Partnerzy serwisu:

Składy wagonowe zamiast Flirtów. PKP IC: to przypadki incydentalne

Paweł Rydzyński 26.08.2016 735

Składy wagonowe zamiast Flirtów. PKP IC: to przypadki incydentalne
fot. B Banaszak/PKP Intercity
Pociągi typu Flirt3 zastępowane są przez PKP Intercity składami wagonowymi, w dodatku bardzo niskiej jakości. Przedstawiciele przewoźnika informują, że są to sytuacje sporadyczne, wynikające m.in. z wypadków na przejazdach.
Czytelnicy „Rynku Kolejowego” poinformowali redakcję o co najmniej trzech przypadkach, w których pociąg PKP IC, który powinien być obsługiwany przez składy „Flirt3”, w rzeczywistości składał się z lokomotywy i wagonów. Taka sytuacja miała miejsce 12 sierpnia w przypadku pociągu IC „Stoczniowiec” Gdynia – Katowice, natomiast w ostatnich dniach skład wagonowy zastępował Flirta w pociągu IC „Doker” Gdynia – Bydgoszcz – Warszawa (Czytelnik „RK” poinformował, że widział skład wagonowy obsługujący Dokera w dniach 23 i 25 sierpnia. Dodatkowo, we wszystkich ww. przypadkach, były to wagony bardzo niskiej jakości. Wagony klasy 2 posiadały 8-miejscowe przedziały, jedynie wagon 1 klasy prezentował wyższy standard (posiadał klimatyzację i gniazdka elektryczne przy fotelach).

Zapytaliśmy przedstawicieli przewoźnika, jaka jest skala zastępowania pociągów Flirt składami zastępczymi i czy wynika to z awaryjności tych pojazdów, czy ze zdarzeń losowych. – Są to sporadyczne sytuacje, związane ze zdarzeniami losowymi, np. gdy pod pociąg wjeżdża auto osobowe czy ciężarówka. Przeważają zdarzenia losowe. Aktualnie dwa składy znajdują się w serwisie w związku z kolizjami na przejazdach kolejowych – informuje „RK” Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP IC. PKP Intercity posiadają 20 pojazdów typu Flirt3. Zaplanowanych jest 18 obiegów Flirtów.

Czemu składy zastępowane są taborem bardzo niskiej jakości? Czy nie ma możliwości, jeśli już musi jechać skład zastępczy, zapewnienia wagonów klasy 2 posiadających 6 miejsc w przedziałach, klimatyzację i dostęp do gniazdek? – Są to sytuacje awaryjne, w których korzystamy z taboru, który posiadamy w rezerwie. Oprócz tego na bieżąco obserwujemy frekwencję w naszych pociągach, wzmacniając najpopularniejsze połączenia o dodatkowe wagony – mówi Anna Zakrzewska.

Pociągi typu Flirt zostały włączone do obsługi połączeń PKP Intercity w grudniu 2015 r. Obsługują one relacje Warszawa – Bydgoszcz/Gdynia, Katowice – Łódź – Gdynia, Kraków – Łódź – Poznań – Bydgoszcz/Szczecin – Świnoujście i Kraków – Kielce – Warszawa – Olsztyn.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony