Partnerzy serwisu:

Słaba oferta przewozowa na linii Kutno – Włocławek. Potrzebni marszałkowie

Martyn Janduła 14.02.2017 321

Słaba oferta przewozowa na linii Kutno – Włocławek. Potrzebni marszałkowie
Włocławekfot. Jamzewsizazamcze / Wikipedia
Niedostateczna liczba połączeń kolejowych pomiędzy Kutnem a Włocławkiem jest powodem skarg pasażerów, którzy chcieliby wzbogacenia oferty. Interpelację z prośbą o zmiany w rozkładzie jazdy złożyli do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Paweł Szramka oraz Wojciech Jaranowski. W sprawę zaangażował się także poseł – Łukasz Zbonikowski, który zaprasza do siebie na spotkanie marszałków dwóch województw.
Połączenia kolejowe pomiędzy Kutnem a Włocławkiem stały się obiektem zainteresowania m.in. posła Pawła Szramki z partii Kukiz’15. Liczne skargi pasażerów dotyczyły niewystarczającej liczby kursów oraz źle ułożonych godzin odjazdów, które są mało komfortowe dla dojeżdżających do szkoły lub pracy.

Potrzebne nowe połączenia

– Z informacji jakie uzyskałem od grupy osób, która m.in. boryka się z problemem, że brakuje pociągu po pracy, przede wszystkim z Kutna, o godz. 18:30, natomiast z Włocławka do Kutna brakuje pociągów o godzinie 10:15 oraz 14:20. Ponadto brakuje bezpośredniego pociągu Regio w relacji Łódź – Toruń po godzinie 17:00 – czytamy w interpelacji posła Szramki.

W sprawę zaangażował się również Wojciech Jaranowski, radny sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego, który na prośbę pasażerów, zaapelował w temacie połączeń kolejowych pomiędzy Kutnem a Włocławkiem i także napisał interpelację do MIB-u. Polityk zwrócił po raz kolejny zwrócił uwagę, że brakuje pociągu o godz. 18:30. – Jest on bardziej przemyślany dla ludzi niż ten o 19:24, bo jest o odpowiedniej porze dla ludzi pracujących w Kutnie do godziny 17.00 i 18.00, gdyż nie musieliby oni czekać aż do 19:24 – argumentuje Jaranowski. – Ponadto byłby skomunikowany z pociągiem spółki ŁKA relacji Łódź – Kutno, który ma przyjazd do Kutna ok. godz. 18:20 – dodaje.

Obecnie na podstawie wzajemnego uzgodnienia województw kujawsko-pomorskiego i łódzkiego, to pierwsze finansuje 4 pary pociągów na odc. Kutno – Włocławek/ Toruń zaś to drugie finansuje 1 parę bezpośrednich pociągów relacji Łódź – Kutno – Toruń. Zlecenie to realizują Przewozy Regionalne. Oferta tych połączeń w rozkładzie jazdy 2016/2017 jest analogiczna do wcześniejszej, to znaczy, że nie zwiększyła się liczba pociągów.

Spotkanie marszałków

W związku z tą sytuacja poseł Łukasz Zbonikowski postanowił zaprosić marszałków województw kujawsko-pomorskiego i łódzkiego na spotkanie. Jak przekazał, jego intencją jest omówienie kwestii niedopasowania rozkładu jazdy pociągów do potrzeb podróżnych i ich nienależyta ilość.

– To istotny problem przede wszystkim dla osób uczących się i pracujących, głównie z południa województwa kujawsko-pomorskiego i północy województwa łódzkiego. Wiąże się to z sytuacją, gdzie wiele z nich musi rezygnować z usług przewozów kolejowych i szukać innych rozwiązań – w to miejsce wchodzą konkurencyjni dla transportu kolejowego przewoźnicy autokarowi. Nierzadko zdarza się też, że brak połączeń kolejowych uniemożliwia podjęcie przez te osoby pracy – pisze Zbonikowski w liście do marszałków województw. – Apeluję, byśmy podjęli działania i by hasło "samorządy bliżej ludzi" nie było gołosłowne – dodaje na koniec.

Na miejsce spotkania został wybrany Włocławek, bo to w głównej mierze o problemy tego miasta chodzi w wygłoszonym apelu. Zaproszenie zostało wysłane do Piotra Całbeckiego, marszałka województwa kujawsko-pomorskiego i Witolda Stępnia, marszałka województwa łódzkiego. Na razie nie wiadomo, czy do takiego spotkania dojdzie.

Problemem prace na linii nr 16

Natomiast Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, w odpowiedzi na interpelację posłów, poinformował, że w 2017 roku może zajść trudność w zmienianiu godzin kursowania pociągów regionalnych. Problemem mogą okazać się zaplanowane przez PKP PLK na ten rok intensywne prace torowe na odcinku Włocławek – Toruń Główny. – Prace te spowodują zmniejszenie przepustowości na linii kolejowej nr 18 i utrudnienia w zakresie dostosowania przez organizatora przewozów na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego godzin kursowania pociągów regionalnych do potrzeb podróżnych – wyjaśnia wiceminister.

Bittel przywołuje także odpowiedź samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, w którego opinii, zaproponowana oferta przewozowa jest rozwiązaniem na tę chwilę możliwie kompromisowym, starającym się pogodzić oczekiwania podróżnych z ograniczeniami wynikającymi z przepustowości na linii nr 18. – Po zakończeniu prac modernizacyjnych, samorząd województwa kujawsko-pomorskiego podejmie działania w zakresie optymalizacji godzin kursowania pociągów w celu zaspokojenia potrzeb przewozowych jak największej grupy podróżnych – zapowiada.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony