Partnerzy serwisu:

Siemens: Amtrak odebrał pierwszą lokomotywę ALC-42 Charger

simetra 22.06.2021 3k

arrow
arrow
Siemens: Amtrak odebrał pierwszą lokomotywę ALC-42 Charger
fot. Siemens
Siemens: Amtrak odebrał pierwszą lokomotywę ALC-42 Charger
Siemens: Amtrak odebrał pierwszą lokomotywę ALC-42 Charger
Siemens: Amtrak odebrał pierwszą lokomotywę ALC-42 Charger
Pod koniec roku 2018 Amtrak poinformował o zawarciu umowy z Siemens Mobility na zaprojektowanie i wykonanie 75 sztuk lokomotyw spalinowych Charger typu ALC-42. Kontrakt o wartości ok. 850 mln USD ma być realizowany do roku 2024. 17 czerwca tego roku pierwszy pojazd (AMTK 300) został odebrany i wkrótce wejdzie do służby.
Umowa pomiędzy Amtrakiem a Siemens Mobility została podpisana 21 grudnia 2018 roku. Zamówienie obejmuje 75 lokomotyw Charger typu ALC-42 wraz z opcją na dostawę kolejnych 100 pojazdów. Produkcja pierwszej lokomotywy ALC-42 rozpoczęła się w marcu 2020 roku, a na początku tego na różnych etapach produkcji było już kilkanaście pojazdów.

Wcześniej, to jest w roku 2014 na zakup lokomotyw z rodziny Charger zdecydował się agencja stanowe odpowiadające za transport w Illinois, Kalifornii, Michigan, Missouri i Waszyngtonie, które nabyły łącznie 32 lokomotywy typu SC-44 i przekazały je do wykorzystania na określonych trasach przez Amtraka. Kontrakt ten zawierał opcję na dostawę kolejnych 75 pojazdów – łącznie zostało ich dostarczonych i jest wykorzystywanych przez Amtraka ponad 60, ale znalazły one także innych nabywców w Ameryce Północnej.

ALC-42 powstały w oparciu o model SC-44, ale dostosowano je do obsługi najdłuższych tras. Znacząco zwiększono możliwość zabrania paliwa – z 6,8 tys. litrów do 8,3 tys. litrów, zmodernizowane zostało także czoło pojazdu oraz zmniejszona moc pojazdu przy jednoczesnym wydłużeniu okresów serwisowych.

Lokomotywy typu Charger SC-44 są jednymi z najbardziej popularnych lokomotyw dla pociągów pasażerskich w Ameryce Północnej – pokonują prawie 5 milionów kilometrów tras każdego roku. Lokomotywy umożliwiają korzystanie z najnowszych systemów bezpieczeństwa, w tym zarządzanie energią podczas zderzenia (Crash Energy Management) oraz certyfikowany w Stanach Zjednoczonych system sterowania pociągiem PTC, który poprawia wydajność składu. Nowe lokomotywy są w stanie rozpędzić się do 125 mil na godzinę dzięki 16-cylindrowym silnikom QSK95 Cummins o mocy 4400 koni mechanicznych. Chargery są cichsze niż wymieniane standardowe lokomotywy spalinowe. Idealnie pasują do designu wagonów i są łatwiejsze do sterowania. Płynniejsza kontrola i cichsza jazda zwiększają komfort pasażerów, jak i maszynistów – zapewnia Siemens.

Jak zapewnia producent, nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne na poziomie 4, co oznacza, że emisja tlenków azotu jest zmniejszona o ponad 89%, a cząstek stałych o 95% w porównaniu do poziomu 0. Lokomotywy są włączone w program mający na celu ożywianie amerykańskiej koniunktury i będą produkowane w zakładach Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energię słoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce w Seymour w stanie Indiana.

ALC-42 będą w najbliższym czasie wchodziły do użycia w tempie mniej więcej dwóch sztuk na miesiąc. Zastąpią lokomotywy serii P40 i P42.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony