Śląskie: będzie rewitalizacja linii, które chciano likwidować
Łukasz Kuś ⚫ 21.04.2016 ⚫
1k

fot. DTG. CC BY-SA 3.0
PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu rewitalizacji linii Bronów – Skoczów – Goleszów – Wisła/Cieszyn. Inwestycja będzie finansowana z RPO województwa śląskiego.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” umieszczono w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Przedmiotem analiz studialnych są linie kolejowe nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce z infrastrukturą towarzyszącą.
Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinku Skoczów – Goleszów – Wisła Głębce, przy czym prędkość maksymalna pociągów wynosi tu od 40 do 60 km/h. W 2013 r. odcinki linii nr 190 Skoczów – Bielsko-Biała i Goleszów – Cieszyn znalazły się na liście linii przeznaczonych do likwidacji. W 2015 r. województwo śląskie zapowiedziało, że odcinek Skoczów – Goleszów – Cieszyn przeznaczono do rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Pierwszy wariant ograniczonego zakresu zakłada uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 60 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ewentualny ruch pociągów towarowych zakłada się jedynie na odcinkach Skoczów – Chybie/ Bronów, prędkość dla pociągów towarowych generalnie nie mniej niż 60 km/h.
W kolejnym wariancie przyjąć rozwiązanie polegające na budowie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), obejmującego stacje Ustroń, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Wisła Głębce, przy częściowym wykorzystaniu istniejących, przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Trzeci wariant zakłada kompleksową przebudowę linii.
Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinku Skoczów – Goleszów – Wisła Głębce, przy czym prędkość maksymalna pociągów wynosi tu od 40 do 60 km/h. W 2013 r. odcinki linii nr 190 Skoczów – Bielsko-Biała i Goleszów – Cieszyn znalazły się na liście linii przeznaczonych do likwidacji. W 2015 r. województwo śląskie zapowiedziało, że odcinek Skoczów – Goleszów – Cieszyn przeznaczono do rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Pierwszy wariant ograniczonego zakresu zakłada uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 60 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ewentualny ruch pociągów towarowych zakłada się jedynie na odcinkach Skoczów – Chybie/ Bronów, prędkość dla pociągów towarowych generalnie nie mniej niż 60 km/h.
W kolejnym wariancie przyjąć rozwiązanie polegające na budowie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), obejmującego stacje Ustroń, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Wisła Głębce, przy częściowym wykorzystaniu istniejących, przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Trzeci wariant zakłada kompleksową przebudowę linii.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |