Partnerzy serwisu:

SKM Trójmiasto: Zakończenie projektu modernizacji 21 ezt

pr, Rynek Kolejowy 28.10.2014 280

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-10-28 10:13:20 Autor: EN57AKM-9000
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nektóre EN57 z tych modernizacji wróciły na pewno z innymi wagonami niż do niej wyjechały. Nikt jednak nie wie co to za wagony, skąd je wzięli i jak przemieszali. A oznaczenia sią jakby nic się nie pozmieniało. Ot taka machlojka. I po co to całe zamieszanie z tymi niby nowymi numerami EVN, skoro pod przykrywką modernizacji i tak wszystko da się ukryć i powymieniać?
2014-10-28 10:53:28 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@EN57AKM-9000
Część ze zmodernizowanych AKMów to ex EN71. Przykłady:
a) http://www.garnek.pl/wej96/27784438/en57akm-769 EN57AKM-769 ex EN71-050
b) http://www.garnek.pl/wej96/27886245/en57akm-1127 EN57AKM-1127 ex EN71-046

Współczuję zatem pasażerom trójmiejskiej SKM, bo EN71 czyli tak zwana "górska jednostka" to jednak dodatkowe miejsca siedzące i stojące. :/
2014-10-28 11:00:53 Autor: hansolo79
---.centertel.pl
Już? Miło słyszeć, jechałem ze dwa razy i było całkiem przyjemnie. To teraz modernizujemy/wymieniamy pozostałe i podkreczmy czasowo rozkład jazdy :)
2014-10-28 13:33:30 Autor: bobi
---.internetdsl.tpnet.pl
Ja nie widzę problemu, trzeba się cieszy ze zmodernizowanego taboru, a nie narzekac ciagle, Nawet jeśli przekwalifikowano numerację wagonów to tylko po to by była jakas systematyka i porządek, z resztą SKM oddała do modernizacja ewidentne składaki- taki taborowy misz masz np z jednostek czteroczłonowych EN71 składano trójczłonowe,
2014-10-28 14:43:07 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
A dziura pomiędzy wagonem i peronem - jak była - tak pozostanie - na wieki wieków.
Smutna Kolej Miejska /czytaj: Wiejska/.
2014-10-28 15:53:15 Autor: EN57-9000
---.free.aero2.net.pl
Nie piszę o przeróbce EN71 na EN57AKM, ale o tym, że część wagonów EN57 zmodernizowanych do AKM, wróciła jakby były zrobione ze starszych wagonów niż pojechały do ZNTK. W każdym razie powracały w innych konfiguracjach niż wyjechały.
2014-10-28 16:38:58 Autor: Tczewiak
---.google.com
A tymczasem w regio relacji Gdynia Chylonia - Malbork stracil właśnie przytomnosc facet ok 40 lat z powodu tłoku. Brawo PRGdynia brawo marszałku.
2014-10-28 16:39:00 Autor: Tczewiak
---.google.com
A tymczasem w regio relacji Gdynia Chylonia - Malbork stracil właśnie przytomnosc facet ok 40 lat z powodu tłoku. Brawo PRGdynia brawo marszałku.
2014-10-28 17:22:46 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Kiedyś dawno temu, gdy bywałem w Trójmieście miałem okazję
jechać EW58. Wtedy jeszcze było to PKP.
Czy ktoś może coś przybliżyć na ten temat?
2014-10-28 19:42:55 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@GFM

EW58 zwany pieszczotliwie "telewizorem na szynach", niesamowicie energożerny i hałaśliwy.
Wibracje i hałas wytwarzane przez sprężarkę były wprost nieznośne.
Poza tym masa każdego EZT była o ponad 20 ton większa niż EN57.
Bujał się niesamowicie na najmniejszych nierównościach.
Większy opad deszczu - i całą elektrykę /gł. tyrystory/ umieszczoną na dachu szlag trafiał.
Jedyna przewaga - dodatkowa para drzwi w wagonie.
Najbardziej nietrafiona polska konstrukcja kolejowa.
2014-10-28 22:58:44 Autor: Kurak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ten komentarz świadczy tylko o tym, że nie masz pojęcia jak wygląda proces naprawy głównej... Osioł!
2014-10-29 10:00:39 Autor: Gdynianin
---.19.247.71
EW58 były dobre tylko zaniedbane. Jako pierwszy pojazd kolejowy w Polsce miały zdolność do hamowania elektrodynamicznego, lecz we wszystkich egzemplarzach które przetrwały do XXI wieku regulatory hamowania były rozwalone. Co do bujania to nie przesadzałbym, układ amortyzacji był wciąż znacząco lepszy niż w EN57. Żreć energię to musiało żreć przy tak dużej mocy, w zamian za to było niesamowite przyspieszenie konieczne w kolei aglomeracyjnej, warto pamiętać, że pobór energii był uważany za duży w odniesieniu do innych pojazdów tamtych czasów, Elfy, Impulsy, EN71AC, ED72A mimo, że bardziej wydajne to swoją drogą też sporo energii żrą. EW58 były jednostkami z rozruchem oporowym i na dachu były opory, nie tyrystory i nie zauważyłem, żeby były to jednostki szczególnie awaryjnego mimo zaniedbań i wyglądu trupa. Poza tym, przed 2004 te jednostki już raz były wycofane całkowicie, lecz wróciły do ruchu wtedy zimą właśnie dlatego, że EN57 się psuły z zawilgocenia. Głośne były w porównaniu do EN57, lecz jak spojrzeć na zagraniczne jednostki z tamtych czasów, np. ЭР2, to można stwierdzić, że EW58 nie były ponad normatywnie głośne, lecz to EN57 były wyjątkowo ciche. EW58 nie były idealne, lecz w swoich czasach były postępem, gdyby miały rozruch tyrystorowy to już w ogóle. Były w nich wadliwe rozwiązania, ogrzewanie nawiewne choć było pomysłem którego sensowność zastosowania była obecna to w praktyce okazało się faktycznie nieskuteczne i zimą w jednostce było zimno. Gdybym miał się cofnąć w czasie i zarządzać projektowaniem jednostek tych to wiele rozwiązań mając na uwadze ograniczenia dostępności części zastosowałbym tak samo, jedynie zamiast trzymać się konstrukcji pudeł mających korzenie w przedwojennych EW51 to zrobiłbym to na pudłach UIC Y. EW58 zasługują na modernizację po której byłyby bardzo przyzwoitymi jednostkami.
Co do modernizacji 21 EN57 to podmiany były oczywiste, niemożliwym jest by jednostka o określonym numerze wróciła w całości zmodernizowana po 3 tygodniach od wysłania. Co do skracania EN71 to jest sprawa dyskusyjna, lecz niezależnie od ogólnej opinii na ten temat nie teges był dobór jednostek do skrócenia. Zamiast wysłać syfiastą EN71-039 to wysłano 046 co była jednostką już raz zmodernizowaną i ogólnie przyzwoitą.
2014-10-30 01:14:32 Autor: Tomex
---.dynamic.mm.pl
A jam mam pytanko. Czy ktoś może wie czy jakaś jednostka EW poszła do modernizacji. Jest filmik z YT gdzie siódemka ciągnie kibelka i właśnie EWkę. Poszła do modernizacji czy może na złom albo może do Warszawy.Ciekawostką jest że EWka jest czteroczłonowa.

https://www.youtube.com/watch?v=rL0sT94aVp4
2014-10-30 08:26:47 Autor: Gdynianin
---.19.246.3
Ta z filmu wróciła do elektrowozowni SKM w Gdyni gnić w krzakach.
2014-10-30 10:32:28 Autor: dominik 12
---.internetdsl.tpnet.pl
Witam,

do EN57AKM-9000, nie słyszałem aby Wykonawcy podmieniali wagony od pojazdów w trakcie napraw. Jeśli masz wieści, ze wagony SKM zostały ukradzione to w pierwszej kolejności poinformuj Zarząd SKM, a później policję. Z reguły każdy dużo gada a nic nie robi, aby było lepiej.

a do scorpio - czego współczujesz pasażerom, czym się rożni wagon z EN71 a EN57?
Wystarczy trochę interesować się budową tych jednostek. W internecie danych co nie miara, a jak widzę masz dostęp do internetu wiec droga wolna.

Jeżdżę tymi pojazdami codziennie i wg mnie ok, może poza ta dziurą między pomostem a peronem o czym pisali poprzednicy.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony