Partnerzy serwisu:

Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode

inf. pras., oprac. ms 02.07.2021 1,4k

arrow
arrow
Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode
fot. Siemens Mobility
Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode
Siemens i Paribus z umową ramową na 30 lokomotyw Vectron Dual Mode
Siemens Mobility i Paribus Rail Investment Management podpisały ramową umowę zakupu i obsługi dla 30 lokomotyw Vectron Dual Mode. Siedem pierwszych lokomotyw, planowanych do przewozów towarowych w Niemczech, ma być dostarczonych od września 2021 roku. Siemens Mobility zapewni pełny serwis lokomotyw przez okres do 20 lat.
– Vectron Dual Mode to inwestycja w przyszłość kolejowego transportu towarowego. Jako zrównoważona alternatywa dla konwencjonalnych lokomotyw spalinowych, Vectron Dual Mode może elastycznie przełączać się z diesla na pracę elektryczną na zelektryfikowanych odcinkach. Dzięki długoterminowej umowie serwisowej będziemy dalej rozwijać i wzmacniać nasze kompetencje serwisowe w Niemczech. Paribus odniesie korzyści z posiadania zoptymalizowanych i możliwych do zaplanowania kosztów cyklu życia oraz z maksymalnej dostępności lokomotyw – powiedział Gerhard Greiter, dyrektor regionu NEE w Siemens Mobility.

– Wraz z zakupem nowych lokomotyw Siemens Vectron Dual Mode podjęliśmy ważną decyzję w kierunku zapewnienia zrównoważonej przyszłości kolejowego transportu towarowego, jeśli chodzi o efektywność energetyczną i redukcję zanieczyszczeń. Poszerzając swoją flotę lokomotyw o Vectron Dual Mode, zapewniamy swoim klientom najwyższą możliwą elastyczność operacyjną na wszystkich odcinkach tras, jednocześnie oszczędzając zasoby – wyjaśnił dr. Volker Simmering, partner zarządzający Paribus Rail Investment Management.

Lokomotywa Vectron Dual Mode jest oparta na sprawdzonej platformie i komponentach Vectrona. Lokomotywa przeznaczona jest do pracy pod napięciem 15kV AC i wyposażona jest w system bezpieczeństwa PZB. Niezależnie od trybu pracy lokomotywa posiada moc trakcyjną 2.000 kW. Zbiornik paliwa ma pojemność 2600 litrów. Prędkość maksymalna lokomotywy wynosi 160 km/h, pojazd waży 90 ton.

Paribus wcześniej podpisał umowę ramową z Siemens Mobility w 2019 r. na dostawę 25 lokomotyw Smartron. 16 z nich zostało już dostarczonych.

Dodajmy, że do Polski wjechały właśnie dwie nowe lokomotywy Vectron, które Siemens dostarczył dla Cargounit.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony