Partnerzy serwisu:

SKM Warszawa: Przetarg na zakup taboru pod koniec roku

Martyn Janduła 30.03.2017 621

SKM Warszawa: Przetarg na zakup taboru pod koniec roku
fot. Martyn Janduła
Warszawski przewoźnik – Szybka Kolej Miejska – doczekał się wreszcie zaplecza z prawdziwego zdarzenia. Nowoczesna hala pozwoli jednocześnie obsługiwać cztery składy na torach technicznych, zaś myjnia – jeden. Obiekt pozwoli przewoźnikowi na obsługę łącznie ponad 50 pojazdów, co stanowi ważny element w związku z planami SKM Warszawa i miasta do zwiększenia działalności firmy w aglomeracji warszawskiej. O planach przetargowych oraz przygotowywanej ofercie rozmawiamy z Renatą Kaznowską, zastępcą prezydenta miasta st. Warszawy.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: W najbliższych latach planowane jest podwojenie oferty SKM Warszawa. Której nowej trasy możemy spodziewać się jako pierwszej?

Renata Kaznowska, zastępca prezydenta miasta st. Warszawy: Zdecydowanie będzie to trasa południe – północ, więc będzie to linia z Piaseczna do Legionowa. Przygotowujemy ją i będziemy mogli ją uruchomić niezwłocznie po tym, jak PKP PLK oddadzą do użytku zmodernizowane tory. W tej chwili jesteśmy w zasadzie uzależnieni wyłącznie od tej inwestycji.

Kiedy zatem należy spodziewać się tego połączenia?

Planujemy uruchomienie tej trasy w 2021 roku. Dlatego już w tym roku przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na zakup nowych 21 składów, więc tak, będzie to podwojenie tego co mamy w tej chwili. Obecnie SKM Warszawa posiada 28 pociągów. Wszystko to z myślą, żeby pierwsze nowe pociągi mogły wyruszyć właśnie na trasę południe – północ.

Jak będzie wyglądał przetarg na nowy tabor? Czy wszystkie sztuki zostaną kupione w jednym etapie?


Będziemy fazować zamówienie lub pojawi się prawo opcji zakupu. W tej chwili robimy analizy finansowe, więc jeszcze za wcześnie mówić o tak dużych szczegółach, bo przetarg ogłosimy dopiero pod koniec 2017 roku. W każdym razie, zastanawiamy się na razie, czy zamówienie będzie miało prawo opcji czy zakup poprzez etapowanie.

Jakiej długości składy SKM Warszawa będzie chciała kupować?


Pociągi będą różne. Będą dwie długości w zależności od trasy, którą będą obsługiwać. Planowany jest zakup 15 sztuk pięcioczłonowych oraz 16 – czteroczłonowych.

PKP PLK zakończą w wakacje remont pierwszego odcinka linii radomskiej. Czy miasto nie myślało nad uruchomieniem już teraz skróconej linii do Warszawy Zachodniej, zanim powstanie łącznik z linią obwodową?

Cała ta trasa jest w tej chwili w modernizacji lub przygotowywana do dalszej modernizacji. Przebudowę przejdzie również stacja Warszawa Zachodnia. To wszystko spowoduje duże perturbacje w ruchu. Dzisiaj zadano nam pytanie, czy w związku z tym, że część tras będzie nieczynnych, to czy nie warto przełożyć naszych składów i dogęścić, szczególnie poranną porą, obsługę funkcjonujących linii. Myślę, że to słuszna uwaga i zrobimy takie analizy oraz zastanowimy się, czy pójść w tym kierunku.

Poza linią do Piaseczna, jakie jeszcze linie planuje uruchomić Warszawa?

Druga linia, której uruchomienie analizujemy w tej chwili, to jest Ożarów Mazowiecki w kierunku Rembertowa. Tutaj też jesteśmy uzależnieni od PKP PLK. Szacujemy, że uruchomienie pociągów mogłoby nastąpić ok. 2025 roku.

W planach była również SKM do Zegrza.

W planach linia do Zegrza jest kontynuacją trasy prowadzącej do Legionowa. Dzisiaj trochę jest jeszcze za wcześnie by mówić, czy tę trasę będziemy uruchamiać. To są oczywiście kwestie ekonomiczne i tego, czy ta linia będzie na pewno linią efektywną.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony