Partnerzy serwisu:

Siemens: Vectrony PKP Cargo przystosowane do obsługi Trójmorza

Jakub Madrjas 05.02.2019 77

– Lokomotywa wielosystemowa pozwala przekraczać granicę bez zatrzymania – mówi prezes zarządu Siemens Mobility, Krzysztof Celiński. Siemens zapewnia serwis w bardzo krótkim czasie, w dowolnym z 18 krajów, na terenie których Vectron ma dopuszczenie do ruchu. Siemens wyprodukował już kilkaset takich lokomotyw, a zamówiono ich do tej pory ponad 800.
Prezes Celiński podkreśla, że Vectron staje się “typową” lokomotywą, znaną wszędzie w Europie. Jak mówi, to pojazd nie sprawiający kłopotów, posiada dużą moc 6,4 MW i prędkość 160 km/h, jest więc idealnym pojazdem do prowadzenia pociągów kontenerowych.

Siemens Mobility podpisał umowę z PKP Cargo na dostawę kolejnych pięciu lokomotyw wielosystemowych Vectron. Najprawdopodobniej będą one wykorzystywane na tzw. Korytarzu Północ–Południe. Prezes zarządu Siemens Mobility, Krzysztof Celiński jest przekonany o potencjale rozwojowym przewozów kombinowanych w tym korytarzu m.in. dzięki inicjatywie Trójmorza.
 
– Port Deepwater Container Terminal w Gdańsku już w tej chwili ma przeładunki rzędu 2 milionów TEU – przypomina. Kontenery przeładowywane w porcie mogą być przewożone Korytarzem Północ–Południe nie tylko do terminali na terenie Polski, ale też i do krajów w środkowej i południowej Europie – właśnie dzięki lokomotywom wielosystemowym.

Lokomotywy Vectron mogą też obsługiwać tzw. Jedwabny Szlak, ponieważ są przygotowane do wjazdu na teren Niemiec czy Austrii. Możliwy jest także wjazd do Holandii – jeżeli PKP Cargo sobie tego zażyczy, producent jest w stanie przygotować odpowiednie oprogramowanie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony