Partnerzy serwisu:

Skąd się biorą ograniczenia prędkości na linii 94 Skawina – Oświęcim?

Jakub Madrjas 14.06.2019 33

Skąd się biorą ograniczenia prędkości na linii 94 Skawina – Oświęcim?
Fot. PKP PLK
Pomimo prac wykonanych w 2017 roku, na odcinku Oświęcim - Skawina linii nr 94 wciąż pojawiają się punktowe ograniczenia prędkości. PLK usuwa je w ramach bieżących prac, a w 2022 roku planuje naprawę podtorza.
Do Redakcji "Rynku Kolejowego" zgłosili się w kwietniu przewoźnicy z pytaniem o przyczyny ograniczeń prędkości na linii 94 Oświęcim - Skawina. Pytają, jak świadczą one o jakości prac wykonanych w 2017 roku i dlaczego wówczas nie zdecydowano się na naprawę podtorza, a jedynie ułożenie nowych torów. 

Część ograniczeń na dłużej

Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK poinformowała w odpowiedzi, że na linii nr 94 , na odcinku Skawina – Oświęcim, pojawiły się po zimie nierówności toru (w planie i w profilu). W związku z tym w czterech lokalizacjach wprowadzono czasowe ograniczenia prędkości do 50 km/h, na łącznej długości ok. 1,2 km. Tor został podbity w maju - PLK tłumaczy że czekano na ustabilizowanie się warunków gruntowych i atmosferycznych. - Ponadto, PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały docelowo naprawę podtorza pociągiem AHM w 2022 roku (podobnie jak na linii kolejowej nr 8 w 2018 roku). Do tego czasu, ewentualne nierówności będą usuwane poprzez podbicie toru - zapowiada przedstawicielka spółki.

Nierówności toru to nie jedyne przyczyny ograniczeń - pomiędzy Oświęcimiem a Wielkimi Drogami jest też kilka punktowych ograniczeń prędkości ze względu na stan dwóch mostów i trzech przepustów. - Będą one sukcesywnie odwoływane w następnych latach, po rewitalizacji tych obiektów ( począwszy od końca 2020 r.) - zapowiada Szalacha. Do tego w związku z usytuowaniem drzew w pobliżu linii kolejowej ( w km 17,500 – 62,200 ), wprowadzono dla bezpieczeństwa polecenie „ostrożnej jazdy”. Wycięcie drzew planowane do końca I kwartału 2020 r.

Prace etapami

- Prace na linii nr 94 realizujemy etapami i sukcesywnie poprawiamy jakość trasy, podnosimy prędkość jazdy pociągów. Do końca 2017 r., PLK zrealizowały zakres inwestycji, obejmujący między innymi wymianę szyn, podkładów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlakach : Kraków Swoszowice – Skawina, Podbory Skawińskie – Spytkowice oraz Przeciszów – Dwory – Oświęcim. Podniesiono również poziom bezpieczeństwa na kilku przejazdach kolejowo-drogowych i usprawniono ruch pociągów a także samochodów. Dzięki pracom sukcesywnie eliminujemy ograniczenia prędkości. W 2017 roku podniesiono prędkość pociągów w kilku lokalizacjach z 40 do 80 i 100 km/h - informuje Szalacha, dodając, że w marcu 2018 r. podniesiono prędkość w kolejnych lokalizacjach z 40 do 100 i 110 a nawet 120 km/h.

- Zaplanowane prace w następnych latach pozwolą wyeliminować pozostałe ograniczenia prędkości. Rewitalizacja min. 5 obiektów ( mostów i przepustów ) miedzy Oświęcimiem a Wielkimi Drogami zapewni wyeliminowanie ograniczeń punktowych - podsumowuje przedstawicielka PKP PLK



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony