Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Jakub Madrjas ⚫ 20.09.2022 ⚫
4,8k






Podczas pierwszego dnia targów Innotrans Siemens i České Dráhy zaprezentowały wspólnie nową wersję lokomotywy Vectron. W 2025 roku, po testach i dopuszczeniu do ruchu, ma prowadzić pociągi międzynarodowe przewoźnika w trasach międzynarodowych z prędkością aż 230 km/h.
To pierwsza prezentacja nowej wersji lokomotywy wielosystemowej Vectron MS, która dzięki dalszemu rozwojowi platformy pojedzie z prędkością do 230 km/h. Koleje Czeskie (České Dráhy, CD) ledwie w marcu tego roku stały się pierwszą firmą, która zamówiła nową, najszybszą wersję uznanej lokomotywy. Kontrakt jest ogromny, bo obejmuje aż 50 lokomotyw wraz z piętnastoletnim serwisem.
To jednak, że czeska firma zdecydowała się na tak odważny zakup nie jest zaskoczeniem - przewoźnik już wcześniej zamawiał bowiem w Siemensie produkowane w konsorcjum ze Skodą komfortowe wagony Viaggio, dopuszczone do ruchu z prędkością 230 km/h (jako jedyne w Europie). Będą one wykorzystywane z nowymi Vectronami w systemie push-pull - podobnie działa posiadany już przez CD RailJet, oparty jednak o starszą platformę lokomotyw Taurus.
Składy prowadzone szybkimi Vectronami 230 do mają prowadzić pociągi z Czech do Niemiec, Austrii, Słowacji i Węgier. - Pociągi międzynarodowe są częścią polityki New Deal. Jednak żeby pasażerowie zdecydowali się na podróż pociągiem zamiast samolotu, musimy im dać nie tylko szybki połączenia, ale też dostępne, przyjazne użytkownikowi i niezawodne - podkreślał prezes CD Michal Krapinec dodając, że niewykluczona jest też trasa aż do Kopenhagi.
- To nie jest nasz pierwszy wspólny projekt, bo z Siemensem współpracuje nam się bardzo dobrze - podsumował Michal Krapinec.
Uzupełnienie Jak dowiedzieliśmy się u producenta lokomotyw, konstrukcyjnie nowy Vectron 230 nie różni się od standardowego Vectrona MS. Zastosowano w nim jednak inną przekładnię, zmieniono okładziny hamulcowe oraz aerodynamiczny zgarniacz. Do uzyskania dopuszczenia dla wyższej prędkości potrzebne jednak będą ponowne badania elektrowozu.
To jednak, że czeska firma zdecydowała się na tak odważny zakup nie jest zaskoczeniem - przewoźnik już wcześniej zamawiał bowiem w Siemensie produkowane w konsorcjum ze Skodą komfortowe wagony Viaggio, dopuszczone do ruchu z prędkością 230 km/h (jako jedyne w Europie). Będą one wykorzystywane z nowymi Vectronami w systemie push-pull - podobnie działa posiadany już przez CD RailJet, oparty jednak o starszą platformę lokomotyw Taurus.
Składy prowadzone szybkimi Vectronami 230 do mają prowadzić pociągi z Czech do Niemiec, Austrii, Słowacji i Węgier. - Pociągi międzynarodowe są częścią polityki New Deal. Jednak żeby pasażerowie zdecydowali się na podróż pociągiem zamiast samolotu, musimy im dać nie tylko szybki połączenia, ale też dostępne, przyjazne użytkownikowi i niezawodne - podkreślał prezes CD Michal Krapinec dodając, że niewykluczona jest też trasa aż do Kopenhagi.
- To nie jest nasz pierwszy wspólny projekt, bo z Siemensem współpracuje nam się bardzo dobrze - podsumował Michal Krapinec.
Uzupełnienie Jak dowiedzieliśmy się u producenta lokomotyw, konstrukcyjnie nowy Vectron 230 nie różni się od standardowego Vectrona MS. Zastosowano w nim jednak inną przekładnię, zmieniono okładziny hamulcowe oraz aerodynamiczny zgarniacz. Do uzyskania dopuszczenia dla wyższej prędkości potrzebne jednak będą ponowne badania elektrowozu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |