Partnerzy serwisu:

Senator Kogut zabiega o pieniądze na centrum komunikacyjne w Nowym Sączu?

Gazeta Krakowska, 12 lipca 2011 12.07.2011 113

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-07-12 10:11:30 Autor: piwniczna rail
---.internetdsl.tpnet.pl
Dla tych 30 osób które w ciągu dnia przechodzi przez dworzec? Połączenia z Nowego Sącza na Kraków przez Tarnów przy kontunuowanej budowie A4 mają coraz mniejszy sens, połączenia do Krynicy też nie są atrakcyjne szczególnie po ostatniej KKA pociągi świecą pustkami, może wiec połaczenia aglomeracyjne :)
2011-07-12 10:18:40 Autor: mirek
---.dynamic.chello.pl
Ok, zbudować centrum, ale jednocześnie:

- odwołać Rębilasa, przewietrzyć kadry PR Kraków i zrobić tam szczegołowy audyt;
- raz na zawsze skończyć z KKA;
- reaktywować linię z Nowego Sącza do Chabówki;
- poprawić ofertę do Krynicy oraz uruchomieć połączenia do Plavca (a najlepiej dalej);

Inaczej szkoda wywalać kupy kasy w coś, z czego nie będą korzystać pasażerów. A pan senator Kogut może wreszcie powalczy o remont linii Stróże - Jasło i zrobi coś z KKA na Stróże - Biecz? Może by tak pełna relacja do Jasła i pociągi, a nie autobusy?
2011-07-12 10:23:08 Autor: max2
---.89.67.98.static.crowley.pl

max2
Choć zamierzam w najbliższych wyborach głosować na PiS, to mam takie małe marzenie, aby Kogut nie został w nich wybrany;-). Uaktywnia się tylko przed wyborami. To żenujące.
2011-07-12 10:29:49 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Ręce opadają jak kogucik zajmuje się koleją. W takiej wsi zabitej dechami jak Stróże, znajdują się elektroniczne wyświetlacze peronowe, dla pociągów, które kursują w ilości 1 na godzinę. Oczywiscie pewnie dlatego, że pacjenci \"sanatorium koguta\" muszą mieć dogodne połączenia kolejowe, dzięki czemu mogą sobie pooglądać jedną z kilkudziesięciu (jak nie więcej) tablic smoleńskich zamontowaną zaraz przy wejściu... Jak tacy ludzie zajmują się koleją, to ja dziękuję, wysiadam...

Przy okazji pewnie centra przesiadkowe nie mogą powstać w Zabrzu, Tychach z pieniędzy samorządowo-kolejowych (powstają tylko z samorządowych), bo kolejarze nie mają pieniędzy nawet na remonty wymienionych dworców, a co dopiero centrów przesiadkowych. No ale przecież Nowy Sącz, to centrum wszechświata...
Z całym szacunkiem dla mieszkańców tego regionu, ale ja i tysiące innych osób godzinami moglibyśmy przywoływać dużo bardziej potrzebne inwestycje infrastrukturalne na styku kolej - miasto (chociażby Dąbrowa Górnicza - 130 tyś mieszkańców - nawet nie liczę najbliższych okolic).
No ale do kogo tu piszę...
2011-07-12 10:39:53 Autor: Marcin_1
---.227.131.123
zgadzam się z komentarzem Mirka, takie centrum jest potrzebne, jak w każdym mieście posiadającym stację węzłową, ale równocześnie koniecznie jest ożywienie kolei w regionie; na przykład reaktywacja pociągów do Chabówki, więcej Regio Plus Nowy Sącz - Kraków, pociągi na Słowację (bezpośrednie do Popradu bo tam są kąpieliska termalne uwielbiane przez Polaków) oraz przywrócenie międzynarodowych pociągów Kraków - Budapeszt przez Koszyce

no i takie newsy niech się pojawiają po wyborach a nie przed, bo na razie to tylko puste obietnice...
2011-07-12 11:10:27 Autor: kiedy koniec
---.internetdsl.tpnet.pl
mirek - Rembilas to człowiek Kuczewskiej wiec może spać spokojnie włos mu z głowy nie spadnie, jest mierny ale wierny i zawsze trzyma stronę Kuczewskiej a marszałek z Krakowa głosuje zawsze tak jak chce tego Kuczewska wiec na nic żale mikoli czy spadające wyniki małopolski zawsze znajdzie sie jaieś wytłumaczenie dla nieudolności Rembilasa no i główny argument za - Rembilas świetnie wpisuje sie w strategie Kuczewskiej ograniczania kosztów za wszelką cenę nawet jeśli oznacza to spadek przychodów, wygaszenie popytu i zmniejszenie możliwosci PR, a wiec posłusznie zamyka kasy, przenosi co się da na KKA - nawet pomimo opini UTK że nie ma takiej możliwości by uruchamiać KKA tam gdzie są czynne torowiska - może warto poprosić UTK o przeprowadzenie kontroli tych małopolskich i ślaskich KKA, Rembilas żyje też dobrze ze zwiącholami wiec nie ma wrogów w zakładzie a z mikoli może się smiać i tak jest nie do ruszenia.
2011-07-12 11:16:35 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
@Marcin_1: No nie rozśmieszaj mnie!!!! Stacja węzłowa? Czyli każda pipidówka, od której odgałęzia się jedna linia jednotorowa (np. do Tymbarku) jest jakąś wielką stacją węzłową??? Czy taki Nowy Sącz może równać się w ogóle z takimi stacjami jak Katowice, Wrocław, Kraków, Warszawa Wschodnia, poznań Główny, czy chociażby Piła???

Jedna dwutorówka rozgałęziająca się na dwie jednotorówki, gdzie ruch kolejowy jest skrajnie mały, a Ty piszesz, że to centrum przesiadkowe jest w Nowym Sączu potrzebne????? Razem z Mirkiem postulujecie o wyżucenie Rębilasa, likwidację KKA, duzy wzrost częstotliwości pociagów przez Nowy Sącz, etc.... a może frytki do tego?

Panowie, jesteśmy poważni, to poważnie się traktujmy, bo jak na razie pisanie takich pobożnych życzeń, nie zwiększy chęci mobilności właśnie koleją akurat z Nowego Sącza. Patrzcie przez pryzmat całej kolei w całej Polsce!

trzeba patrzeć realnie i sugerować się priorytetami, a nie widzimisię kogucików, czy innych kur, albo kurczaków...

Równie dobrze, ja teraz napiszę:
Chcę centrum przesiadkowego w Zabrzu Makoszowach. Dlaczego bo to jest stacja węzłowa i to centrum jest potrzebne! Należy tylko przywrócić połączenia kolejowe na przyległych liniach i to od razu po 20 par pociągów na dobę w każdym kierunku...

Panowie piszcie do rzeczy, a nie od rzeczy...
2011-07-12 11:34:44 Autor: Marcin_1
---.227.131.123
@Gubernator Kaliforni - widać że nie byłeś nigdy w Nowym Sączu. Powiedz studentom Wyższej Szkoły Biznesu National Luis University, że studiują w pipidówie :) to chyba jedna z pierwszych prywantych uczelni w kraju otwarta po przemianach w 1989 r. Ruch na linii Kraków - Nowy Sącz jest olbrzymi, niestety obecnie większość pasażerów zgarniają PKS i busy.

Teraz ruch na stacji w Nowym Sączu jest mały. Ale czy myślisz że tak będzie wiecznie? Patrzymy na naszą kolej przez pryzmat \"ekskluzywnej\" spółeczki IC oraz PR które po odejściu Moraczewskiego pogrążają się coraz bardziej. Może za pare lat nie będzie ani jednego ani drugiego bo wejdą lepsi przewoźnicy? A może będą nadal obaj przewoźnicy tylko wreszcie ruszą dupy i zaczną myśleć o pasażerach? Takie centrum przesiadkowe nie powstaje w pół roku.

Swoją drogą, dlaczego nie ma powstać takie centrum w Pile? Oczywiście że tak.

Frytki bardzo lubię :)
2011-07-12 11:42:06 Autor: mirek
---.dynamic.chello.pl
GK, przekonałeś mnie chyba. Tworzenie centrum przesiadkowego w NS to faktycznie kontrowersyjny pomysł.
2011-07-12 12:52:40 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Gubernator Kalifornii:

\"Rembilas żyje też dobrze ze zwiącholami wiec nie ma wrogów w zakładzie a z mikoli może się smiać i tak jest nie do ruszenia.\"

Do czasu. Nosił wilk razy kilka - ponieśli i wilka :-) Zbierze się miarka (oj, zbierze), potem nastąpi jakieś przesilenie i wreszcie bum! Tak to działa. A jeszcze potem Rembilas napisze list o niszczeniu \"ludzi kolei\" (sory, ludzi busiarni), a drugi \"zniszczony\" przeczyta ten list z kadedry szczecińskiej.

Albo \"zniszczona\" odczyta ten list w upadłej centrali PR w Wawie. Koła ratunkowe rzucane dla PR były kilka razy, w kilku miejscach - nikt ich nie chciał i się ich pozbyto, teraz jest za późno.
2011-07-12 13:03:55 Autor: Kolejarz 65 wybitny znawca tematu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Bez przesady Nowy Sącz ma 80 tyś i jest jedynym większym miastem na tym obszarze górskim. Porównywanie go do Piły jest co najmniej chybione biorąc pod uwagę historyczną ofertę kolejową zarówno krajową jak i międzynarodową. Kiedy Piła straciła EX do Warszawy a kiedy Nowy Sącz . Czy Piła miała EC ?- nie przypominam sobie.


Dąbrowa Górnicza, Tychy czy Zabrze to nie są samodzielne miasta oddziałujące w promieniu 30- 50 km dla obszarów prowincjonalnych tylko miasta- dzielnice. I centrum przesiadkowe będzie tworzone w Katowicach centrum konurbacji. Resztę miast dzielnic należy koncentrycznie spiąć sprawnym systemem komunikacji aglomeracyjnej (konurbacyjnej) kolejowej , autobusowej i tramwajowej.


Nie jest ważne czy zostanie reaktywowana podrzędna linia do Chabówki.

Należy też przestać zajmować się piekielnymi tematami zastępczymi.

Ważne jest należy wykonanie obecnych zadań czyli :
1. modernizacji E30 Kraków- Tarnów pod 160 km/h, szkoda że nie 200 km/h- powielenie błędu Wrocław - Opole ale to na marginesie
2. modernizacji do 120 km/h Tarnów- Stróże tu też szkoda że nie zdecydowano się na ambitniejsze rozwiązania jak choćby budowa 2 - toru na obszarach, gdzie nie wymaga to ciosania pagórków, a jest ich dość sporo. Ale cóż RPO, miało być TENT w ramach 8 + Busko - Ĺťabno + kryniczanka. Lobby wawelskie i łódzkie zainteresowane tylko liniami pasującymi do schematu łódzkiego Y - greka i wykorzystanej na łódzkie potrzeby CMK zadziałało.

Ale cóż warunki są jakie są. Ważne aby dotrzymane były obecnie założone parametry choć mało ambitne czyli 160 km/h na Kraków- Tarnów i 120 km/h na Tarnów Stróże w ramach następnego RPO uda się być może zmodernizować Stróże - Nowy Sącz gdzie mamy 2 tory najgorszym odcinku górskim.

Już o tym kiedyś pisał @Kryniczanin wystarczy przywrócić parametry kryniczanki z lat 90- tych co przy Kraków Tarnów na 160 km/h powinno dać przywrócenie oferty z tamtego okresu. Ja ze swej strony dopowiadam przynajmniej w segmencie REGIO , REGIO PLUS. Pociągi będą konkurencyjne do Busów kursujących nieco tylko mniej okrężna droga przez Brzesko.

Gorzej PIC gdyż ten niechętnie wydłuża cokolwiek poza metropolie, w tym wypadku poza Kraków. Przykład Wrocław, gdzie na zmodernizowanej E-30 w stronę Legnicy żadna TLK z Warszawy nie jeździ.

Ale przy wykonaniu zadań modernizacyjnych być może powróci EX MALINOWSKI czy EC BEM przy dofinansowaniu jako ;połączenie międzynarodowe. Dlaczego może jeździć świecąca pustkami EC PRAHA, a EC BEM który miał bardziej krajowe niż międzynarodowe znaczenie dla Nowego Sącz czy Tarnowa nie może jeździć?????????.


Przy zwiększeniu oferty kolejowej w Nowym Sączu budowa takiego centrum grupującego kolej, PKS, MPK i sądeckich Aronów ma sens . Oczywiście nikt nie mówi o jakimś cudzie. Tylko centrum adekwatnym dla 80 tyś i stolicy subregiony sądeckiego.

Skąd tyle w Was jadu w sytuacji, gdy lobby łódzkie wydaje 2 mld na dziurę w ziemi zamiast na alternatywne rozwiązania naziemne i na studium KDP którego przebieg nie odzwierciedla ciągów komunikacyjnych zdolnych do utrzymania tak drogiej zabawki jaką jest KDP do tego jest to czynione wbrew woli największych graczy, czyli Poznania i Warszawy (choć lobby warszawskie śpi)

A to wszystko na zasadzie że cała Polska ma ratować zdychającą Łódź.

A dlaczego niby nie mamy inwestować w Nowy Sącz???. Bo Grabarczyk mieszka w Łodzi, a Kugcina w Stróżach

Inwestycję te uzasadnia oferta z lat 90- tych na kryniczance pod warunkiem oczywiście, że zostanie przywrócona.

Jeżeli zostanie przywrócona to nie widzę przeszkód , aby w jednym miejscu zespolić całą komunikację drogową i kolejową w subregionie sądeckim.

2011-07-12 13:09:38 Autor: J
---.tktelekom.pl
Proponuje oprócz centrum komunikacyjnego wybudowanie takze linii tramwajowej z Nowego Sącza do Stróż.
Stróże najważniejszy węzel kolejowy w RP !!!!!!!!!!!!!!!
2011-07-12 13:36:12 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
@Kolejarz 65:
\"Bez przesady Nowy Sącz ma 80 tyś i jest jedynym większym miastem na tym obszarze górskim.\"

Właśnie dlatego marnowanie pieniędzy dla tak słabo zaludnionego regionu, gdy inne funkcjonują tragicznie (cały Górny Śląsk - 3mln mieszkańców), to strata pieniędzy!!!

\"Kiedy Piła straciła EX do Warszawy a kiedy Nowy Sącz . Czy Piła miała EC ?- nie przypominam sobie.\"

To przypomnij sobie, gdzie mieszka czołowy przekręciarz kogucik, to znajdziesz odpowiedź, jakim cudem EC Bem jeździ przez Nowy Sącz zatrzymując się w nierzucających żadnych podejrzeń Stróżach...

\"Dąbrowa Górnicza, Tychy czy Zabrze to nie są samodzielne miasta oddziałujące w promieniu 30- 50 km dla obszarów prowincjonalnych tylko miasta- dzielnice. I centrum przesiadkowe będzie tworzone w Katowicach centrum konurbacji. Resztę miast dzielnic należy koncentrycznie spiąć sprawnym systemem komunikacji aglomeracyjnej (konurbacyjnej) kolejowej , autobusowej i tramwajowej.\"

Troszkę mało orientujesz się w integracji komunikacyjnej aglomeracji. Otóż centra przesiadkowe musza powstawać wszędzie, gdzie generuje się duży ruch pasażerów, aby przyspieszyć, ułatwić dojazd pasażerom komunikacji zbiorowej, zachęcać więcej osób do korzystania zeń ograniczając efekt kongestii i obniżyć koszty funkcjonowania komunikacji zbiorowej (więcej pasażerów - mniejsze dopłaty). W związku z tym na Górnym Śląsku oprócz Katowic już istnieje namiastka takiego centrum w Sosnowcu, przy dworcu głównym, kolejne powstają, lub mają powstać w Tychach, Dąbrowie Górniczej, Zabrzu, Gliwicach. I właśnie w aglomeracjach jest pilna potrzeba powstania tego typu obiektów.

\"Skąd tyle w Was jadu w sytuacji, gdy lobby łódzkie wydaje 2 mld na dziurę w ziemi zamiast na alternatywne rozwiązania naziemne i na studium KDP\"

Nie mam nic do Nowego Sącza, patrzę tylko przez pryzmat całej Polski, a Nowemu Sączowi trochę daleko do problemów komunikacyjnych chociażby Górnego Śląska. Więc sugerując się oczoje*nymi argumentami, priorytety są zupełnie inne w skali całego kraju i marnowanie czasu na roztrząsanie tematu o CP w Nowym Sączu nie pomoże kolei w regionie. Co do Łodzi, no cóż... Osobiście nie trawię łódzkiego grabarza za jego liczne wtopy i pychę, którą emanuje w całym sejmie. Dziwię się Donald\'owi Duck\'owi, że go ciągle trzyma, ale cóż. Od czego jest reszta (p)osłów? Pitera nie widzi nic złego (ona w ogóle mało widzi) w tym, więc co w tym złego? [pytanie ironiczne]. No ale Łódź (ponad 700tyś mieszkańców), a Nowy Sącz (80 tyś mieszkańców) to jednak różnica. Jak dla mnie KDP przez Łódź jest przekombinowana, bo mogłaby jechać obok centrum, a nie przez środek, no ale nie jestem tu żadnym autorytetem w temacie KDP.
2011-07-12 13:48:52 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
Zbliżają się wybory więc Kogut-związkowiec z radyja chce zbierać punkty,
a może tak KDP Nowy Sącz - Krynica panie Kogut?

a propos - panie Kogut - jak tam udziały w NEWAG-u i przychodnie zdrowia?
2011-07-12 14:40:01 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Kolejarz 65
...Skąd tyle w Was jadu w sytuacji, gdy lobby łódzkie wydaje 2 mld na dziurę...

Bo jeśli chodzi o dziurę w ziemi i tylko dziurę w ziemi za 2mld PLN, to lobby łódzkie dobrze wie co robi. Teraz inwestują 2mld, by w najbliższej przyszłości tj. po ukończeniu inwestycji wyciągnąć z tej dziury tych miliardów więcej. Teren który uwolni ta inwestycja, jest wart dużo więcej niż te 2mld zainwestowane.
2011-07-12 14:58:58 Autor: x
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wybory się zbliżają i emeryturka kolejowa nie długo więc pasowało do niej senatorem byc,a kysz.
2011-07-12 15:16:13 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
Kogut - idź do Rydzyka na ministranta - tam \"zdziałasz\" więcej...
i skończ jakąś szkołę
2011-07-12 15:27:27 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Marcin B.

Dlatego Nowy Sącz też chce wydać na centrum komunikacyjne zupełnie symboliczną kwotę w porównaniu z łódzką, aby w przyszłości wyciągnąć z tej inwestycji profity. Oczywiście na miarę 80 tys. miasta.

Cyt. \"Teren który uwolni ta inwestycja, jest wart dużo więcej niż te 2mld zainwestowane.\"

Dobrze, ale to są Wasze lokalne łódzkie sprawy. Nie widzę powodu, aby cała Polska musiała finansować wasze kosmicznie ambitne inwestycje.

Budżet centralny, względnie wkład własny z budżetu centralnego mógł pokryć co najwyżej koszty budowy nadziemnego centrum komunikacyjnego na stacji Łódź Chojny.


Powyżej tych kosztów jeżeli chcecie fajerwerków to proszę bardzo, ale z własnych łódzkich podatków. Nie bardzo wiem dlaczego Ja jako podatnik warszawski miałby to finansować lub prefinansować.

Mnie np. bliższe sercu jest centrum komunikacyjne dla Nowego Sącza.

Centrum polegające na scaleniu na jednym obszarze głupiego dworca PKS, PKP i BUS nie jest jakimś kosmosem dla 80- tyś miasta, aby traktować to jako nieuzasadnioną postawę roszczeniową.

Poza tym dworzec Autobusowy w Nowym Sączu to kurnik daleko położony od stacji PKP i budując nowy można zmienić lokalizację tak, aby w przyszłości współgrał z koleją.
2011-07-12 15:34:38 Autor: HGW
---.tktelekom.pl
Pan Senator pamięta o kolei wtedy, gdy da się z niej coś wyciągnąć. W każdym innym przypadku chętnie na nia pluje.
2011-07-12 15:40:11 Autor: Kolejarz 65 ?????????
---.dynamic.gprs.plus.pl
Gubernator Kalifornii

Cyt. „To przypomnij sobie, gdzie mieszka czołowy przekręciarz kogucik, to znajdziesz odpowiedź, jakim cudem EC Bem jeździ przez Nowy Sącz zatrzymując się w nierzucających żadnych podejrzeń Stróżach...”

Przypominam że EC POLONIA przez Katowice samodzielna, a potem jako łącznik do składu wiedeńskiego w relacji do Budapesztu też zbankrutowała.

EC BEM był eksperymentem PIC że może trasą przez Kraków Tarnów Nowy Sącz Muszynę się uda.

Oczywiście też się nie udało, bo generalnie pociągi międzynarodowe poza kierunkiem berlińskim „nie majom” uzasadnienia ekonomicznego.

A Kierunek budapesztański jest już szczególnie słaby.

Dzienny EC BEM w rozkładzie 2007/2008 jak wynikało z oficjalnego komunikatu PIC-u zastąpił zarówno nocny POSP Batory jak nocny POSP Cracovię . Choć nocne wagony do Budapesztu przeszły do Chopina.

EC BEM też pełnił funkcję krajowe dla Nowego Sącz i Tarnowa jako połączenie do Warszawy . I tym należy pamiętać. A postój w Stróżach mógł równie dobrze być, co mogło by i go nie być.

A może warto pochylić się dlaczego utrzymujemy pustą EC PRAHA.

2011-07-12 16:22:17 Autor: Marcin_1
---.227.131.123
Wiadomo że teraz na wszystkie takie propozycje należy patrzeć przez pryzmat zbliżających sie wyborów.... ale po wyborach trzeba męczyć swoich tzw. reprezentantów. Ja bym chciał żeby i Nowy Sącz, i Piła, i inne polskie miasta tam gdzie jest węzeł kolejowy, choćby i niewielki, miały prawdziwe centrum przesiadkowe, z porządną informacją. Jest to z korzyścią zarówno dla przewoźników jak i dla miasta.
2011-07-12 17:26:27 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Kolejarz65
... Nie widzę powodu, aby cała Polska musiała finansować wasze kosmicznie ambitne inwestycje...

Nie cała Polska, a PKP PLK, ale zakładając nawet, że PKP PLK to jest cała Polska, to najlepsze i największe frukty z uwolnienia terenów po wykonaniu kosmicznie drogiej dziury zbierze PKP PLK, czyli cała Polska właśnie.

...chcecie fajerwerków to proszę bardzo, ale z własnych łódzkich podatków...

Łódź również partycypuje w kosztach inwestycji.

... Nie bardzo wiem dlaczego Ja jako podatnik warszawski miałby to finansować lub prefinansować. ...

ale jako podatnik warszawski, nie będziesz miał już oporów, by przyszłe zyski skonsumować?


...Centrum polegające na scaleniu na jednym obszarze głupiego dworca PKS, PKP i BUS nie jest jakimś kosmosem dla 80- tyś miasta...

Lecz centrum polegające na scaleniu na jednym obszarze głupiego dworca PKS, PKP, BUS oraz komunikacji miejskiej dla trzeciego miasta w Polsce już tym kosmosem jest?

... aby traktować to jako nieuzasadnioną postawę roszczeniową. ...

Ależ owszem, czemu nie, Nowemu Sączowi też należy się.
2011-07-12 18:16:27 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Taaak jak wykle wybory. A może KDP Biecz - Stróże - Nowy Sącz - Piekiełko - Zakopane/Podłęże?

Nic więcej nie trzeba jak Kryniczanka z lat 90, poranny pociąg do wawy z owego Sącza, coś do Kosic, i sezony z Krynicy do Warszawy, Gdyni, Wrocławia/Szczecina plus normalny rozkład regionalnych.

Wstyd mi za ludzi z mojego terenu że znów dadzą się zrobić w bambuko.
2011-07-12 18:18:26 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Sorki zjadło mi dwie literki:)
2011-07-12 22:16:04 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Marcin B

Cyt \"ale jako podatnik warszawski, nie będziesz miał już oporów, by przyszłe zyski skonsumować? \"

Przepraszam jakie zyski ?????????????

Jaki będę miał zysk z jazdy z Warszawy do Świnoujścia dookoła przez Łódź Kalisz ????????????

Jaki zysk będzie miał poznaniak z jazdy do Warszawy dookoła przez Kalisz Łódź w sytuacji istnienia prostej alternatywy E20.

Co do szybkiego połączenia z Warszawy do Wrocławia połączenie jest potrzebne na cito, a nawet na wczoraj, co wyklucza jakikolwiek projekt przez Łódź.


Cyt. „Lecz centrum polegające na scaleniu na jednym obszarze głupiego dworca PKS, PKP, BUS oraz komunikacji miejskiej dla trzeciego miasta w Polsce już tym kosmosem jest?”

Nie na dworcu nadziemnym Chojny taka kumulacja nie była by kosmosem.

Podziemna Fabryka to jednak zbyt duże żądania które powinniście sobie sami sfinansować w e własnym zakresie. Konkretnie różnicę pomiędzy hipotetycznym kosztem centrum komunikacyjnym na Chojnach a kosztem podziemnej Fabryki.



2011-07-13 11:53:24 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
Przy okazji Piekiełka zapomina się nagminnie o jednej ważnej sprawie. Mianowicie, budowa tego odcinka wiąże się z powstaniem nowego dworca w ... Biegonicach (!!!). Dobrych kilka kilometrów od centrum miasta. Bo trzeba jechać do Muszyny bez zmiany keirunku, czyli między linią 96 oraz 104 musi powstać łącznica. Szkoda że drobiarskie lobby o tym nie wspomina.
Pomysł tego centrum komunikacyjnego - bardzo dobry.
2011-07-13 15:39:36 Autor: anty(/)prywatyzacja
---.play-internet.pl
marzenia i obiecanki, już obiecałeś kogut że za swojej kolej o znaczeniu Państwowym...
2011-07-14 13:36:57 Autor: otwyzuk
---.internetdsl.tpnet.pl
brawo senatorze !
ale sie usmialem jak te liczne pieski na tej stronce szczekają..
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony