Partnerzy serwisu:

SKM Trójmiasto opracuje modernizację dwóch przystanków

Przemysław Farsewicz 16.03.2020 1,2k

SKM Trójmiasto opracuje modernizację dwóch przystanków
Fot. Dawid Jastrzębski, bazakolejowa.pl
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla modernizacji dwóch trójmiejskich stacji. Przebudowane miałyby być Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dwóch dokumentacji projektowych dla modernizacji przystanku osobowego SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia. Przetarg podzielono na dwa odrębne zadania. Dodatkowo przyszły wykonawca będzie prowadził nadzór projektowy podczas robót budowlanych. Celem prac na obu stacjach ma być poprawa bezpieczeństwa pasażerów, poprawa stanu infrastruktury oraz przystosowanie jej dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Na stacji Gdynia Stocznia znajduje się peron wyspowy, dwukrawędziowy o wysokości 0,96 m. Długości peronu to ok. 205 m, a szerokość w najszerszym miejscu to ok. 10 m. Konstrukcja peronu wykonana jest z prefabrykowanych ścianek żelbetowych. Nawierzchnia peronu jest asfaltowa. Także na stacji Gdańsk Stocznia znajduje się peron wyspowy o wysokości 0,96 m. Długości obiektu to jednak 220 m, a jego szerokość wynosi od ok. 6,10 m do ok. 9,40 m. PKP SKM Trójmiasto zaznacza, że peron znajduje się w gminnej ewidencji zabytków.

PKP SKM Trójmiasto planuje modernizację torów oraz całych peronów, na których zaprojektowane będzie nowe zadaszenie oraz mała architektura. Wykonawca zaprojektuje także montaż urządzeń systemów informacji pasażerskiej i monitoring. Prace w przyszłości mają także objąć przebudowę schodów prowadzących na oba perony, budowę dźwigów osobowych oraz wykonanie dojść pieszych do dźwigów osobowych. Przy realizacji prac przebudowana będzie także istniejąca infrastruktura techniczna.

Projektant będzie musiał pamiętać, że kładka dla pieszych, wraz ze schodami prowadzącymi na peron stacji Gdynia Stocznia, ujęta jest w wykazie gminnej ewidencji zabytków Gdyni. Obiekt objęty jest również ochroną w zapisach miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jako obiekt inżynierski o walorach kulturowych – obowiązuje ochrona formy i wyrazu architektonicznego. PKP SKM Trójmiasto zaznacza, że także peron na stacji Gdańsk Stocznia znajduje się w gminnej ewidencji zabytków.

Samo projektowanie wraz z pozyskaniem wszystkich niezbędnych decyzji i pozwoleń ma potrwać 11 miesięcy. W ramach zamówienia przygotowana będzie wizualizacja obu stacji, która ma zobrazować architektoniczne rozwiązania.

Składanie ofert w przetargu trwa do 10 kwietnia 2020 roku. Wybór oferty zostanie dokonany po analizie ceny wykonania dokumentacji projektowej (80 proc.), ceny usługi obsługi projektowej (15 proc.) oraz analizie terminu wykonania dokumentacji projektowej (5 proc.).

Zadanie jest elementem projektu pn. „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250”. Jest on współfinansowany ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 oraz ze środków Funduszu Kolejowego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony