Partnerzy serwisu:

Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 09.09.2022 2,7k

arrow
arrow
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Fot. Jakub Madrjas
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
Pierwsza jazda pociągu wodorowego Siemensa! Byliśmy na pokładzie [zdjęcia]
W centrum testowym Siemensa w Nadrenii Północnej-Westfalii wzięliśmy dziś udział w pierwszym przejeździe nowego pociągu Mireo Plus H z ogniwami wodorowymi. Zaprezentowano także mobilną stację tankowania wodoru. 
Deutsche Bahn i Siemens Mobility zaprezentowały kompletny system wodorowy w maju tego roku. Dziś (9 września) odbyła się premierowa jazda nowym pociągiem Mireo Plus H, w której wzięli udział m.in Dr Roland Busch, prezes zarządu Siemens AG, dr Richard Lutz, prezes zarządu Deutsche Bahn, oraz Hartmut Höppner, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu (BMDV). Na pokładzie był również dziennikarz "Rynku Kolejowego".

Jazda nowym Mireo jest zupełnie bezgłośna; bieg na torze testowym nie należał do spokojnych ze względu na mały promień łuku. Pojazd jest urządzony skromnie – to wersja, która przygotowana jest od razu dla klienta, którym jest DB Regio. Zwraca uwagę bardzo duża przestrzeń dla rowerów i wózków, rozkładane stoliki i duży stół przy miejscach w układzie naprzeciwległym. Maksymalna prędkość Mireo Plus H to 160 km/h, a zasięg od 800 do 1000 kilometrów. 

Jak podkreśla Siemens, jednym z kluczowych czynników potrzebnych do tego, aby technologia wodorowa stała się konkurencyjna w stosunku do oleju napędowego w codziennej eksploatacji, jest szybki proces tankowania. Aby to zapewnić, DB opracowało nową metodę, która po raz pierwszy umożliwia tankowanie pociągu na wodór tak szybko, jak pociągu na olej napędowy – w zaledwie kwadrans.

– Wraz z naszymi partnerami robimy dziś decydujący krok w kierunku przyszłości transportu neutralnego dla klimatu. Nowy pociąg Mireo Plus H nie emituje nic poza wodą. W ciągu 30 lat eksploatacji jeden pociąg pozwoli zaoszczędzić do 45 000 ton emisji CO2 w porównaniu z podróżą samochodem – powiedział dr Roland Busch, prezes Siemens AG który wziął udział w dzisiejszym przejeździe. 

Neutralność klimatyczna Deutsche Bahn do 2040 roku

Siemens i Deutsche Bahn zaprezentowały publicznie projekt H2goesRail w listopadzie 2020 roku. Jest finansowany kwotą 13,74 mln euro przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach Narodowego Programu Innowacji w zakresie technologii wodorowych i ogniw paliwowych. Jak podkreślano dziś, rozpoczęcie testów to ważny kamień milowy przy jego realizacji.

– Nasz cel jest jasny: planujemy, że Deutsche Bahn będzie neutralne dla klimatu do 2040 roku. A jedną z kluczowych dźwigni jest tu pożegnanie się z olejem napędowym. Dzięki naszemu rozwojowi mobilnej stacji tankowania wodoru i związanej z nią infrastruktury serwisowej, po raz kolejny prezentujemy w Deutsche Bahn znakomite i innowacyjne technologie napędowe i pokazujemy, jak będzie funkcjonować neutralna dla klimatu mobilność jutra – powiedział dr Richard Lutz, prezes Deutsche Bahn. Hartmut Höppner, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu.

Trzy projekty wodorowe Siemensa

Mireo Plus H opracowany na potrzeby projektu H2goesRail ma zasięg do 800 kilometrów, jest tak samo mocny jak "tradycyjne" Mireo zasilane z sieci trakcyjnej, ma 1,7 MW mocy trakcyjnej zapewniającej przyspieszenie do 1,1 m/s2 i prędkość maksymalną 160 kilometrów na godzinę. Skład rozpocznie jazdy testowe na sieci kolejowej w Badenii-Wirtembergii w 2023 roku. Od 2024 r. będzie w regularnej obsłudze pasażerskiej w ramach projektu H2goesRail, kursując między Tybingą, Horbem i Pforzheim i zastępując obecnie eksploatowany na tej trasie wagon spalinowy.

Siemens i Deutsche Bahn zaprezentują również Mireo Plus H na targach InnoTrans 2022. Ogółem producent ma obecnie trzy projekty wodorowe w Niemczech. Oprócz projektu H2GoesRail to projekt pilotażowy na linii Augsburg – Füssen w Bawarii oraz zamówienie na 6 pojazdów wodorowych w Brandenburgii na liniach Heidekrautbahn (blisko granicy z Polską).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony