Partnerzy serwisu:

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Michał Szymajda 19.09.2022 940

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.
Holenderski VIRMFot. M. Szymajda
Siemens Mobility otrzymał kontrakt od Kolei Holenderskich na doposażenie 176 piętrowych zespołów trakcyjnych ViRM w nowoczesny europejski system sterowania pociągiem ETCS. Siemens Mobility zapewni także wsparcie w zakresie instalacji oraz 7-letnie usługi serwisowe.
To największe zamówienie na doposażenie floty istniejących już pojazdów o system ETCS w Europie. Piętrowe zespoły trakcyjne były budowane od 1994 roku do końca wieku, a później, na początku XX wieku, przeszły proces wydłużenia (trójwagonowe zespoły trakcyjne dostały czwarty wagon, a czterowagonowe – dwa kolejne) i modernizacji. Od kilku lat te uniwersalne, pojemne i niezawodne pojazdy przechodzą kolejną modernizację, połączona z całkowitą wymianą wnętrza. Dla 176 istniejących zespołów trakcyjnych VIRM otwiera to perspektywę na 10-15 letnią dalszą eksploatację.

Pomimo, że prędkość maksymalna VIRMów to 140 km/h zdecydowano się na montaż w nich systemu ETCS. Ma on poprawiać poziom bezpieczeństwa pojazdów i umożliwić zwiększenie przepustowości linii w Holandii.

– W całej Europie operatorzy kolejowi szukają nowych rozwiązań, aby zwiększyć przepustowość i zmniejszyć zużycie energii, jak również koszty infrastruktury. Nasza zaawansowana technologia pokładowa ETCS pomoże holenderskim kolejom osiągnąć ich modernizację celów związanych z wydajnością. Ten ważny projekt jest kolejnym znaczącym krokiem w przekształcaniu ponad 20 różnych krajowych systemów kontroli i bezpieczeństwa kolei, które są obecnie stosowane w Europie, w kierunku zharmonizowanego i interoperacyjnego systemu, który bezpiecznie toruje drogę dla transgranicznego transportu kolejowego – powiedział Andre Rodenbeck, szef pionu Rail Infrastructure w Siemens Mobility.

W Polsce Siemens Mobility realizuje projekty z zakresu ETCS zarówno w obszarze taboru, poprzez doposażenie pojazdów polskich producentów w najnowsze urządzenia pokładowe ETCS, jak i infrastruktury kolejowej - wspólnie z Kombud realizuje wdrożenie systemu ETCS poziomu 1 na linii 226 między Pruszczem Gdańskim, a Gdańsk Port Północny.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony