Partnerzy serwisu:

SKM Warszawa: W nowym rozkładzie drobne zmiany na linii do Wieliszewa

Paweł Rydzyński 13.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-05-13 12:14:47 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
szkoda, że latem nie dojeżdżają do Nieporętu (Zegrze wykluczam z góry, wszak to inny powiat :) ), bo wtedy dojazd pociągiem nad wodę byłby dużo szybszy niż samochodem (latem w niedziele są spore korki przy wjeździe do warszawy)
2014-05-13 14:26:26 Autor: paf
---.play-internet.pl
1) Przystanek kolejowy w Nieporęcie nie nadaje się na stację końcową, więc ew. pociąg musi jechać dalej, linią obwodową towarową, która nigdy nie cieszyła się powodzeniem u pasażerów, bo...

2) Podróż koleją z Nieporętu do Warszawy idzie "na okrętkę", naokoło przez Legionowo i Wieliszew, co trwa koszmarnie długo i raczej się nie sprawdzi nawet przy korkach na ul. Płochocińskiej (które zresztą można ominąć autem lasem i bezdrożami)

3) Sam przystanek kolejowy w Nieporęcie jest nieco oddalony od najbliższej plaży i wymaga spacerku, nie mówiąc już o mierzonym w kilometrach oddaleniu od takich miejscowości turystycznych jak Rynia czy Białobrzegi. Więc po długaśnym telepaniu się pociągiem podróżny musiałby się jeszcze przesiąść w nieskomunikowany autobus podmiejski (długie oczekiwanie w pakiecie).

4) Nawet przy tak skrajnie niesprzyjających warunkach podróżowania, warto dodać, że linią na Nieporęt kursowały ostatnio małe spalinowe szynobusy (mimo, że jest ona pod drutem), które latem doszczętnie zapychały się nawet przy stosunkowo niewielkiej liczbie pasażerów.

Reaktywację kolei mogłoby zapewnić wybudowanie zaledwie ok. kilometrowego podejścia pod samą plażę (pas ziemi jest szeroki i jeszcze nie został całkiem zabudowany). Estakada dla jednotoru z przejściem nad jezdnią i sezonowy przystanek końcowy "Nieporęt Plaża" (czy coś w tym guście). Takie coś byłoby klimatyczne i na pewno chwyciło, ale tu trzeba by ruszyć głową, no i coś pobudować, a to przecie panie dzieju, ni-da-się, koszty kosmicznie-galaktyczne, no i wicie rozumicie, może w perspektywie po 2043 roku...
2014-05-13 16:45:02 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@paf
ad. 1.
dlaczego się nie nadaje? maszynista EZT/SZT przechodzi na drugi koniec, próba hamulca i jazda z powrotem po 10 minutach :) linia po zakończeniu modernizacji do tłuszcza raczej przeciążenie nie grozi

ad 2.
Warszawa Gdańska - Nieporęt to czas 0:28, czyli wg mnie nieźle. gdańska jest bardzo dobrze skomunikowana (metro, tramwaje). z większości miejsc w warszawie czas podróży to 1h lub mniej, czyli do zaakceptowania.

ad 3.
to największy problem, ale skomunikowanie z autobusami da się załatwić przy pozytywnym nastawieniu gminy. spacer do 15 minut w obrębie nieporętu nie powinien być wielkim problemem (czasami jest tam tak tłoczno, że do samochodu też się idzie spory kawałek)
2014-05-13 23:48:56 Autor: paf
---.play-internet.pl
Faktycznie, ostatnio czas przejazdu się skrócił i jest akceptowalny. Nie dostrzegłem tego. Co do reszty - wszystko wymaga "chcenia", a z tym na kolei jest raczej fatalnie. Ale bądźmy dobrej myśli ;-)
2014-05-14 15:08:43 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
wdr: wszak przepisy PKP zabraniają kończenia relacji na p.o, o ile nie jest to zarazem przystanek końcowy (jak np. Wieliczka Rynek Kopalnia lub dawne Zegrze). Pociąg musiałby jechać aż do Radzymina, bowiem wojskową stację-mijankę w nieodległy Beniaminowie (To tej stacji znajdowała się zaraz za wiaduktem nad szosą w kierunku Strugi) zaorano wiele lat temu i niestety nie odbudowano przy okazji niedawnego remontu.
Szynobusy KM przez Nieporęt jeździły i nadal jeżdżą: jako podsyły z szopy w Tłuszczu na linię Nasielsk-Sierpc-Kutno, z wjazdm na Dworzec Gdański. Niestety są to tylko dwie pary na dobę, o niezbyt dogodnych z punktu widzenia dojazdu z Warszawy nad Zalew porach.
2014-05-14 21:01:11 Autor: mkp_lwo
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post wdr:
"szkoda, że latem nie dojeżdżają do Nieporętu (Zegrze wykluczam z góry, wszak to inny powiat :) ), bo wtedy dojazd pociągiem nad wodę byłby dużo szybszy niż samochodem (latem w niedziele są spore korki przy wjeździe do warszawy)"
Inny powiat? Zegrze też leży w granicach powiatu legionowskiego, także wszystko "w rodzinie" :)

Jakiś czas temu słyszałem, że pojawiała się jakaś opcja, żeby linię do Zegrza powiat zrewitalizował/odremontował z własnych środków, ale sprawa trochę ucichła, ale jak to mówią - pożyjemy zobaczymy.
2014-05-15 08:46:03 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Powodem dla którego niedałosie reaktywować linii Wieliszew - Zegrze (takie przymiarki były już w początkach działalności KM; na pocieszenie zrobiono ersatz w postaci "Zegrzyka" do Nieporętu a w istocie Radzymina i Tłuszcza) jest fakt że założyciel zlokalizowanego w Zegrzu Płd. blachosmrodowego składu celnego "Fermata" któremu przefrymarczono z POgwałceniem prawa teren obejmujący ostatnie kilkaset metrów toru jest rodzonym brajdakiem wiecznego prezia Legionowa.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony