Partnerzy serwisu:

Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo

Michał Szymajda 13.06.2018 3,7k

arrow
arrow
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Rys. Siemens
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Na konferencji prasowej przed największymi europejskimi targami kolejowymi Siemens zapowiedział powstanie zupełnie nowego pociągu dużych prędkości. Następca produkowanego obecnie Velaro będzie się nazywał Velaro Novo.
Jeden z wagonów nowego pociągu jest już testowany na torach w Niemczech od kwietnia bieżącego roku, czym wzbudza potężne zainteresowanie miłośników kolei. Siemens wstrzymywał się jednak z oficjalnymi informacjami na temat projektu aż do teraz. – Możemy dziś potwierdzić, że wagon, który testujemy i testować będziemy do końca 2019 roku, jest elementem zupełnie nowego pociągu dużych prędkości – Velaro Novo – powiedziała Sabrina Soussan, prezes zarządu Siemens Mobility.

Ultralekki

Nowy Velaro Novo ma charakteryzować się niespotykaną dotąd dostępnością, na poziomie 99 – 100 %. Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie napędów ze środka pojazdu zniknie sporo szaf elektrycznych, co pozwoli na zwiększenie ilości miejsc siedzących o 10% w stosunku do istniejących konstrukcji o podobnej długości (pociąg ma mieć 202 metry).

Produkowany będzie w dwóch wersjach – do prędkości 280 i 360 km/h. W tej pierwszej będzie ważył 412, w drugiej 420 ton i Siemens chwali się, że to o 15% mniej niż istniejące pociągi do obsługi KDP. Velaro Novo ma konsumować o 30% mniej energii (!) niż istniejące obecnie pociągi o podobnych charakterystykach. – Chcemy by produkcja do potencjalnych klientów mogła rozpocząć się w 2023 roku. Będzie to najbardziej ekonomiczny, wydajny i dostępny pociąg na świecie – dodała Sabrina Soussan.

Obecne testy jednego z członów Velaro Novo skoncentrowane są na sprawdzeniu jego właściwości aerodynamicznych oraz trafności doboru komponentów. Wiadomo, że pociąg otrzyma zupełnie nowy napęd i wózki.

Konkurencja z pojazdami chińskimi

Podczas konferencji w Krefeld dziennikarze pytali o sens konstruowania nowego pociągu przed połączeniem z Alstomem.  - Rozpoczęliśmy planowanie nowej konstrukcji w 2014 roku. Zainwestowaliśmy w to sporo pieniędzy, wierzymy, że po sukcesie sprzedażowym pojazdu Velaro, powtórzymy ten sukces z Velaro Novo, bez względu na to, jakie obecnie pociągi ma w ofercie Alstom - powiedziała Soussan.

- Ten pociąg powstaje także po to, żeby móc konkurować z produktami chińskimi. Uważamy, że tworzymy produkt bezkonkurencyjny, który okaże się znacznie lepszy od pojazdów dalekowschodniej konkurencji - podsumowała Susan.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony