Skróci się czas prac na Nadodrzance w okolicy Kostrzyna
Martyn Janduła ⚫ 20.04.2017 ⚫
396

Namyślinfot. Kenraiz, CC BY-SA 3.0
PKP PLK prowadzą aktualnie kilka przetargów na modernizację odcinka linii 273, czyli Nadodrzanki. Tym razem chodzi o 20-kilometrowy odcinek linii na północny – zachód od Kostrzyna nad Odrą. Otwarto oferty, w których oferenci deklarują znaczne skrócenie czasu prac.
Od kilku lat trwają konsekwentne prace nad poprawą stanu infrastruktury kolejowej linii 273. To linia ważna głównie dla ruchu towarowego, choć kursują po niej również pociągi regionalne i dalekobieżne PKP Intercity.
Po obu torach z prędkością 120 km/h
Prowadzony właśnie przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Namyślin – Boleszkowice – Granica IZ w km 265,980-285,000. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wymaganych opinii, uzgodnień itd., wykonanie robót budowlanych a także opracowanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej. Głównym celem prac jest podniesienie prędkości szlakowej w obu torach do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnego nacisku osi na tor do 225 kN. Stanie się to możliwe dzięki wymianie i regulacji nawierzchni torowej (wraz z wymianą tłucznia). Odwodnienia na szlaku zostaną naprawione.
Zbudowane zostaną nowe perony o wysokości 760 mm na stacjach Namyślin, Boleszkowice, Mieszkowice i na przystanku Bielin. Na stacjach wymienione zostaną rozjazdy. Prace obejmą też systemy sterowania ruchem kolejowym m.in. w zakresie instalacji nowych sygnalizatorów świetlnych i wskaźników, instalacji systemów liczników osi, instalacji urządzeń shp, czy elektrycznych napędów zwrotnicowych.
Skrócenie czasu trwania inwestycji
PKP PLK oszacowała wartość robót na 83,76 mln zł brutto. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 40% termin realizacji, a w 60% cena. W postępowaniu zgłosiło się siedmiu oferentów, których oferty zmieściły się w budżecie zamawiającego. Najtańszą ofertę złożyła krakowska firma Mota-Engil Central Europe, która wyceniła prace na 67,6 mln zł brutto. Dodatkowo firma zadeklarowała czas zakończenia etapu czwartego inwestycji do 27 czerwca 2018 roku. Jest to również najkrótszy zaproponowany w przetargu okres realizacji prac do wskazanego etapu. Do tego czasu ma nastąpić oddanie do eksploatacji odcinka linii od km 265,980 do km 274,841. Wykonawca musi wtedy zgłosić prace do odbioru końcowego. Następnie będzie miał 180 dni na pozostałe prace.
PKP PLK planowały, że realizacja prac projektowych rozpocznie wraz z końcem czerwca 2017 r., natomiast koniec prac budowlanych nastąpi w połowie maja 2019 roku. Mota-Engil Central Europe zaproponowało skrócenie tego czasu do 24 grudnia 2018 roku.
Drugą w kolejności ceny ofertę złożyło konsorcjum Colas Rail na kwotę 71,6 mln zł brutto i z czasem zakończenia etapu czwartego do 31 lipca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 27 stycznia 2019 r.). Swoje oferty złożyli również ZUE – 77,5 mln zł i zaproponowanym czasem zakończenia etapu czwartego do 15 lipca 2018 roku (zakończenia inwestycji do 11 stycznia 2019 roku), konsorcjum Schweerbau i SBM – 74,2 mln zł i czasem 30 czerwca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 27 grudnia 2018 r.), BUG Verkehrsbau – 73,8 mln zł i czasem do 6 października 2018 r. (zakończenie inwestycji do 4 kwietnia 2019 r.), konsorcjum Pozbud T&R, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM oraz Alusta – 82,9 mln zł i czasem 15 sierpnia 2018 r. (zakończenie inwestycji do 14 lutego 2019 r.), PORR – 76,7 mln zł i czasem do 30 lipca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 26 stycznia 2019 r.).
Projekt realizowany jest w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.
Po obu torach z prędkością 120 km/h
Prowadzony właśnie przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Namyślin – Boleszkowice – Granica IZ w km 265,980-285,000. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wymaganych opinii, uzgodnień itd., wykonanie robót budowlanych a także opracowanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej. Głównym celem prac jest podniesienie prędkości szlakowej w obu torach do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnego nacisku osi na tor do 225 kN. Stanie się to możliwe dzięki wymianie i regulacji nawierzchni torowej (wraz z wymianą tłucznia). Odwodnienia na szlaku zostaną naprawione.
Zbudowane zostaną nowe perony o wysokości 760 mm na stacjach Namyślin, Boleszkowice, Mieszkowice i na przystanku Bielin. Na stacjach wymienione zostaną rozjazdy. Prace obejmą też systemy sterowania ruchem kolejowym m.in. w zakresie instalacji nowych sygnalizatorów świetlnych i wskaźników, instalacji systemów liczników osi, instalacji urządzeń shp, czy elektrycznych napędów zwrotnicowych.
Skrócenie czasu trwania inwestycji
PKP PLK oszacowała wartość robót na 83,76 mln zł brutto. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 40% termin realizacji, a w 60% cena. W postępowaniu zgłosiło się siedmiu oferentów, których oferty zmieściły się w budżecie zamawiającego. Najtańszą ofertę złożyła krakowska firma Mota-Engil Central Europe, która wyceniła prace na 67,6 mln zł brutto. Dodatkowo firma zadeklarowała czas zakończenia etapu czwartego inwestycji do 27 czerwca 2018 roku. Jest to również najkrótszy zaproponowany w przetargu okres realizacji prac do wskazanego etapu. Do tego czasu ma nastąpić oddanie do eksploatacji odcinka linii od km 265,980 do km 274,841. Wykonawca musi wtedy zgłosić prace do odbioru końcowego. Następnie będzie miał 180 dni na pozostałe prace.
PKP PLK planowały, że realizacja prac projektowych rozpocznie wraz z końcem czerwca 2017 r., natomiast koniec prac budowlanych nastąpi w połowie maja 2019 roku. Mota-Engil Central Europe zaproponowało skrócenie tego czasu do 24 grudnia 2018 roku.
Drugą w kolejności ceny ofertę złożyło konsorcjum Colas Rail na kwotę 71,6 mln zł brutto i z czasem zakończenia etapu czwartego do 31 lipca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 27 stycznia 2019 r.). Swoje oferty złożyli również ZUE – 77,5 mln zł i zaproponowanym czasem zakończenia etapu czwartego do 15 lipca 2018 roku (zakończenia inwestycji do 11 stycznia 2019 roku), konsorcjum Schweerbau i SBM – 74,2 mln zł i czasem 30 czerwca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 27 grudnia 2018 r.), BUG Verkehrsbau – 73,8 mln zł i czasem do 6 października 2018 r. (zakończenie inwestycji do 4 kwietnia 2019 r.), konsorcjum Pozbud T&R, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM oraz Alusta – 82,9 mln zł i czasem 15 sierpnia 2018 r. (zakończenie inwestycji do 14 lutego 2019 r.), PORR – 76,7 mln zł i czasem do 30 lipca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 26 stycznia 2019 r.).
Projekt realizowany jest w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |