obsługę połączeń stykowych mam przed sobą, więc znam jej zapisy. Niestety, umowy dotyczącej ED72 nie widziałem, nie mogę się więc wypowiadać na temat jej zapisów. Być może da się zrobić tak, jak powiedziałeś - nie będę tego negował, bo nie znam szczegółów rzeczonej umowy.
2013-01-07 18:52:50 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gg
Nie konieczność/obowiązek, tylko dobra wola i takie zwyczajne dbanie o swoją własność. Czyli np. niepowoływanie własnych spółek kolejowych, tylko zakup taboru - nie, nie na rzecz PRów, ale województwa - i jego użyczanie PRom. Taka filozofia bardzo skutecznie działa w niektórych regionach i jakoś świat się nie wali, że nie ma Kolei Świętokrzyskich, Małopolskich, Lubuskich, Pomorskich, Podlaskich, Lubelskich, Podkarpackich, itp. We wszystkich z wymienionych jest sporo (i coraz więcej) nowego (i gruntownie zmodernizowanego) taboru własności poszczególnych UMarsz., użytkuje go PR i dziwnym trafem jest ok.
Nie konieczność/obowiązek, tylko dobra wola i takie zwyczajne dbanie o swoją własność. Czyli np. niepowoływanie własnych spółek kolejowych, tylko zakup taboru - nie, nie na rzecz PRów, ale województwa - i jego użyczanie PRom. Taka filozofia bardzo skutecznie działa w niektórych regionach i jakoś świat się nie wali, że nie ma Kolei Świętokrzyskich, Małopolskich, Lubuskich, Pomorskich, Podlaskich, Lubelskich, Podkarpackich, itp. We wszystkich z wymienionych jest sporo (i coraz więcej) nowego (i gruntownie zmodernizowanego) taboru własności poszczególnych UMarsz., użytkuje go PR i dziwnym trafem jest ok.
2013-01-07 19:21:03 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Goral/PR-fan:
"@ gg
Nie konieczność/obowiązek, tylko dobra wola i takie zwyczajne dbanie o swoją własność. Czyli np. niepowoływanie własnych spółek kolejowych, tylko zakup taboru - nie, nie na rzecz PRów, ale województwa - i jego użyczanie PRom. Taka filozofia bardzo skutecznie działa w niektórych regionach i jakoś świat się nie wali, że nie ma Kolei Świętokrzyskich, Małopolskich, Lubuskich, Pomorskich, Podlaskich, Lubelskich, Podkarpackich, itp. We wszystkich z wymienionych jest sporo (i coraz więcej) nowego (i gruntownie zmodernizowanego) taboru własności poszczególnych UMarsz., użytkuje go PR i dziwnym trafem jest ok."
Coś mi się obiło o uszy, jakoby UMWM w tym roku chciał stworzyć Koleje Małopolskie. Czy się przesłyszałem?Nie konieczność/obowiązek, tylko dobra wola i takie zwyczajne dbanie o swoją własność. Czyli np. niepowoływanie własnych spółek kolejowych, tylko zakup taboru - nie, nie na rzecz PRów, ale województwa - i jego użyczanie PRom. Taka filozofia bardzo skutecznie działa w niektórych regionach i jakoś świat się nie wali, że nie ma Kolei Świętokrzyskich, Małopolskich, Lubuskich, Pomorskich, Podlaskich, Lubelskich, Podkarpackich, itp. We wszystkich z wymienionych jest sporo (i coraz więcej) nowego (i gruntownie zmodernizowanego) taboru własności poszczególnych UMarsz., użytkuje go PR i dziwnym trafem jest ok."
Poza tym - większość z wymienionych przez Ciebie województw nie powoła nigdy własnego przewoźnika, bo nie stać ich na to przy wykonywanej na ich rzecz pracy przewozowej. Co do Lublina - gdyby wszystkie ZPR tak działały, to nie mielibyśmy KS, KW, KD...
2013-01-10 14:46:34 Autor: Goofy
---.168.1.112
@g0sc123 - zwykle głupie gadanie i tyle. UMWM nie ma kasy na obecne połączenia a na Koleje Małopolskie by miał? Ciekawe z czego i ciekawe czym woziłby ludzi, bo poza kilkoma szynobusami i Acatusami nie ma nic...
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |