Partnerzy serwisu:

Siemens dostarczy 31 pociągów do Bawarii. Będzie Mireo

inf. pras 02.02.2021 38

Siemens dostarczy 31 pociągów do Bawarii. Będzie Mireo
Rys. Siemens
Bawarski oddział DB Regio zamówił w Siemens Mobility 31 pociągów regionalnych, w tym 25 piętrowych składów Desiro HC i sześć z najnowszej platformy Mireo. 
Jak podaje producent, pociągi będą kursować na trasach pomiędzy Monachium, Passau i Regensburgiem od grudnia 2024 roku. – Nowoczesne pociągi dostarczone przez Siemens Mobility stanowią istotny wkład w zapewnienie wysokiej jakości obsługi, co przyciąga dodatkowych pasażerów do transportu kolejowego – powiedział Fritz Hansrüdiger, prezes DB Regio Bayern cytowany w komunikacie. – Nasze pociągi regionalne Desiro HC i Mireo oznaczają zwiększony komfort i wygodę pasażerów, maksymalną dostępność i zrównoważony rozwój. Obie platformy pojazdów kolejowych są bardzo popularne wśród pasażerów. Cieszymy się, że otrzymaliśmy zamówienie na budowę 25 pociągów Desiro HC i sześciu pociągów Mireo dla sieci Danube-Isar – dodał Albrecht Neumann, dyrektor pionu Rolling Stock, Siemens Mobility.

Pociągi Desiro HC są przeznaczone do użytku na linii RE 3 Monachium (trasa Monachium-Landshut – Plattling – Passau) oraz do czasu otwarcia drugiej głównej linii S-Bahn w Monachium na RB 33 Monachium (Monachium – Freising – Moosburg – Landshut). Pociągi Mireo będą wykorzystywane na linii Airport Express RE 22 między monachijskim lotniskiem, a Landshut i Regensburgiem. Po oddaniu do użytku drugiej linii magistralnej pojazdy RB 33 będą wykorzystywane do zwiększenia częstotliwości w godzinach szczytu pomiędzy Monachium a Regensburgiem lub Plattling.

Nowe czterowagonowe Desiro HC od Siemens Mobility oferują 350 miejsc siedzących w klasie drugiej i 20 miejsc w klasie pierwszej. W celu zapewnienia większej elastyczności i dodatkowej przestrzeni, można łączyć do trzech Desiro HC. Czteroczłonowy Mireo oferuje 250 miejsc w klasie drugiej i 14 miejsc w klasie pierwszej. Na peronach o standardowej wysokości 76 cm osoby na wózkach inwalidzkich mogą wsiadać i wysiadać bez dodatkowej pomocy.

Przy wejściu do każdego wagonu znajduje się wielofunkcyjna strefa, a pociągi są bez barier dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Ponadto, na pokładzie znajduje się elektryczny podnośnik, który pomaga osobom na wózkach inwalidzkich przy wsiadaniu i wysiadaniu na stacjach z niskimi peronami. System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym podaje aktualne czasy przyjazdu i odjazdu oraz opcje przesiadek na każdym przystanku. Pociągi są także wyposażone w specjalne szyby opracowane przez Siemens Mobility, które znacznie poprawiają odbiór Internetu oraz wykonywanie i odbiór połączeń telefonicznych – podaje producent.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony