Partnerzy serwisu:

Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h

Jakub Madrjas 20.09.2022 4,5k

arrow
arrow
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
fot. CD
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Siemens i České Dráhy zaprezentowały najszybszego Vectrona. Pojedzie 230 km/h
Podczas pierwszego dnia targów Innotrans Siemens i České Dráhy zaprezentowały wspólnie nową wersję lokomotywy Vectron. W 2025 roku, po testach i dopuszczeniu do ruchu, ma prowadzić pociągi międzynarodowe przewoźnika w trasach międzynarodowych z prędkością aż 230 km/h.
To pierwsza prezentacja nowej wersji lokomotywy wielosystemowej Vectron MS, która dzięki dalszemu rozwojowi platformy pojedzie z prędkością do 230 km/h. Koleje Czeskie (České Dráhy, CD) ledwie w marcu tego roku stały się pierwszą firmą, która zamówiła nową, najszybszą wersję uznanej lokomotywy. Kontrakt jest ogromny, bo obejmuje aż 50 lokomotyw wraz z piętnastoletnim serwisem.

To jednak, że czeska firma zdecydowała się na tak odważny zakup nie jest zaskoczeniem - przewoźnik już wcześniej zamawiał bowiem w Siemensie produkowane w konsorcjum ze Skodą komfortowe wagony Viaggio, dopuszczone do ruchu z prędkością 230 km/h (jako jedyne w Europie). Będą one wykorzystywane z nowymi Vectronami w systemie push-pull - podobnie działa posiadany już przez CD RailJet, oparty jednak o starszą platformę lokomotyw Taurus.

Składy prowadzone szybkimi Vectronami 230 do mają prowadzić pociągi z Czech do Niemiec, Austrii, Słowacji i Węgier. - Pociągi międzynarodowe są częścią polityki New Deal. Jednak żeby pasażerowie zdecydowali się na podróż pociągiem zamiast samolotu, musimy im dać nie tylko szybki połączenia, ale też dostępne, przyjazne użytkownikowi i niezawodne - podkreślał prezes CD Michal Krapinec dodając, że niewykluczona jest też trasa aż do Kopenhagi. 

- To nie jest nasz pierwszy wspólny projekt, bo z Siemensem współpracuje nam się bardzo dobrze - podsumował Michal Krapinec.

Uzupełnienie
Jak dowiedzieliśmy się u producenta lokomotyw, konstrukcyjnie nowy Vectron 230 nie różni się od standardowego Vectrona MS. Zastosowano w nim jednak inną przekładnię, zmieniono okładziny hamulcowe oraz aerodynamiczny zgarniacz. Do uzyskania dopuszczenia dla wyższej prędkości potrzebne jednak będą ponowne badania elektrowozu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony