Skrócą trasę do Krosna?
jm, Rynek Kolejowy ⚫ 16.01.2014 ⚫
269
Archiwum RK
Komentarze:
2014-01-16 11:18:33 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Wybory idą? Bo ta historia ma już szósty rok:
http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=2627
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080604/KROSNO/552533741
Była interpelacja poselska:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/6A8AF8C2
i odpowiedź ministra Massela:
"Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, rozpatrując możliwość budowy takiej łącznicy kolejowej, musi brać pod uwagę ograniczoną wielkość dostępnych środków publicznych. PKP PLK SA przewiduje, że budowa łącznicy mogłaby być wykonana w przyszłej perspektywie finansowej po 2013 r., przy równoczesnym zaangażowaniu finansowym samorządów lokalnych."
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/59BDAA3B
Tak, ograniczone środki. 3,5 miliarda za 17 km drogi Rabka-Lubień to jest. Bo tam lajkoniki i warsiafka jeździ na ochlaj do Zakopca. Tutaj marne 100 balonów nie da się znaleźć. I ma być dobrze?
http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=2627
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080604/KROSNO/552533741
Była interpelacja poselska:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/6A8AF8C2
i odpowiedź ministra Massela:
"Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, rozpatrując możliwość budowy takiej łącznicy kolejowej, musi brać pod uwagę ograniczoną wielkość dostępnych środków publicznych. PKP PLK SA przewiduje, że budowa łącznicy mogłaby być wykonana w przyszłej perspektywie finansowej po 2013 r., przy równoczesnym zaangażowaniu finansowym samorządów lokalnych."
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/59BDAA3B
Tak, ograniczone środki. 3,5 miliarda za 17 km drogi Rabka-Lubień to jest. Bo tam lajkoniki i warsiafka jeździ na ochlaj do Zakopca. Tutaj marne 100 balonów nie da się znaleźć. I ma być dobrze?
2014-01-16 11:24:03 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
województwo woli budować kretyńską linie kolejową na lotnisko (będzie pusto tj. w lublinie) zamiast zrobić łącznicę, która przywróci sens połączeniom kolejowym z rzeszowa do krosna
2014-01-16 11:43:13 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Koszty budowy tej łącznicy są prawdopodobnie kilkakrotnie zaniżone, za tyle to można zbudować prosty tor w płaskim terenie, a tutaj dochodzi niwelacja terenu i budowle inżynierskie.
2014-01-16 11:51:21 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Według mnie dobre, zawsze tego brakowało.
Oczywiście w kraju są setki miejsc gdzie należy coś robić.
Zazwyczaj są to remonty (doprowadzenie do poprzedniego stanu) i budowa nowych/przesuwanie starych przystanków (od czasu gdy powstawały linie kolejowe wiele się zmieniło, kiedyś też nie przywiązywano wagi by stacji kolejowa była maksymalnie blisko)
Dlatego absolutnie nie rozumiem jak to możliwe, że kolej nie jest w stanie wykorzystać wszystkich środków...wkład własny? ale to konieczność a wkład własny się szybko zwróci...
Oczywiście w kraju są setki miejsc gdzie należy coś robić.
Zazwyczaj są to remonty (doprowadzenie do poprzedniego stanu) i budowa nowych/przesuwanie starych przystanków (od czasu gdy powstawały linie kolejowe wiele się zmieniło, kiedyś też nie przywiązywano wagi by stacji kolejowa była maksymalnie blisko)
Dlatego absolutnie nie rozumiem jak to możliwe, że kolej nie jest w stanie wykorzystać wszystkich środków...wkład własny? ale to konieczność a wkład własny się szybko zwróci...
2014-01-16 12:02:32 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Rekin:
No i co z tego? Niech to kosztuje 500 balonów. Drogowcom nikt kasy nie żałuje nawet na największe fanaberie. Tutaj ciągłe jęki i narzekania. Ten odcinek po prostu jest potrzebny. Inaczej kolej pasażerską na południe od E30 możemy sobie darować. Tego chcesz?
No i co z tego? Niech to kosztuje 500 balonów. Drogowcom nikt kasy nie żałuje nawet na największe fanaberie. Tutaj ciągłe jęki i narzekania. Ten odcinek po prostu jest potrzebny. Inaczej kolej pasażerską na południe od E30 możemy sobie darować. Tego chcesz?
2014-01-16 12:06:48 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"prof. Włodzimierz Czeczuła"
Redakcjo! CzYczuła, nie CzEczuła! Poprawcie to! Wstyd!
Redakcjo! CzYczuła, nie CzEczuła! Poprawcie to! Wstyd!
2014-01-16 12:19:27 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pomysł oczywiście chwalebny, bo korzyści nie do przecenienia. Czyli nic z tego nie będzie, bo to jest sprzeczne z rządową zasadą obecnej prokolejowej kadencji: "Im jest gorzej tym jest lepiej" (na torach, na torach oczywiście).
Do urn i odwołać tych pajaców (z Wiejskiej). Na coś trzeba zamienić... Szczerze? Nawet na tego błazna Palikota z jego Grodzkimi, Biedroniami i resztą (z całym szacunkiem do rzeczonych osób - nie mam uprzedzeń). Jestem w stanie ponieść taką ofiarę, byle tylko oderwać od koryta obecnych władców.
Do urn i odwołać tych pajaców (z Wiejskiej). Na coś trzeba zamienić... Szczerze? Nawet na tego błazna Palikota z jego Grodzkimi, Biedroniami i resztą (z całym szacunkiem do rzeczonych osób - nie mam uprzedzeń). Jestem w stanie ponieść taką ofiarę, byle tylko oderwać od koryta obecnych władców.
2014-01-16 12:29:18 Autor: d3
---.204.146.111.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Rekin
Z reguły kosztorysy robót na kolei są zawyżone gdy projektuje się pod konkretnego wykonawcę, 12 km linii kolejowej da się wybudować za 60 milionów ale dało się także na przykład wyremontować wiadukt w Soczku Łukowskim za 17 mln, gdyby projekt był zrobiony pod każdego wykonawcę kosztorys nie przekroczył by w tym przypadku 5,5 mln.
Z reguły kosztorysy robót na kolei są zawyżone gdy projektuje się pod konkretnego wykonawcę, 12 km linii kolejowej da się wybudować za 60 milionów ale dało się także na przykład wyremontować wiadukt w Soczku Łukowskim za 17 mln, gdyby projekt był zrobiony pod każdego wykonawcę kosztorys nie przekroczył by w tym przypadku 5,5 mln.
2014-01-16 12:49:22 Autor: Ave Ja
---.29.130.244
@PiotrW
Odważna pointa.
Wtedy byłyby dosłownie "świnie" przy korycie, biorąc pod uwagę jeden z wyskoków PaliGłupa.
Odważna pointa.
Wtedy byłyby dosłownie "świnie" przy korycie, biorąc pod uwagę jeden z wyskoków PaliGłupa.
2014-01-16 13:09:24 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Bo tam w podkarpackiem rządzi Hucu,
Hucu? - a kto to taki?
To taki lud na wymarciu ...
Hucu? - a kto to taki?
To taki lud na wymarciu ...
2014-01-16 13:40:54 Autor: lepek
---.dynamic.gprs.plus.pl
A mozeby tak dogadac sie z Ukraincami i z drugiej strony zapewnic kursy w Bieszczady jak dawniej....
Przemysl-Malhowice-Chyrow-Stazhava-Kroscienko-Ustrzyki Dolne.
Dlugo poczekamy na to ? Mozna by sprobowac wpisac ten projekt do jakiejs agendy zajmujacej sie wspolpraca regionow etc
Przemysl-Malhowice-Chyrow-Stazhava-Kroscienko-Ustrzyki Dolne.
Dlugo poczekamy na to ? Mozna by sprobowac wpisac ten projekt do jakiejs agendy zajmujacej sie wspolpraca regionow etc
2014-01-16 13:41:25 Autor: malwin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najświeższa wycena 12 km łącznicy Przybówka - Turaszówka wystawiona przez PKP PLK opiewa ponoć na 250 mln (słownie : dwieście pięćdziesiąt milionów) PLN. Nie wiem co ta cena obejmuje więc pozostawiam bez komentarza.
Natomiast bez względu na cenę sensowniejsza byłaby łącznica Męcinka - Szebnie o długości około 2,5 km, w terenie prawie całkowicie pustym, płaskim przez nieużytki i pola (w przeciwieństwie do tej dłuższej gdzie konieczne jest przejście przez drogę krajową 28), która zmniejsza zysk odległości z Krosna do Rzeszowa (w stosunku do dłuższej) o około 4,5 km czyli jakieś 4 minuty. Gdyby były chęci to taką inwestycję mogłoby województwo wspólnie z zainteresowanymi samorządami wykonać ze środków własnych (w ciągu 2 lat). I od razu mamy około 1,5 godziny z Rzeszowa do Krosna.
Natomiast bez względu na cenę sensowniejsza byłaby łącznica Męcinka - Szebnie o długości około 2,5 km, w terenie prawie całkowicie pustym, płaskim przez nieużytki i pola (w przeciwieństwie do tej dłuższej gdzie konieczne jest przejście przez drogę krajową 28), która zmniejsza zysk odległości z Krosna do Rzeszowa (w stosunku do dłuższej) o około 4,5 km czyli jakieś 4 minuty. Gdyby były chęci to taką inwestycję mogłoby województwo wspólnie z zainteresowanymi samorządami wykonać ze środków własnych (w ciągu 2 lat). I od razu mamy około 1,5 godziny z Rzeszowa do Krosna.
2014-01-16 13:46:56 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Prędzej podkarpackie wybuduje tę linię i przesadzi mieszkańców Krosna z samochodów do pociągów niż małopolskie wykorzysta w tym samym celu istniejące linie, nawet wyremontowane bez udziału środków własnych (patrz linia 94 i plan dalszego braku pociągów pasażerskich do Oświęcimia).
Co do Palikota, to miał on niezły program pro-kolejowy, przygotowany z pewnością przy pomocy Jacka Prześlugi. Jeśli zamierza realizować ten program, jeszcze lepiej we współpracy z jego (współ?)autorem, to biorę z całym dobrodziejstwem inwentarza, nawet jeśli nowy wódz zarządzi, że w jednym tygodniu modlimy się do krzyża a w drugim do tęczy - zależnie na co będzie w danej chwili koniunktura światopoglądowa ;-)
Co do Palikota, to miał on niezły program pro-kolejowy, przygotowany z pewnością przy pomocy Jacka Prześlugi. Jeśli zamierza realizować ten program, jeszcze lepiej we współpracy z jego (współ?)autorem, to biorę z całym dobrodziejstwem inwentarza, nawet jeśli nowy wódz zarządzi, że w jednym tygodniu modlimy się do krzyża a w drugim do tęczy - zależnie na co będzie w danej chwili koniunktura światopoglądowa ;-)
2014-01-16 13:54:14 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@pinktdotR:
Wódz to se może zarządzać, ale własnym interesem (szeroko pojętym).
Aco do Palikota, to tamiętaj o efektach pracy wielkiej komisji Przyjazne Państwo. Ano nic nie wyszło. Były flesze aparatów, wywiady, obiecanki, kamery, i nic. Bo to jest polityk. Dla niego są najważniejsze słupki poparcia. Tylko tyle i nic ponadto.
Więc nie miej nadziei na tego farbowanego cudotwórcę.
Wódz to se może zarządzać, ale własnym interesem (szeroko pojętym).
Aco do Palikota, to tamiętaj o efektach pracy wielkiej komisji Przyjazne Państwo. Ano nic nie wyszło. Były flesze aparatów, wywiady, obiecanki, kamery, i nic. Bo to jest polityk. Dla niego są najważniejsze słupki poparcia. Tylko tyle i nic ponadto.
Więc nie miej nadziei na tego farbowanego cudotwórcę.
2014-01-16 13:56:10 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@malwin:
Czemu tak żałujesz tych pieniędzy kolei? Drogowcom nikt nie żałuje.
Czasowo najlepszy jest wariant nr 1 z powyższego artykułu. No, może jeszcze 2. Trójka to takie udawanie. I dajmy z nim spokój.
Czemu tak żałujesz tych pieniędzy kolei? Drogowcom nikt nie żałuje.
Czasowo najlepszy jest wariant nr 1 z powyższego artykułu. No, może jeszcze 2. Trójka to takie udawanie. I dajmy z nim spokój.
2014-01-16 13:57:22 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@malwin:
A jakieś źródło informacji o tych 250 mln. Z chęcią czegoś nowego się dowiem.
A jakieś źródło informacji o tych 250 mln. Z chęcią czegoś nowego się dowiem.
2014-01-16 14:12:11 Autor: zzz
---.centertel.pl
Po co budować coś co istnieje. Łącznica nr 618 Sobniów Jasło Towarowe nie wystarczy ?
2014-01-16 14:16:58 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@zzz:
Nie wystarczy.
Nie wystarczy.
2014-01-16 14:17:14 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Brawo! Oby!
Robiony jest ciąg Warszawa-Ocice-Rzeszów - to raz. Kupowane są loki spalinowe do jeżdżenia w Bieszczady - to dwa.
Także szanse chyba jednak są.
Robiony jest ciąg Warszawa-Ocice-Rzeszów - to raz. Kupowane są loki spalinowe do jeżdżenia w Bieszczady - to dwa.
Także szanse chyba jednak są.
2014-01-16 14:54:06 Autor: malwin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na razie mogę powiedzieć że wiarygodne.
2014-01-16 15:00:22 Autor: malwin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Łącznica "Sobniów" skraca trasę do Rzeszowa o 1,5 km.
Łącznica Męcinka - Szebnie długości 2,5 km skraca trasę do Rzeszowa o około 20 km.
Łącznica Przybówka - Turaszówka długości około 11,5 km skraca trasę do Rzeszowa o 24 km.
Przy wspomnianych wyżej kosztach dla mnie wniosek jest jeden.
Łącznica Męcinka - Szebnie długości 2,5 km skraca trasę do Rzeszowa o około 20 km.
Łącznica Przybówka - Turaszówka długości około 11,5 km skraca trasę do Rzeszowa o 24 km.
Przy wspomnianych wyżej kosztach dla mnie wniosek jest jeden.
2014-01-16 15:13:04 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Nie wyczułeś, że sam się nabijam z tego "zarządzenia"? Palikot przeszedł pełną drogę od skrajnie prawej do skrajnie lewej strony w tej kwestii i dlatego pozwoliłem sobie z tego zażartować. Wiem dokładnie, że jest farbowany, nie wiem kto jeszcze nie jest. Jesteśmy na forum kolejowym a kolej jest tak zaniedbywana przez wszystkich polityków starających się sprzedać ludowi obietnice drogowe, że nie wykluczam postawienia na kogoś, kto kupi mnie obietnicami kolejowymi, kto na pytanie o transport/infrastrukturę nie zacznie opowiadać o autostradach. Do tej pory głosowałem na PO oceniając na chłodno bilans wszystkich aspektów, które wydawały mi się ważne. Co więcej, sądzę, że ten bilans (wg moich poglądów) nadal wychodzi najkorzystniej dla PO ale nikt ze znaczących polityków tej partii kolei nie rozumie ani nie zależy mu na niej. Z tego jednego względu mam zamiar postąpić w tych wyborach inaczej. Postawię na kogoś, kto ma takiego polityka. Nawet jeśli mnie nabierze albo mu się zwyczajnie nie uda, to nie stracę nic w stosunku do obstawienia kontynuacji, gdyż tu już wiem, że w sprawie kolei nie mam na co liczyć.
Szanse na kupienie mnie ma też np. PSL, jeśli zapowie powierzenie MIR Piechocińskiemu.
Szanse na kupienie mnie ma też np. PSL, jeśli zapowie powierzenie MIR Piechocińskiemu.
2014-01-16 15:27:22 Autor: zzz
---.centertel.pl
Po wybudowaniu łącznicy przez bankowców czas podróży wydłuży się. Popatrzcie na " modernizację " linii W-wa - Poznań, stacji W-wa Rembertów tam wszędzie jest gorzej niż było. Szkoda słów. A Polski Bus nie śpi.
2014-01-16 15:32:59 Autor: zzzz
---.centertel.pl
Tak IC kupi lokomotywy spalinowe tylko, że trzeba mieć jeszcze lokomotywownie do ich obsługi. Postawią namiot w Jaśle lub Zagórzu ?
2014-01-16 15:37:31 Autor: lepek
---.dynamic.gprs.plus.pl
A ja ponaglam do jak najszybszego dogadania sie z Ukraincami i zrobienia kompleksowej rewitalki linii nr 102 z Przemysla do Malhowic...tutaj jest podobno najgorzej...torowisko czesciowo rozkradzione...zarosniete.....tor 1435 mm odkrecony z podkladow ( pozostal 1520 mm )...
- dalej do Chyrowa - Kroscienka. W Kroscienku pare lat temu remont byl na tym przejsciu.
Od Zagorza do Kroscienka urzadzenia sa konserwowane.
Podobno wg wyliczen na 2013 r potrzeba 60 mln zl aby przeprowadzic niezbedne remonty by wrocily pociagi na odcinku Przemysl - Chyrow - Kroscienko -Ustrzyki Dolne - Zagorz.
PKP PLK dalo odpowiedz wladzom woj. podkarpackiego ze musza sami postarac sie o pieniazki.
Jest coraz wieksze cisnienie na przywrocenie funkcjonujacych do 1994 r polaczen przez Ukraine.
- dalej do Chyrowa - Kroscienka. W Kroscienku pare lat temu remont byl na tym przejsciu.
Od Zagorza do Kroscienka urzadzenia sa konserwowane.
Podobno wg wyliczen na 2013 r potrzeba 60 mln zl aby przeprowadzic niezbedne remonty by wrocily pociagi na odcinku Przemysl - Chyrow - Kroscienko -Ustrzyki Dolne - Zagorz.
PKP PLK dalo odpowiedz wladzom woj. podkarpackiego ze musza sami postarac sie o pieniazki.
Jest coraz wieksze cisnienie na przywrocenie funkcjonujacych do 1994 r polaczen przez Ukraine.
2014-01-16 15:44:14 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@malwin:
Najlepiej zacząć od SW. Akurat to samorządy są w stanie sfinansować bez problemu.
Najlepiej zacząć od SW. Akurat to samorządy są w stanie sfinansować bez problemu.
2014-01-16 15:48:02 Autor: lepek
---.dynamic.gprs.plus.pl
Urzednicy....biznes lokalny etc.....etc.......etc.. beda miec po lokcie roboty jesli rusza palcem w kierunku reaktywacji dawnego polaczenia tranzytowego przez UA.
Pomyslcie jaka to bylaby atrakcja.....Caly rok non stop !!"
Ta linia tego cesarza austro-wegierskiego z 1869-72 z Koszyc do Przemysla ....to jest unikalne dziedzictwo !!!!!
Ludzie czy Wy ogarniacie jakie My mamy perelki w Naszym kraju ?????
Tylko wyremontowac a potem zadbac i tysiace ludzi maja prace !!!!
Pomyslcie jaka to bylaby atrakcja.....Caly rok non stop !!"
Ta linia tego cesarza austro-wegierskiego z 1869-72 z Koszyc do Przemysla ....to jest unikalne dziedzictwo !!!!!
Ludzie czy Wy ogarniacie jakie My mamy perelki w Naszym kraju ?????
Tylko wyremontowac a potem zadbac i tysiace ludzi maja prace !!!!
2014-01-16 16:27:49 Autor: lepek
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wagony od Cegielskiego z panoramicznymi szybami i taki nowoczesny sklad z Warsem na pokladzie zakreslalby taka Duza Petle Bieszczadzka zaczynajac w Przemyslu - Chyriw -Kroscienko -Ustrzyki Dolne - Zagorz - itd.....i albo do Rzeszowa albo na Krakow albo na Slowacje .....!!!
Setki jak nie tysiace miejsc pracy przy szeroko rozumianej obsludze pociagu - turystow -handel - baza noclegowa......
Setki jak nie tysiace miejsc pracy przy szeroko rozumianej obsludze pociagu - turystow -handel - baza noclegowa......
2014-01-16 16:55:02 Autor: Adrian z Mc
---
W 2015 roku, być może latem do Zagórza wrócą TLK. Gdyby uporać się z budową tej łącznicy to TLK z Warszawy przez Rzeszów od razu jeździłby nową trasą, a nie przez Jasło, czy łącznicą Jasło Towarowe - Sobniów. Poza tym są plany SKM w podkarpackiem. Na linii do Strzyżowa jeździłoby dzięki nowej łącznicy znacznie więcej pociągów, gdyż część by jeździła do Jasła, a część do Zagórza przez Krosno nową łącznicą. Jaki będzie los odcinka Jasło - Krosno Turaszówka? Jeżeli wszystkie pociągi z Krosna i Zagórza będą jeździć do Rzeszowa, to mieszkańcy Jedlicz pożegnają się koleją.
2014-01-16 19:28:03 Autor: kemi
---.dynamic.chello.pl
I czym by miało to być obsłużone - gumobusami ?. Teraz nie mogą sobie poradzić z defektami a wam się marzy nowa linia. Jak myślicie że będzie zapełnienie dla bezpośredniego połączenia z Krosnem to powodzenia. Szkoda tylko że Ci co chcą tej linii powinni sami się na nią złożyć. Na razie w tym pseudo-województwie sąsiednie województwa uważa się obce Państwa. Na razie to niech Rzeszów wybuduje sobie kolejkę ale za własna kasę.
2014-01-16 21:07:04 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@kemi: "Jak myślicie że będzie zapełnienie dla bezpośredniego połączenia z Krosnem to powodzenia. "
Rozumiem że busiarze dokładają do interesu?
Rozumiem że busiarze dokładają do interesu?
2014-01-16 21:38:13 Autor: kemi
---.dynamic.chello.pl
Jeśli się łudzisz że pociągiem będziesz w tym samym czasie co autobusem po wybudowaniu łącznika to zobacz sobie czas przejazdu Tarnów - Stróże po niedawno wykonanej rewitalizacji i tłum pasażerów jaki tam teraz kursuje. Osobiście korzystam z samochodu dojeżdżając do Krakowa.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |