Partnerzy serwisu:

SKPL dotarł do Sędziszowa Młp. Kolejny etap robót w Rzeszowie

Kasper Fiszer 03.07.2019 57

SKPL dotarł do Sędziszowa Młp. Kolejny etap robót w Rzeszowie
Pociąg SKPL w Sędziszowie Młp. fot. Kasper Fiszer
Wakacyjny pociąg do Łupkowa odjeżdża obecnie z Sędziszowa Małopolskiego, a nie z Rzeszowa, zaś za szereg kursów regionalnych do Jasła i Boguchwały wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. To efekt rozpoczęcia wraz z początkiem lipca kolejnego etapu przebudowy stacji Rzeszów Gł. Realizowana tam inwestycja warta jest ponad 200 mln zł.
Wraz z początkiem sezonu wakacyjnego, 25 czerwca, zmieniła się organizacja połączeń PKP Intercity na południowe Podkarpacie. Jedna para pociągów TLK w wydłużonej relacji do Łupkowa nie zaczyna już biegu w Rzeszowie Głównym, a w Sędziszowie Małopolskim. Jest to związane z kolejnym etapem przebudowy rzeszowskiej stacji. Prace infrastrukturalne wymusiły również zmiany w grafiku szeregu połączeń regionalnych.

Trwają roboty w centralnej części stacji

Połączenie Sędziszów Małopolski – Łupków jest realizowane przez podwykonawcę PKP Intercity – SKPL Cargo. W pierwszych dniach po zmianie rozkładu jazdy zdarzało się, że skład nie był jeszcze kierowany łącznicą nr 611 omijającą Rzeszów Główny, ale standardową trasą przez rzeszowską stację (bez postoju handlowego), co wymuszało trwającą kilkanaście minut zmianę czoła pociągu. Tak stało się co najmniej w piątek 28 czerwca. – 29 czerwca pociąg jechał zgodnie z rozkładem jazdy, a więc bez wjazdu na stację Rzeszów Główny – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK. Właściwe roboty wymuszające wprowadzenie zamknięcia torowego rozpoczęły się w poniedziałek 1 lipca.

– To kolejny etap związany z przebudową centralnej części stacji Rzeszów Główny – mówi przedstawicielka zarządcy infrastruktury, zapowiadając, że remont przyniesie korzystne zmiany dla podróżnych. – Pasażerowie zyskają lepszy komfort podróży z nowoczesnej stacji pozbawionej barier architektonicznych, lepiej oznakowanej i wyposażonej w windy oraz schody ruchome – opisuje. Cała inwestycja rozpoczęła się dokładnie przed rokiem.

Obecna faza robót potrwa do listopada

– Najpierw prowadzono prace obejmujące grupę torów w zachodniej części stacji, budowę dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni oraz trzech mostów przy al. Wyzwolenia i przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Marii Konopnickiej – wylicza nasza rozmówczyni. Faza robót obejmująca grupę torów na stacji Rzeszów Główny od strony budynku dworcowego potrwa do listopada tego roku. – Poza robotami torowymi w tym czasie przebudowie podlegać będą sieć trakcyjna, dwa perony (nr 1 i 2; na rzeszowskiej stacji są łącznie trzy perony) oraz południowa część wiaduktu nad ul. Batorego – mówi Dorota Szalacha. – Prowadzone będą również roboty związane z budową przejścia podziemnego, co wymusi konieczność demontażu pierwszych przęseł kładki naziemnej – dodaje.

W związku z nowym etapem robót za aż dziesięć pociągów Regio z Rzeszowa do Jasła i do Boguchwały (i z powrotem) wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. Wszystkie realizowane w Rzeszowie prace warte są 205 mln zł (część środków pochodzi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko). Ich wykonawcą jest konsorcjum Track Tec Construction, Inżynieria Rzeszów, Intop Warszawa i Infrakol.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony