Trudna sytuacja na torach po kolejnej wichurze. Zamknięty szlak Poznań - PIła [aktualizacja]
Jakub Madrjas, Michał Szymajda ⚫ 21.02.2022 ⚫
8k
![Trudna sytuacja na torach po kolejnej wichurze. Zamknięty szlak Poznań - PIła [aktualizacja] Trudna sytuacja na torach po kolejnej wichurze. Zamknięty szlak Poznań - PIła [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20220221101826poz.JPG_900-528.jpg)
zdjęcie z 17 lutego 2022Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Noc z niedzieli na poniedziałek ponownie nie należała do spokojnych. W poniedziałkowy poranek odwołano kilka pociągów, wiele opóźnionych jest powyżej 100 minut.
Komunikat PLK
Z niedzieli na poniedziałek, kontynuowane były przeglądy i uzupełniane naprawy sieci oraz infrastruktury kolejowej. W ciągu ostatnich 12 godziny przywrócono połączenia między innymi na liniach Ustka – Słupsk, Chabówka – Zakopane, Jelenia Góra – Lubań Śląski.
Na linii nadodrzańskiej między Szczecinem a Kostrzynem na szlaku Mieszkowice – Dolna Odra od niedzieli od godziny 19:00 przywrócona została komunikacja przy wykorzystaniu trakcji spalinowej. Służby techniczne naprawiają sieć trakcyjną i uszkodzony po wichurach słup trakcyjny. Wstępnie deklarują, że rozkładowa jazda pociągów będzie przywrócona jeszcze dzisiaj.
Obecnie zmiany obowiązują na linii Poznań – Piła. Ze względu na silne wiatry i drzewa, które znalazły się na torze, uszkodzona została sieć trakcyjna na odcinku ok. 1,3 km. Od soboty rana ekipy techniczne – mimo trudnych warunków pogodowych – non stop w okolicy miejscowości Milcz pracują przy naprawie zasilania.
Zarządca infrastruktury oraz przewoźnicy tak szybko jak to możliwe informują podróżnych o zmianach. Kluczowe jest by informacje jak najszybciej otrzymywali zainteresowani konkretnymi trasami. Dla zapewnienia sprawnych połączeń powołany został zespół składający się przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników.
Wprowadzane rozwiązania na sieci – zastępcze autobusy, trasy zmienione dla pociągów, przeciąganie składów trakcją spalinową – umożliwiają organizację podróży podczas zmian na liniach kolejowych.
Z niedzieli na poniedziałek mocno wiało
W niedzielny wieczór ponownie mocno wiało. Skutkuje to zwalonymi drzewami i zerwaną siecią trakcyjną. Spore problemy występują w północnej Wielkopolsce - linia Piła - Bydgoszcz i Poznań - Piła była nieprzejezdna i z tego powodu odwołano kilka pociągów regionalnych KW, Polregio i PKP Intercity. Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinku Rogoźno Wielkopolskie - Piła Główna (POLREGIO), na odcinku Budzyń - Piła Główna (Koleje Wielkopolskie) lub na odcinku Poznań Główny - Piła Główna (PKP Intercity). Problem był również z jazdą do Szczecina. Na odcinku od stacji Szamotuły do stacji Szczecin Główny pociąg TLK Włókniarz został odwołany, zerwana sieć trakcyjna bardzo opóźniła IC Mewa i IC Chrobry.
Mamy też dobre informacje - wygląda na to, że od poniedziałkowego popołudnia wiatr mocno się uspokoi. Czeka nas okres w miarę stabilnej, zimowej aury.
Najpierw niż Dudley, później kolejne problemy
Tak jak zapowiadali meteorolodzy, wpływ niżu Dudley nie zakończył się na silnych wiatrach w czwartek. W sobotę mieliśmy nawrót fatalnej aury.
Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, służby techniczne zarządcy w nocy wykonały jazdy patrolowe na ponad 3000 km linii i usuwają drzewa i usterki. Na torach na czas wiatrów wprowadzono dodatkowo 19 lokomotyw osłonowych. Może pracować 175 drużyn szybkiego reagowania. Do naprawy sieci trakcyjnej przewidziano 65 pociągów sieciowych. W akcjach może uczestniczyć 18 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego - wylicza PLK.
Najtrudniejsza sytuacja na zachodzie i północy
- Na godzinę 10:00 służby techniczne pracują w miejscach gdzie jest obniżona sieć trakcyjna lub powalone drzewa. Zaangażowanie służb jest największe w pasie północno-zachodnim m.in. na trasach Słupsk – Sławno, Chojnice – Piła, Szczecinek – Runowo Pomorskie, Stargard – Białogard, Białogard – Koszalin, Koszalin – Kołobrzeg. O zmianach pasażerowie są informowani tak szybko jak to jest możliwe - zapewnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Według informacji z Portalu Pasażera, na godz. 10:20 opóźnionych było ponad 30% pociągów w trasie, a odwołano 45 połączeń. IC Uznam jest opóźniony o ponad 400 minut, o ponad trzy godziny opóźnionych jest kolejnych pięć pociągów PR i Intercity. Według mapy na portalu, znacznie opóźniony jest każdy pociąg na torach województwa Zachodniopomorskiego i znaczna część tych które jadą w województwach lubuskim, wielkopolskim i dolnośląskim.
PKP Intercity namawia do zwrotu biletów
W związku z silnymi wiatrami na terenie całego kraju, które powodują utrudnienia w ruchu kolejowym, PKP Intercity "rekomenduje rozważenie rezygnacji z podróży" w dn. 19 lutego. - Pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego. Zwrot odstępnego za bilety zakupione w systemie e-IC jest możliwy w drodze reklamacji - podał przewoźnik. Takie same zasady z powodu wichury zostały już raz wprowadzone - 30 stycznia.
19 lutego 2022 r., godz. 12:30, aktualizacja PLK:
Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przywróciły ruch na trasach Miastko – Słupsk – Ustka, Piła – Chojnice i Stargard – Białogard.Na liniach Szczecinek – Runowo Pomorskie, Koszalin – Kołobrzeg, Białogard – Kołobrzeg, Chojna – Gryfino oraz Piła – Stargard usuwane są drzewa z torów i naprawiana sieć trakcyjnej.
Z niedzieli na poniedziałek, kontynuowane były przeglądy i uzupełniane naprawy sieci oraz infrastruktury kolejowej. W ciągu ostatnich 12 godziny przywrócono połączenia między innymi na liniach Ustka – Słupsk, Chabówka – Zakopane, Jelenia Góra – Lubań Śląski.
Na linii nadodrzańskiej między Szczecinem a Kostrzynem na szlaku Mieszkowice – Dolna Odra od niedzieli od godziny 19:00 przywrócona została komunikacja przy wykorzystaniu trakcji spalinowej. Służby techniczne naprawiają sieć trakcyjną i uszkodzony po wichurach słup trakcyjny. Wstępnie deklarują, że rozkładowa jazda pociągów będzie przywrócona jeszcze dzisiaj.
Obecnie zmiany obowiązują na linii Poznań – Piła. Ze względu na silne wiatry i drzewa, które znalazły się na torze, uszkodzona została sieć trakcyjna na odcinku ok. 1,3 km. Od soboty rana ekipy techniczne – mimo trudnych warunków pogodowych – non stop w okolicy miejscowości Milcz pracują przy naprawie zasilania.
Zarządca infrastruktury oraz przewoźnicy tak szybko jak to możliwe informują podróżnych o zmianach. Kluczowe jest by informacje jak najszybciej otrzymywali zainteresowani konkretnymi trasami. Dla zapewnienia sprawnych połączeń powołany został zespół składający się przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników.
Wprowadzane rozwiązania na sieci – zastępcze autobusy, trasy zmienione dla pociągów, przeciąganie składów trakcją spalinową – umożliwiają organizację podróży podczas zmian na liniach kolejowych.
Z niedzieli na poniedziałek mocno wiało
W niedzielny wieczór ponownie mocno wiało. Skutkuje to zwalonymi drzewami i zerwaną siecią trakcyjną. Spore problemy występują w północnej Wielkopolsce - linia Piła - Bydgoszcz i Poznań - Piła była nieprzejezdna i z tego powodu odwołano kilka pociągów regionalnych KW, Polregio i PKP Intercity. Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinku Rogoźno Wielkopolskie - Piła Główna (POLREGIO), na odcinku Budzyń - Piła Główna (Koleje Wielkopolskie) lub na odcinku Poznań Główny - Piła Główna (PKP Intercity). Problem był również z jazdą do Szczecina. Na odcinku od stacji Szamotuły do stacji Szczecin Główny pociąg TLK Włókniarz został odwołany, zerwana sieć trakcyjna bardzo opóźniła IC Mewa i IC Chrobry.
Mamy też dobre informacje - wygląda na to, że od poniedziałkowego popołudnia wiatr mocno się uspokoi. Czeka nas okres w miarę stabilnej, zimowej aury.
Najpierw niż Dudley, później kolejne problemy
Tak jak zapowiadali meteorolodzy, wpływ niżu Dudley nie zakończył się na silnych wiatrach w czwartek. W sobotę mieliśmy nawrót fatalnej aury.
Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, służby techniczne zarządcy w nocy wykonały jazdy patrolowe na ponad 3000 km linii i usuwają drzewa i usterki. Na torach na czas wiatrów wprowadzono dodatkowo 19 lokomotyw osłonowych. Może pracować 175 drużyn szybkiego reagowania. Do naprawy sieci trakcyjnej przewidziano 65 pociągów sieciowych. W akcjach może uczestniczyć 18 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego - wylicza PLK.
Najtrudniejsza sytuacja na zachodzie i północy
- Na godzinę 10:00 służby techniczne pracują w miejscach gdzie jest obniżona sieć trakcyjna lub powalone drzewa. Zaangażowanie służb jest największe w pasie północno-zachodnim m.in. na trasach Słupsk – Sławno, Chojnice – Piła, Szczecinek – Runowo Pomorskie, Stargard – Białogard, Białogard – Koszalin, Koszalin – Kołobrzeg. O zmianach pasażerowie są informowani tak szybko jak to jest możliwe - zapewnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Według informacji z Portalu Pasażera, na godz. 10:20 opóźnionych było ponad 30% pociągów w trasie, a odwołano 45 połączeń. IC Uznam jest opóźniony o ponad 400 minut, o ponad trzy godziny opóźnionych jest kolejnych pięć pociągów PR i Intercity. Według mapy na portalu, znacznie opóźniony jest każdy pociąg na torach województwa Zachodniopomorskiego i znaczna część tych które jadą w województwach lubuskim, wielkopolskim i dolnośląskim.
PKP Intercity namawia do zwrotu biletów
W związku z silnymi wiatrami na terenie całego kraju, które powodują utrudnienia w ruchu kolejowym, PKP Intercity "rekomenduje rozważenie rezygnacji z podróży" w dn. 19 lutego. - Pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego. Zwrot odstępnego za bilety zakupione w systemie e-IC jest możliwy w drodze reklamacji - podał przewoźnik. Takie same zasady z powodu wichury zostały już raz wprowadzone - 30 stycznia.
19 lutego 2022 r., godz. 12:30, aktualizacja PLK:
Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przywróciły ruch na trasach Miastko – Słupsk – Ustka, Piła – Chojnice i Stargard – Białogard.Na liniach Szczecinek – Runowo Pomorskie, Koszalin – Kołobrzeg, Białogard – Kołobrzeg, Chojna – Gryfino oraz Piła – Stargard usuwane są drzewa z torów i naprawiana sieć trakcyjnej.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |