Partnerzy serwisu:

Sieradz: Fiasko skomunikowania z ŁKA

Kasper Fiszer, Transport-publiczny.pl 12.05.2015 90

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-05-12 11:01:22 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Efekt S8.
2015-05-12 12:26:11 Autor: Driver
---.centertel.pl
Widać na tym przykładzie platformiane pomysły władzy. Bo kto będzie z wiochy Sieradz do wiochy Łódź jeździł pociągiem? Kto pytam. Tworzenie spółeczek kolejowych to nadal domena obozu władzy po to aby kolesiom dać stołki, a nie po to by cokolwiek usprawnić.
2015-05-12 12:41:10 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Driver:
"Widać na tym przykładzie platformiane pomysły władzy. Bo kto będzie z wiochy Sieradz do wiochy Łódź jeździł pociągiem? Kto pytam. Tworzenie spółeczek kolejowych to nadal domena obozu władzy po to aby kolesiom dać stołki, a nie po to by cokolwiek usprawnić."
To nie jest nawet kwestia osobnych spółek! Samochodem po S8 jest dwukrotnie szybciej, niż pociągiem. 30-40 minut i w centrum Łodzi... Pociąg turla się ponad 1h i wysiadasz na zachodnich obrzeżach Łodzi, gdzie dostanie się do centrum z powodu przebudowy trasy W-Z zabiera kolejne dziesiątki minut...
2015-05-12 14:13:54 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Już kiedyś wspomniałem że centra przesiadkowe w miastach poniżej (powiedzmy) pół milionowych nie mają sensu. Po prostu stajemy się coraz bardziej 'wygodniccy'.
Ludzie (pasażerowie) będą się tam przesiadać, gdzie zostanie to w sposób sztuczny wymuszony, gdzie jest duży potok pasażerski, a utrudniony dojazd samochodem.

Podobna sytuacja jest w rejonie Wieliczki k/Krakowa, jeszcze na dobre nie ruszyła małopolska SKA, a już nieco obcięto kursy linii dowozowych z wiosek koło Wieliczki do SKA, obsługiwanych midi - busami. Jeśli coś takiego ma funkcjonować , to może te linie dowozowe powinny być w ramach biletu kolejowego, żeby nie trzeba było dodatkowo płacić za bus. Oczywiście ten ogumiony pojazd powinien zabierać pasażerów od/do pociągu 'drzwi w drzwi', czyli natychmiast. I może wtedy ewentualnie...ma to sens.

A jak słyszę o budowie cudownego "centrum przesiadkowego" w małej miejscowości, i jeszcze dofinansowanej z UE, to mnie zżyma, dostaję gęsiej skórki, to już nie te czasy, że tłumy roboli, przesiadają się z autobusu na pociąg (i odwrotnie). Jedynie P&R ma jeszcze jakiś tam sens, przy dworcu/przystanku kolejowym.
2015-05-12 14:53:16 Autor: criss
---.46.186.19
wszelkie wspieranie dojazdów do Łodzi z lądowaniem na dworcu kaliskim jest stratą pieniędzy i czasu. przynajmniej do zakończenia przebudowy: ulic w centrum i całego układu komunikacji miejskiej..... ludzie z Urzędu Marszałkowskiego powinni o tym wieddzieć, wszak otoczeni są szańcami wykopów trasy W-Z!
a czy model: dojazd pociągiem ma sens? pewnie tak, bo wNiemczech czy Włoszech takie rzeczy funkcjonują, więc czemu u nas miałoby być inaczej? co prawda ich koleje jednak się różnią od naszych, ale może i u nas się poprawi:)
2015-05-12 15:16:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post criss:
"wszelkie wspieranie dojazdów do Łodzi z lądowaniem na dworcu kaliskim jest stratą pieniędzy i czasu. przynajmniej do zakończenia przebudowy: ulic w centrum i całego układu komunikacji miejskiej..... ludzie z Urzędu Marszałkowskiego powinni o tym wieddzieć, wszak otoczeni są szańcami wykopów trasy W-Z!
a czy model: dojazd pociągiem ma sens? pewnie tak, bo wNiemczech czy Włoszech takie rzeczy funkcjonują, więc czemu u nas miałoby być inaczej? co prawda ich koleje jednak się różnią od naszych, ale może i u nas się poprawi:)"
Trzy kluczowe inwestycje potrzebne do zrealizowania, to.

1. Skończyć W-Z. (2015)
2. Zrewitalizować Łódź - Zduńska Wola, w efekcie skrócić czas przejazdu Łódź - Sieradz do ~ -30-40 minut. (2017)
3. Wybudować tunel średnicowy i wszystkie kursy skierować do położonego w centrum węzła przesiadkowego Łódź Fabryczna. (2020)
2015-05-12 16:23:49 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
ŁKA powinna wzorować się na Kolejach Mazowieckich i zachęcać ludzi do BEZPŁATNEGO przewożenia roweru na zasadach:

z domu na stacje rowerem, potem pociąg potem od stacji Kaliskiej do pracy znów rowerem (w tej chwili jedyny sensowny środek transportu w Łodzi)

Mało kto pomyśli o takiej możliwości więc warto byłoby ją reklamować w takich miasteczkach satelickich!
2015-05-12 17:15:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post miś uszatek:
"ŁKA powinna wzorować się na Kolejach Mazowieckich i zachęcać ludzi do BEZPŁATNEGO przewożenia roweru na zasadach:

z domu na stacje rowerem, potem pociąg potem od stacji Kaliskiej do pracy znów rowerem (w tej chwili jedyny sensowny środek transportu w Łodzi)

Mało kto pomyśli o takiej możliwości więc warto byłoby ją reklamować w takich miasteczkach satelickich!"
Przewóz roweru w ŁKA jest bezpłatny.
2015-05-12 18:51:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Bozia

Primo. Sorry za wcześniejszy post o Łodzi i tanim winie.

Secundo. Sens ma nie tylko przejazd pod centrum na nowy Dworzec Fabryczny, ale dodatkowo relacje bezpośrednie Koluszki-Widzew-Fabryczna-Kaliska-Zduńska-Sieradz. Albo nawet i z Tomaszowa do Sieradza, ewentualnie wersje wariantowe w stylu Tomaszów-Sieradz uzupełniane co jakiś czas przez Koluszki-Zduńska Wola i np. Widzew-Zduńska/Łask. Osobno oczywiście ciąg kutnowski, czy to w relacjach do Koluszek/Tomaszowa, czy Zduńskiej/Sieradza, czy skrócone do Łodzi. Generalnie coś na kształt typowych SKMek, gdzie relację podstawową co jakiś czas uzupełniają relacje wariantowe w różnych wersjach.
2015-05-12 18:59:55 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Bozia

W ruchu aglomeracyjnym (a ŁKA wszak do takiego aspiruje) - co by ten był konkurencyjny dla transportu drogowego (czy to prywatnych samochodów, czy autobusów/busów) - liczą się trzy rzeczy: częstotliwość, czas przejazdu, cena. Właśnie w tej kolejności. Jeżeli będą 3 kursy na dzień, do tego jadące w niepasujących komukolwiek godzinach, a ponadto wlokące się ze średnią prędkością w okolicach 30 km/h, to nawet przy biletach za 1 zł będą pustawe (o ile nie puste).
2015-05-15 11:21:07 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Bozia

Primo. Sorry za wcześniejszy post o Łodzi i tanim winie.

Secundo. Sens ma nie tylko przejazd pod centrum na nowy Dworzec Fabryczny, ale dodatkowo relacje bezpośrednie Koluszki-Widzew-Fabryczna-Kaliska-Zduńska-Sieradz. Albo nawet i z Tomaszowa do Sieradza, ewentualnie wersje wariantowe w stylu Tomaszów-Sieradz uzupełniane co jakiś czas przez Koluszki-Zduńska Wola i np. Widzew-Zduńska/Łask. Osobno oczywiście ciąg kutnowski, czy to w relacjach do Koluszek/Tomaszowa, czy Zduńskiej/Sieradza, czy skrócone do Łodzi. Generalnie coś na kształt typowych SKMek, gdzie relację podstawową co jakiś czas uzupełniają relacje wariantowe w różnych wersjach."
Jest plan aby w Łodzi połączenia się krzyżowały, jak Sieradz - Koluszki/Skierniewice z Kutno/Łowicz - Tomaszów Mazowiecki/Piotrków Trybunalski.
2015-05-15 11:23:24 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Bozia

W ruchu aglomeracyjnym (a ŁKA wszak do takiego aspiruje) - co by ten był konkurencyjny dla transportu drogowego (czy to prywatnych samochodów, czy autobusów/busów) - liczą się trzy rzeczy: częstotliwość, czas przejazdu, cena. Właśnie w tej kolejności. Jeżeli będą 3 kursy na dzień, do tego jadące w niepasujących komukolwiek godzinach, a ponadto wlokące się ze średnią prędkością w okolicach 30 km/h, to nawet przy biletach za 1 zł będą pustawe (o ile nie puste)."
Przed wszystkim częstotliwość. Ja dziś nie wymagam cudów, przy 200 jednostkach, które mają obsłużyć ruch po województwie (Łódź - Sieradz/Łowicz/Kutno), oraz ruch wewnątrz miejsi w Łodzi i aglomeracji jak Łódź Widzew - Zgierz przez Stoki, czy Zgierz - Łódź Widzew przez Żabiniec, Kaliski, Chojny.
2015-05-30 21:33:16 Autor: Igor
---.sieradz.vectranet.pl
Linia R od 1 czerwca będzie zlikwidowana!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony