Partnerzy serwisu:

SKM chwali PKP IC: My nie mogliśmy opóźnić pociągu do Słupska

Jakub Madrjas 14.09.2016 275

SKM chwali PKP IC: My nie mogliśmy opóźnić pociągu do Słupska
Fot. RK
Pasażerowie pochwalili PKP Intercity za zorganizowanie busa, który dowiózł ich do Słupska ze spóźnionego Pendolino. SKM Trójmiasto wyjaśnia, że nie mogło opóźnić swojego pociągu w oczekiwaniu na EIPremium o ponad godzinę.
O sprawie pisaliśmy w miniony weekend. Pociąg Express Intercity Premium o numerze 3510 jadący z Krakowa do Gdyni 9 września nabył sporego 70-minutowego opóźnienia z powodu wypadku śmiertelnego na torach. Część pasażerów przesiadała się w Gdyni na pociąg SKM do Słupska. Duże opóźnienie spowodowało, że pasażerowie ci nie zdążyli na ostatni pociąg SKM i obawiali się, że będą musieli spędzić noc na dworcu w Gdyni. PKP Intercity zamówiło dla nich taksówkę. Więcej na ten temat tutaj.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście przysłał do Redakcji „Rynku Kolejowego” stanowisko SKM–ki w tej sprawie: – Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że PKP SKM w Trójmieście, również zachowała się odpowiedzialnie, nie  wydając zgody na oczekiwanie opóźnionego pociągu Intercity. W wypadku udzielenia naszej zgody pasażerowie pociągu SKM, dojechaliby z ogromnym opóźnieniem do przystanków pośrednich na odcinku Gdynia – Słupsk – czytamy w stanowisku.

– Wiele spośród tych przystanków to naprawdę małe miejscowości, w których nie wszystkie przecież zabudowania mieszkalne znajdują się przy samym przystanku, wręcz przeciwnie, są nawet o kilka kilometrów od niego oddalone. Pasażerowie tych miejscowości, często proszą rodzinę i znajomych o podwiezienie, korzystają z rowerów lub idą pieszo. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że o tak późnej porze mielibyśmy zabrać im możliwość normalnego powrotu – tłumaczy dyrektor w SKM.

– Opóźniając pociąg SKM, również sprawilibyśmy duży kłopot mieszkańcom np: Lęborka, Słupska, czy Wejherowa, który nie zdążyliby na swoje przesiadkowe nocno-wieczorne autobusy. Również ci klienci mogliby mieć do nas uzasadnione pretensje. Oczywiście należy pochwalić kolegów z PKP Intercity, że zareagowali słusznie i propasażersko, znajdując wyjście z tej sytuacji – podsumowuje Marcin Głuszek.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony