Partnerzy serwisu:

Seminarium Bocznice Kolejowe 2016

Ryszard Węcławik, TOR Certyfikacje 08.06.2016 138

Seminarium Bocznice Kolejowe 2016
Fot. Rynek Kolejowy
– Bocznice to początek i koniec procesu przewozu ładunków koleją, bez bocznic kolej towarowa nie może funkcjonować. Te oczywiste prawdy nie dla wszystkich bywają oczywiste – uważa Ryszard Węcławik, Prezes Zarządu TOR Certyfikacje sp. z o.o. Już 12 lipca w Warszawie Tor-Audytor i TOR Konferencje zorganizują pod patronatem Urzędu Transportu Kolejowego specjalistyczne seminarium „Bocznice Kolejowe 2016”, podczas którego przedstawiciele biznesu będą mogli pozyskać praktyczne informacje na tematy związane z uruchamianiem, prowadzeniem ruchu i utrzymaniem bocznic kolejowych w naszym kraju.
Proponowane zmiany w krajowym prawie kolejowym „uwalniające” dostęp do tras przewozowych, czyli znoszące w tym zakresie swoisty ustawowy monopol przewoźników kolejowych odczytuję jako szansę na rozwój tego segmentu przewozów kolejowych. Pojawia się bowiem szansa, że to spedytorzy i piony logistyki już nie tylko firm będących obecnie głównym źródłem potoku ładunków na kolei, ale i jej potencjalnych klientów, zaczną analizować możliwość włączenia do swojego łańcucha logistycznego przewozy koleją. Stać się tak może tylko wówczas, gdy wynik analizy wskaże, że taki krok daje wymierne korzyści obniżając koszty transportu w firmie – pisze prezes Węcławik.

Zmiany powodujące na wielu liniach kolejowych wzrost prędkości przemieszczania się ładunków i spadek – co prawda powolny, ale jednak – zamknięć linii i ograniczeń prędkości powodowanych remontami, być może spowodują wreszcie, że kolej zacznie być postrzegana jako porównywalny, a nawet, w niektórych segmentach, konkurencyjny środek transportu. Dotyczy to głównie tras oferowanych przez PKP PLK S.A., na których efekt ten powinien zostać wzmocniony wymuszoną przez Komisję Europejską zdecydowaną obniżką stawek dostępu. Jeżeli jeszcze przez producentów lub spedytorów zostanie dostrzeżone i pozytywnie zweryfikowane analizami, że kolej, dla niektórych rodzajów ładunków, może stać się „magazynem w drodze” lub „magazynem redystrybucyjnym” to można oczekiwać wreszcie powrotów wielu dawnych jej klientów, dotychczas alergicznie reagujących na sformułowanie "przewóz koleją" – uważa prezes zarządu TOR Certyfikacje.

Tych pomyślnych zmian w działaniu potencjalnych klientów kolei życzę wielu upartym w swojej manii trwania przy organizowaniu czy wykonywaniu przewozów kolejowych przyjaciołom i kolegom. Jednocześnie na seminarium "Bocznice Kolejowe 2016" starał się będę pokazać co możemy my w tym zakresie zrobić - pisze prezes Węcławik.

Prezes TOR Certyfikacje Ryszard Węcławik będzie jednym z prelegentów podczas seminarium "Bocznice Kolejowe 2016". To kolejna edycja wydarzenia, które co roku dostarcza wiadomości o obecnych, jak i planowanych do wprowadzenia uregulowaniach prawnych – mających istotne znaczenie dla tych, którzy posiadają lub eksploatują bocznice kolejowe lub dopiero mają zamiar rozpocząć taką działalność. Wśród tematów, odnośnie do których zostaną przekazane informacje, znajdują się:

– Zarządca infrastruktury – użytkownik bocznicy – użytkownik infrastruktury usługowej, 
– Czy użytkownik bocznicy przekształci się w zarządcę infrastruktury? 
– Jaki mamy stan bocznic kolejowych? 
– Jak wprowadzić podział bocznic w zależności od wielkości ich infrastruktury i przewozów? 
– Jakie są wymogi formalne dla użytkownika bocznicy? 
– Co różni transport technologiczny od transportu na ogólnodostępnej bocznicy? 
– Bezpieczeństwo kolejowe na bocznicy – obowiązki badania zdarzeń i raportowanie.

Wśród prelegentów znajdą się eksperci Urzędu Transportu Kolejowego, Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, Tor-Audytor i TOR Certyfikacje.

Więcej informacji - program oraz możliwość rejestracji: TUTAJ 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony