Ściąga dla Nowaka - czyli jak było, jak jest i jak będzie (cz. 2)
Robert Wyszyński ⚫ 15.12.2011 ⚫
95
Archiwum RK
Komentarze:
2011-12-15 08:40:56 Autor: Juzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tekst ciężki do czytania przez zniechęcające wywody typu:
Wobec tego dzisiaj coś, co ostatnio obiecałem – „ściąga” dla ministra – taki świąteczny prezencik od peronowego ciecia za widoczny progres na kolei. Z jedną małą uwagą: ja nie doradzam ministrowi, ani nie zamierzam mu doradzać – jak lubią inni - piszę dla czytelników portalu RK. Mało mnie grzeje, czy minister czyta ten portal (choć podobna wiceminister tematy infrowe czyta – i mu chwała), ale jako branżowego pismaka na pewno mnie grzeje, jak MI wraz z PLK rozdysponuje fundusze na modernizację/rewitalizację sieci kolejowej zarówno w tej perspektywie finansowej jak i w następnej. Oraz ile funduszy zmarnuje, to znaczy odda na drogi. I tego będę się nieustannie „czepiał” oraz publicznie rozliczał zarówno ministra, wiceministra jak i PLK. Taka moja publiczna rola – więc zaczynamy.
Wobec tego dzisiaj coś, co ostatnio obiecałem – „ściąga” dla ministra – taki świąteczny prezencik od peronowego ciecia za widoczny progres na kolei. Z jedną małą uwagą: ja nie doradzam ministrowi, ani nie zamierzam mu doradzać – jak lubią inni - piszę dla czytelników portalu RK. Mało mnie grzeje, czy minister czyta ten portal (choć podobna wiceminister tematy infrowe czyta – i mu chwała), ale jako branżowego pismaka na pewno mnie grzeje, jak MI wraz z PLK rozdysponuje fundusze na modernizację/rewitalizację sieci kolejowej zarówno w tej perspektywie finansowej jak i w następnej. Oraz ile funduszy zmarnuje, to znaczy odda na drogi. I tego będę się nieustannie „czepiał” oraz publicznie rozliczał zarówno ministra, wiceministra jak i PLK. Taka moja publiczna rola – więc zaczynamy.
2011-12-15 09:03:27 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Kwękolicie Hipolicie. Jarmuziewicz powiedział wczoraj, że jak znajdzie się ktoś z kasą, to rząd nie będzie miał nic przeciwko szybszej budowie. Powtórzę: skoro 45 mld ma wystarczyć na dwa Ygreki - zakładać firmę i budować szybkie kolej dla Ruskich i Amerykanów. Oni tam jakieś kosmiczne koszty poprzyjmowali. Dasie zarobić i na 5 ygreków.
2011-12-15 09:08:02 Autor: inzynier
---.200.225.99
Kolejne wypociny sfrustrowanego fana Kolei Kosmicznych PRedkosci.
Do tego napsiane tak podworkowym jezykiem, ze nie da sie tego czytac.
\\\"Malo mnie grzeje\\\" ten artykul. Nie doczytalem do konca.
Do tego napsiane tak podworkowym jezykiem, ze nie da sie tego czytac.
\\\"Malo mnie grzeje\\\" ten artykul. Nie doczytalem do konca.
2011-12-15 09:16:20 Autor: Mariusz K.
---.xdsl.centertel.pl
Toruń – Iława
Szacunek Panie Robercie.
Ciesze się że widzi Pan w jak bardzo złym stanie jest ten odcinek. A chodzi o 1 tor, bo drugi jest na 100km/h. Także w w/w przpadku szło by zrobić cały odcinek Biskupiec Pomorski-Toruń Wschodni za około 60-100mln zł na 100-120km/h. A zysk czasowy? Prawię pół godziny.
Mieszkańcy Olsztyna pół godziny szybciej jeździli by do Wrocławia, Poznania, Torunia, Bydgoszczy.
Licząc że będzie jeszcze rewitalka Bydgoszcz-Toruń czas jazdy dla TLK Olsztyn-Bydgoszcz spadł by z 3h30min do 2h30min co jest czasem bardzo dobrym i byłby najlepszym w historii połączeń Olsztyn-Bydgoszcz.
No ale zobaczymy czy w PKP PLK też widzą potrzebę naprawy Iława-Toruń. Na początku chociaż tam gdzie jest 50km/h czyli Biskupiec Pom-Jabłonowo Pomorskie i Turzno-Toruń Wschodni.
W następnej kolejności powinno się zrobić Jabłonowo Pomorskie-Kowalewo Pomorskie gdzie jest 70km/h z wieloma WOSami.
Na koniec powiem tylko że gdyby zrobić całość na 100km/h to wystarczy wyremontować 73km.
Szacunek Panie Robercie.
Ciesze się że widzi Pan w jak bardzo złym stanie jest ten odcinek. A chodzi o 1 tor, bo drugi jest na 100km/h. Także w w/w przpadku szło by zrobić cały odcinek Biskupiec Pomorski-Toruń Wschodni za około 60-100mln zł na 100-120km/h. A zysk czasowy? Prawię pół godziny.
Mieszkańcy Olsztyna pół godziny szybciej jeździli by do Wrocławia, Poznania, Torunia, Bydgoszczy.
Licząc że będzie jeszcze rewitalka Bydgoszcz-Toruń czas jazdy dla TLK Olsztyn-Bydgoszcz spadł by z 3h30min do 2h30min co jest czasem bardzo dobrym i byłby najlepszym w historii połączeń Olsztyn-Bydgoszcz.
No ale zobaczymy czy w PKP PLK też widzą potrzebę naprawy Iława-Toruń. Na początku chociaż tam gdzie jest 50km/h czyli Biskupiec Pom-Jabłonowo Pomorskie i Turzno-Toruń Wschodni.
W następnej kolejności powinno się zrobić Jabłonowo Pomorskie-Kowalewo Pomorskie gdzie jest 70km/h z wieloma WOSami.
Na koniec powiem tylko że gdyby zrobić całość na 100km/h to wystarczy wyremontować 73km.
2011-12-15 09:25:01 Autor: Krzysztof Kuś
---.dynamic.chello.pl
Inżynier: \"Kolejne wypociny sfrustrowanego fana Kolei Kosmicznych PRedkosci.\"
Jako fan KDP i przeciwnik szkodliwej dla polskiej kolei decyzji ministra Nowaka, zapewniam Pana, ze nie o frustrację tutaj chodzi. O co chodzi zobaczy Pan za dwa, trzy lata, gdy zaczną ukazywać się pierwsze owoce postawienia li tylko na \"rewitalki i modernizacje\". :)
\"Do tego napsiane tak podworkowym jezykiem, ze nie da sie tego czytac.\"
A po jakiemu Pan pisze, bo tak coś nie za bardzo... mniejsza o to. To szanowny Panie blog. On rządzi się swoimi prawami i na blogu takie pisanie jest jak najbardziej uprawnione. Czym innym artykuł. Kup Waszmość sobie papierowy \"Rynek Kolejowy\" i zapoznaj się z publikowanymi tam artykułami Roberta Wyszyńskiego.
\"\\\"Malo mnie grzeje\\\" ten artykul. Nie doczytalem do konca.\"
Co oczywiście nie przeszkadza Panu komentować, krytykować i wieszać psy na autorze. Ot, taka polska mentalność. Tekstu w całości Pan nie przeczytał, opinię oczywiście wydał.
Do Roberta - świetny tekst! A teraz spadam do ciekawszych, na szczęście niekolejowych zajęć.
Jako fan KDP i przeciwnik szkodliwej dla polskiej kolei decyzji ministra Nowaka, zapewniam Pana, ze nie o frustrację tutaj chodzi. O co chodzi zobaczy Pan za dwa, trzy lata, gdy zaczną ukazywać się pierwsze owoce postawienia li tylko na \"rewitalki i modernizacje\". :)
\"Do tego napsiane tak podworkowym jezykiem, ze nie da sie tego czytac.\"
A po jakiemu Pan pisze, bo tak coś nie za bardzo... mniejsza o to. To szanowny Panie blog. On rządzi się swoimi prawami i na blogu takie pisanie jest jak najbardziej uprawnione. Czym innym artykuł. Kup Waszmość sobie papierowy \"Rynek Kolejowy\" i zapoznaj się z publikowanymi tam artykułami Roberta Wyszyńskiego.
\"\\\"Malo mnie grzeje\\\" ten artykul. Nie doczytalem do konca.\"
Co oczywiście nie przeszkadza Panu komentować, krytykować i wieszać psy na autorze. Ot, taka polska mentalność. Tekstu w całości Pan nie przeczytał, opinię oczywiście wydał.
Do Roberta - świetny tekst! A teraz spadam do ciekawszych, na szczęście niekolejowych zajęć.
2011-12-15 10:02:49 Autor: TTK9
---.taborszynowy.com.pl
Ten portal zaczyna być monotematyczny. Cały blog Pana Roberta za niedługo zostanie tutaj przerzucony. Szukając faktów na tej stronie, znajduję tylko opinię, a szkoda...
2011-12-15 10:15:03 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Niestety, ale trzeba pisać o sprawach kolei ostro, bo delikatnie wcale nie pomaga. To jak rzucać grochem o ścianę. Ale jakby taką stalową tonową kulą przypier****ć, to ściana od razu runie.
I o to chodzi. Szkoda życia, czasu, pieniędzy na kompletną nieudolność, niegospodarność, wybiórczość jaką serwuje nam PKP PLK, MI, UTK, PR, IC, etc.
Drogi radzą sobie znacznie lepiej. Tak nie może być dalej!
Bardzo dobrze napisane Panie Robercie. Polecam napisać maila do Ministerstwa, PLK i UTK. I wcale nie żartuję! Może ktoś się obudzi.
Dodatkowo proszę napisać naszemu ministrantowi Slavko Novakowi na \"fejsbuku\" i \"tłiterze\" o tych problemach dodając link do swojego bloga! Niech ci, co czytają te \"słodziutkie\" podlizywania się ministranta do wszystkich i wszystkich do ministranta WRESZCIE PRZEJRZÄ NA OCZY!!!
I o to chodzi. Szkoda życia, czasu, pieniędzy na kompletną nieudolność, niegospodarność, wybiórczość jaką serwuje nam PKP PLK, MI, UTK, PR, IC, etc.
Drogi radzą sobie znacznie lepiej. Tak nie może być dalej!
Bardzo dobrze napisane Panie Robercie. Polecam napisać maila do Ministerstwa, PLK i UTK. I wcale nie żartuję! Może ktoś się obudzi.
Dodatkowo proszę napisać naszemu ministrantowi Slavko Novakowi na \"fejsbuku\" i \"tłiterze\" o tych problemach dodając link do swojego bloga! Niech ci, co czytają te \"słodziutkie\" podlizywania się ministranta do wszystkich i wszystkich do ministranta WRESZCIE PRZEJRZÄ NA OCZY!!!
2011-12-15 11:04:10 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@Rober Wyrszyński
Tym razem zgadzam się z Panem Robertem, ale w moim przekonaniu trzeba też dodatkwo głosić rozwój kolei na wschodzie kraju. tam jest potencjał do rozwoju transportu pasażerskiego oraz towarowego.
A możeby tak elektyfikacja pewnych odcinków na wschodzie, chociażby do Zagórza, Zamoscia. Elektryfikacja Korsze - Ełk
A może połączenie Kielc z Tarnowem przez Busko Zdrój.
Skoro ma ktos to potraktować jak ściągę, to niech widzi cały zakres problemu.
Tym razem zgadzam się z Panem Robertem, ale w moim przekonaniu trzeba też dodatkwo głosić rozwój kolei na wschodzie kraju. tam jest potencjał do rozwoju transportu pasażerskiego oraz towarowego.
A możeby tak elektyfikacja pewnych odcinków na wschodzie, chociażby do Zagórza, Zamoscia. Elektryfikacja Korsze - Ełk
A może połączenie Kielc z Tarnowem przez Busko Zdrój.
Skoro ma ktos to potraktować jak ściągę, to niech widzi cały zakres problemu.
2011-12-15 11:16:35 Autor: z Cargo
---.tktelekom.pl
Robercie - nie próbuj naśladować stylu pisania Jacka Prześlugi, bo to naśladownictwo wychodzi Ci bardzo arcynieudolnie. :-(
\"Tekst ciężki do czytania\" jak zauważył słusznie w 1-szym poście Juzio.
\"Tekst ciężki do czytania\" jak zauważył słusznie w 1-szym poście Juzio.
2011-12-15 11:31:29 Autor: stand
---.tczew.vectranet.pl
Świetny artykuł Robercie. Cytat \"Rząd weźmie ochoczo na drogi – tylko na to czeka: drogi to akcyzy z paliw i opłaty z autostrad oraz „esek”. I raj dla ubezpieczalni – biznes nad biznesy \" to esencja polityki transportowej tego rządu. Dopóki nie pojawi się drugi Rywin odsłaniający kręcenie lodów, to jesteśmy skazani na tego typu zagrywki. Przyzwoita kolej w Polsce to zagrożenie dla biznesu drogowo - paliwowego, którego zakładnikiem i beneficjentem jest Nowak. Nie mam złudzeń, że to towarzystwo będzie pomagać kolei. Same rewitalki niczego nie zmienią a wskazana przez Ciebie kasa zamiast KDP zasili drogi.
2011-12-15 11:40:58 Autor: Pasażer2012
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zgadzam się, ciężko to przeczytać. Jeśli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że żal tyłek ściska po odsunięciu w czasie budowy KDP. Już autor witał się z obsługą, już dzierżył w dłoni bilet do Warszafki, już pociąg w Siechnicach (Świętej Katarzynie) zjeżdżał w stronę Opola (oczywiście z postojem w Brzegu) a tu nagle KDP odjechało w siną dal. Ĺťal ogromny, na tyle że spacerując po zmodernizowanych peronach, oglądając zmodernizowaną infrastrukturę stacji i kończącą się modernizację dworca w Brzegu do głowy przychodzą pomysły, że nie trzeba tego tak modernizować bo może coś na te KDP zostanie ... Nowak najgorszy, PO najgorsze, Dutkiewicz cacy bo powiedział, że czas przyłączyć kolejowo Wrocław do Warszawy po tylu latach od zakończenia wojny ... Proponuję w ramach uspokojenia skołatanych nerwów zakup bochenka chleba i spacer do Parku Wolności i pokarmienie kaczek i pogodzenie się z tym, że przejechać KDP będzie można na \\\"dziennikarskiej emeryturze\\\", a może wcale ... Na dworzec w ramach spaceru proponuję godziny późno wieczorne. Przedwczoraj pociągiem z Wrocławia (22.40) do Brzegu wyruszyły oprócz obsługi 3 osoby. Na całego EZT-a to chyba dramatycznie mało ... i to są realne problemy naszej kolei a nie wyimaginowane igrki. Pozdrawiam
2011-12-15 11:57:49 Autor: By1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Robercie zaczyna pan skutecznie rywalizować z paniem Prześlugą w kategorii \"brukowe felietony o tematyce okołokolejowej\".
Może lepiej zająć się czymś pożytecznym, zamiast spędzać godziny na klepaniu w klawiaturę?
Może lepiej zająć się czymś pożytecznym, zamiast spędzać godziny na klepaniu w klawiaturę?
2011-12-15 13:22:29 Autor: mech
---.wszmijo.edu.pl
\\\"Owszem, przyjęło się teoretycznie że masywne towarowe (22,5 ton na oś) będą po tych torach śmigać 120 km/h, co jest kolejnym przerostem formy nad treścią – składy od 3 tys. ton w górę nie będą jeździły z taką prędkością, bo to energetyczne szaleństwo – nawet gdyby mogły! U mnie na E 30 takie składy jeżdżą obecnie od 50 do 70 km/h – a tor mają pod 120 km/h (wedle tabeli PLK).\\\"
Mam niestety coraz większe wrażenie że nie ma Pan pojęcia o praktycznej stronie kolei. I właśnie dlatego pisze Pan takie bzdury jak wyżej.
Mam niestety coraz większe wrażenie że nie ma Pan pojęcia o praktycznej stronie kolei. I właśnie dlatego pisze Pan takie bzdury jak wyżej.
2011-12-15 14:06:08 Autor: Znamirus
---.play-internet.pl
Panie Robercie
Mądrze Pan piszesz...
Mądrze Pan piszesz...
2011-12-15 14:06:08 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Chciałbym ,żeby ten tekst pojawił się w ogólnopolskich mediach. Wyborcza, TVP1, Polsat, TVN. I to wielokrotnie aż ludziom wejdzie w krew świadomość sytuacji kolejowej.
Tutaj zaglądają głównie branżowcy, których nie trzeba przekonywać do programu inwestycyjnego.
W naszym pięknym kraju ministrowi nie uświadomisz potrzeby wdrożenia twojego planu jeśli nie będzie o nim głośno. Przykład kładki w Sosnowcu: dopiero po artykule w prasie PLK momentalnie podpisało umowę na jej remont choć migali się od tego miesiącami.
Tak też minister pochyli się nad tym pomysłem jeśli tzw \"opinia publiczna\" będzie się tego domagała.
Nawiasem mówiąc w ogólnopolskich mediach mówi się o kolei tylko jak jest wypadek lub konflikt.
I mówi się bardzo mało.
W społeczeństwie utwierdza się przekonanie o bezsensowności wkładania w nią pieniędzy.
Warto wykorzystać obecny (zapewne chwilowy) szum medialny wokół nowego ministra dla poprawy choć w części spojrzenia na kolej.
Tutaj zaglądają głównie branżowcy, których nie trzeba przekonywać do programu inwestycyjnego.
W naszym pięknym kraju ministrowi nie uświadomisz potrzeby wdrożenia twojego planu jeśli nie będzie o nim głośno. Przykład kładki w Sosnowcu: dopiero po artykule w prasie PLK momentalnie podpisało umowę na jej remont choć migali się od tego miesiącami.
Tak też minister pochyli się nad tym pomysłem jeśli tzw \"opinia publiczna\" będzie się tego domagała.
Nawiasem mówiąc w ogólnopolskich mediach mówi się o kolei tylko jak jest wypadek lub konflikt.
I mówi się bardzo mało.
W społeczeństwie utwierdza się przekonanie o bezsensowności wkładania w nią pieniędzy.
Warto wykorzystać obecny (zapewne chwilowy) szum medialny wokół nowego ministra dla poprawy choć w części spojrzenia na kolej.
2011-12-15 17:41:58 Autor: Ślązak
---.adsl.inetia.pl
\\\"Chciałbym ,żeby ten tekst pojawił się w ogólnopolskich mediach. Wyborcza, TVP1, Polsat, TVN. I to wielokrotnie aż ludziom wejdzie w krew świadomość sytuacji kolejowej.\\\"
Tyle, że póki co, mamy w Polsce lepsze kabarety niż \\\'Robert Wyszyński KDP Show\\\' więc zainteresowanie może wyrazić co najwyżej jakaś stacja osiedlowa...
Tyle, że póki co, mamy w Polsce lepsze kabarety niż \\\'Robert Wyszyński KDP Show\\\' więc zainteresowanie może wyrazić co najwyżej jakaś stacja osiedlowa...
2011-12-15 18:59:53 Autor: Szary człowiek
---.cdma.centertel.pl
Jak się szybko jeździ rządowym samochodem z pilotażem policji, to po co jest potrzebna kolej?
Co kogoś obchodzą problemy szarych ludzi.Mamy swoje sprawy, a wy swoje.
Co kogoś obchodzą problemy szarych ludzi.Mamy swoje sprawy, a wy swoje.
2011-12-16 01:54:19 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
\"U nas przyjęły się wyjątkowo nieefektywne modernizacje do zeszłowiecznego standardu „towarowego” rzędu 120 -160 km/h, ... Przykład E 65 Północ jest tu MODELOWY\"
1. Standard towarowy wynika z tego, że po głównych liniach jeżdżą pociągi towarowe w słusznej ilości. Fakt, za taką samą sumę można by zbudować sporo szybszą linię. Problem w tym, że wciąż potrzebna będzie linia równoległa dla Regio i towarów. Innymi słowy zamiast na jedną, musielibyśmy się wykosztować na dwie linie, a to kolejny drastyczny wzrost kosztów.
2. Większość linii modernizowanych do 160km/h przeszła \"zbyt\" głęboką przebudowę z prostego powodu - planowane jest dalsze podwyższanie prędkości do 200km/h. Wówczas nie trzeba będzie rozbebeszać jej jeszcze raz tylko założyć kabinówkę, wiadukty i jazda (wiem, uprościłem, ale wiadomo o co chodzi).
3. Fakt, przykład E65 nie napawa optymizmem. Ale jest to przykład na jeszcze jedną rzecz. Jeśli mamy takie babole, taki brak organizacji, planowania, jeśli nie potrafimy utrzymać nawet 160km/h, to jakim cudem mamy zabierać się za KDP?
\"Ale za to nie zgadzam się, aby nasz rząd ratował sumą 45 mld złotych totalnie zadłużone państwa UPADAJÄCEJ strefy euro (której i tak nic nie uratuje),\"
\"Nie może być zgody na wydawanie takiego szmalu prostu do europejskiego bezzwrotnego kosza\"
1. Jak strefa euro upadnie do 350 miliardami zł rezerwy, planami KDP itp. będziemy mogli się tylko podetrzeć, bo wtedy kryzys będzie taki, że ten obecny to tylko pikuś.
2. Nie bezzwrotnego i nie kosza, tylko jako oprocentowana pożyczka dla MFW na 3-4 lata, po czym pieniądze wracają do nas z procentem. MFW będzie mogło je pożyczyć któremuś krajowi, ale tylko po spełnieniu wielu warunków (cięć/reform).
\"Za taką sumę można wybudować prawie dwa „Ygreki” i jeszcze kupić tabor.\"
Nie. Wg przecieków z powstającego studium wykonalności Ygrek został wyceniony nie na 20-25 a na 35 mld zł. Suma naszej pożyczki do MFW (5,8 mld € czyli ok. 26 mld zł) nie starczyłaby nawet na jednego Ygreka.
\"Pewnie warto by zrobić więcej rewitalizacji linii niekorytarzowych.\"
Pewnie, że warto! Nie łudźmy się, samorządy nie wyrobią, albo PLK zajmie się mniejszymi liniami, albo sporą część z nich czeka śmierć techniczna. A często stanowią alternatywę-objazd dla linii magistralnej.
\"Nie płaczcie więc potem gremialnie, że „rząd zabiera fundusze na drogi”. Z dróg bowiem rząd czerpie sporą część budżetu.\"
I to jest kolejny argument przeciw KDP. Otóż spora część pieniędzy zainwestowanych w drogi wraca do budżetu w postaci podatków. Projekty, podwykonawcy, często i wykonawcy to polskie firmy, płacą tu podatki, tu kupują materiały budowlane, sprzęt itp. Na budowie Ygreka większość pieniędzy poszłoby za granicę. Nie ma w kraju firmy, która da radę zaprojektować taką linię. Nie ma w kraju wykonawcy, a może i nawet podwykonawcy, będącego w stanie tą linię budować bo po prostu nikt nie umie, nie da rady spełnić wyśrubowanych norm. Nie ma w kraju firmy, która w ciągu najbliższych 10 lat wyprodukuje tabor o prędkości maksymalnej ponad 250km/h - kolejne kilka miliardów w całości pojechałoby do Niemiec/Francji/Włoch. Również zanim nauczylibyśmy się utrzymania, musiałyby to robić zagraniczne firmy - za grube pieniądze. Z punktu widzenia podatnika Ygrek do 2020 roku nie ma sensu!
1. Standard towarowy wynika z tego, że po głównych liniach jeżdżą pociągi towarowe w słusznej ilości. Fakt, za taką samą sumę można by zbudować sporo szybszą linię. Problem w tym, że wciąż potrzebna będzie linia równoległa dla Regio i towarów. Innymi słowy zamiast na jedną, musielibyśmy się wykosztować na dwie linie, a to kolejny drastyczny wzrost kosztów.
2. Większość linii modernizowanych do 160km/h przeszła \"zbyt\" głęboką przebudowę z prostego powodu - planowane jest dalsze podwyższanie prędkości do 200km/h. Wówczas nie trzeba będzie rozbebeszać jej jeszcze raz tylko założyć kabinówkę, wiadukty i jazda (wiem, uprościłem, ale wiadomo o co chodzi).
3. Fakt, przykład E65 nie napawa optymizmem. Ale jest to przykład na jeszcze jedną rzecz. Jeśli mamy takie babole, taki brak organizacji, planowania, jeśli nie potrafimy utrzymać nawet 160km/h, to jakim cudem mamy zabierać się za KDP?
\"Ale za to nie zgadzam się, aby nasz rząd ratował sumą 45 mld złotych totalnie zadłużone państwa UPADAJÄCEJ strefy euro (której i tak nic nie uratuje),\"
\"Nie może być zgody na wydawanie takiego szmalu prostu do europejskiego bezzwrotnego kosza\"
1. Jak strefa euro upadnie do 350 miliardami zł rezerwy, planami KDP itp. będziemy mogli się tylko podetrzeć, bo wtedy kryzys będzie taki, że ten obecny to tylko pikuś.
2. Nie bezzwrotnego i nie kosza, tylko jako oprocentowana pożyczka dla MFW na 3-4 lata, po czym pieniądze wracają do nas z procentem. MFW będzie mogło je pożyczyć któremuś krajowi, ale tylko po spełnieniu wielu warunków (cięć/reform).
\"Za taką sumę można wybudować prawie dwa „Ygreki” i jeszcze kupić tabor.\"
Nie. Wg przecieków z powstającego studium wykonalności Ygrek został wyceniony nie na 20-25 a na 35 mld zł. Suma naszej pożyczki do MFW (5,8 mld € czyli ok. 26 mld zł) nie starczyłaby nawet na jednego Ygreka.
\"Pewnie warto by zrobić więcej rewitalizacji linii niekorytarzowych.\"
Pewnie, że warto! Nie łudźmy się, samorządy nie wyrobią, albo PLK zajmie się mniejszymi liniami, albo sporą część z nich czeka śmierć techniczna. A często stanowią alternatywę-objazd dla linii magistralnej.
\"Nie płaczcie więc potem gremialnie, że „rząd zabiera fundusze na drogi”. Z dróg bowiem rząd czerpie sporą część budżetu.\"
I to jest kolejny argument przeciw KDP. Otóż spora część pieniędzy zainwestowanych w drogi wraca do budżetu w postaci podatków. Projekty, podwykonawcy, często i wykonawcy to polskie firmy, płacą tu podatki, tu kupują materiały budowlane, sprzęt itp. Na budowie Ygreka większość pieniędzy poszłoby za granicę. Nie ma w kraju firmy, która da radę zaprojektować taką linię. Nie ma w kraju wykonawcy, a może i nawet podwykonawcy, będącego w stanie tą linię budować bo po prostu nikt nie umie, nie da rady spełnić wyśrubowanych norm. Nie ma w kraju firmy, która w ciągu najbliższych 10 lat wyprodukuje tabor o prędkości maksymalnej ponad 250km/h - kolejne kilka miliardów w całości pojechałoby do Niemiec/Francji/Włoch. Również zanim nauczylibyśmy się utrzymania, musiałyby to robić zagraniczne firmy - za grube pieniądze. Z punktu widzenia podatnika Ygrek do 2020 roku nie ma sensu!
2011-12-16 09:02:03 Autor: Bartek
---.tktelekom.pl
Brawo, w końcu dążymy do rozwoju techniki, prawda? A nie cofania się, jak w przypadku remontów 30/40-letnich rupieci wagonowych i lokomotywowych.
Jeszcze raz moje uznanie, Panie Robercie.
Pozdrawiam
Jeszcze raz moje uznanie, Panie Robercie.
Pozdrawiam
2011-12-16 11:59:08 Autor: matt78 K-ce
---.ryb.abpl.pl
Wcale nie jest ciężko to przeczytać jak twierdzą inni. Po prostu dużo merytorycznego tekstu na pewno opartego na wiedzy. Polskie społeczeństwo nie potrafi przeczytać instrukcji obsługi (nie wspominając o jakiejkolwiek książce), więc dla nich ten tekst jest za trudny i za długi.
Chociaż popieram ministra Nowaka w decyzji o odsunięciu w czasie budowy KDP to artykuł P. Roberta podoba mi się. Jest naprawdę merytoryczny, bez obrażania wizji innych czytelników tego forum. I chociaż zupełnie nie znam Pana Roberta to z tym artykułem warto było się zapoznać.
Niektórzy tylko narzekają na wszystko dookoła. Jedni piszą, że PLK powinna to... tamto... siamto... bez głębszej analizy skąd wziąć na wszystko kasę... Na podstawie art. Pana Roberta można toczyć przynajmniej rzeczową dyskusję. Pozdrawiam
Chociaż popieram ministra Nowaka w decyzji o odsunięciu w czasie budowy KDP to artykuł P. Roberta podoba mi się. Jest naprawdę merytoryczny, bez obrażania wizji innych czytelników tego forum. I chociaż zupełnie nie znam Pana Roberta to z tym artykułem warto było się zapoznać.
Niektórzy tylko narzekają na wszystko dookoła. Jedni piszą, że PLK powinna to... tamto... siamto... bez głębszej analizy skąd wziąć na wszystko kasę... Na podstawie art. Pana Roberta można toczyć przynajmniej rzeczową dyskusję. Pozdrawiam
2011-12-17 16:47:17 Autor: Domio
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Spaghetti: Niema sensu robić lini pod drut Ełk-Korsze z tego że ruch tam jest sezonowo największy tylko prędkość do 100 na całej lini w prowadzić, są Fiaty do targania ciężkich TLK są inne spalinowy typy Traxx DE które przewoźnicy by mogli pozyskać są Gagary które są po to żeby ni które wahadła targać.
2011-12-17 23:08:03 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Za wszystkie cenne uwagi i komentarze wielkie dzięki! Te pozytywne i te negatywne - równowaga w naturze musi być. Jednocześnie konstatuję, że przynajmniej część komentatorów nie przeczytała tekstu od początku do końca (z próbą jego zrozumienia - wiem - to nie jest łatwy tekst :-)
Jednocześnie zdecydowanie większa część, która przeczytała - a nie komentowała - zapewne wiele z niego zrozumiała. Albowiem każdy kto w ogóle przeczytał, wie że groźba niewykorzystania ZNACZNYCH funduszy kolejowych z TEJ perspektywy jest z każdym dniem coraz większa - i łódzki dworzec owej kwestii nie zbawi, aczkolwiek zostawi ok. miliarda na kolei - i dobrze.
Czy w KOLEJNEJ perspektywie finansowania - np. w roku 2017/18 - będziemy się zastanawiać nad PODOBNYM dylematem, to znaczy ile pieniędzy kolej nie wykorzysta z racji SYSTEMOWEGO braku przerobu (formalności, projekty, wykonanie, blokowanie/zamknięcia linii, drastyczne spadki potoków)? Dobre pytanie, prawda?
Ponieważ - cytat mój - i będzie wiele razy powtarzany:
\"BEZ ROZPOCZÄCIA BUDOWY NOWYCH LINII KOLEJOWYCH (nie musi to być tylko „Y”) NIE BÄDZIEMY W STANIE SYSTEMOWO PRZEROBIÄ WSZYSTKICH FUNDUSZY PRZEZNACZONYCH NA KOLEJ. W tej czy następnej perspektywie - w każdej perspektywie.
Nie płaczcie więc potem gremialnie, że „rząd zabiera fundusze na drogi”. Z dróg bowiem rząd czerpie sporą część budżetu. Jeśli nie potrafimy kolejowych funduszy odpowiednio zagospodarować na kolei – a na razie nie potrafimy - to zabierze i zabierać będzie.\"
Dorwało się lobby gdańskie do władzy i na 20 lat (czemu nie na 200 lat?) katrupi resztę inwestycji - budując SOBIE beztiltowego haj spida za 10 mld zł - licząc z taborem - zresztą z efektami beznadziejnymi w stosunku do GIGANTYCZNYCH nakładów - takie mam wrażenie. To ja już WOLÄ LOBBY ŁĂDZKIE!
I nie jestem w tym mniemaniu jakoś wybitnie odosobniony - jak słychać wokół. Nawet Murzyni zaczynają zabierać głos, skoro Polacy nie potrafią. LUBIÄ Murzynów!
I milczeć nie mam zamiaru - będą nazywał rzeczy po imieniu - jakiem biąły Murzyn z dolnośląskiego Brzegu :-) Tak, terytorialnie dolnośląskiego, choć administracyjnie (niejako sztucznie) opolskiego. Co i tak nie ma znaczenia, bo Brzeg leży dokładnie POMIÄDZY Opolem a Wrocławiem.
A o paranoi na mieszanym \"haj spidzie 160 km/h\" - lansowanym jako recepta na polską nowoczesną kolej - już w następnym blogowym tekście: \"Kible kontra Icki\". Nie idźmy tą buszmeńską drogą, nie idźmy.
Jednocześnie zdecydowanie większa część, która przeczytała - a nie komentowała - zapewne wiele z niego zrozumiała. Albowiem każdy kto w ogóle przeczytał, wie że groźba niewykorzystania ZNACZNYCH funduszy kolejowych z TEJ perspektywy jest z każdym dniem coraz większa - i łódzki dworzec owej kwestii nie zbawi, aczkolwiek zostawi ok. miliarda na kolei - i dobrze.
Czy w KOLEJNEJ perspektywie finansowania - np. w roku 2017/18 - będziemy się zastanawiać nad PODOBNYM dylematem, to znaczy ile pieniędzy kolej nie wykorzysta z racji SYSTEMOWEGO braku przerobu (formalności, projekty, wykonanie, blokowanie/zamknięcia linii, drastyczne spadki potoków)? Dobre pytanie, prawda?
Ponieważ - cytat mój - i będzie wiele razy powtarzany:
\"BEZ ROZPOCZÄCIA BUDOWY NOWYCH LINII KOLEJOWYCH (nie musi to być tylko „Y”) NIE BÄDZIEMY W STANIE SYSTEMOWO PRZEROBIÄ WSZYSTKICH FUNDUSZY PRZEZNACZONYCH NA KOLEJ. W tej czy następnej perspektywie - w każdej perspektywie.
Nie płaczcie więc potem gremialnie, że „rząd zabiera fundusze na drogi”. Z dróg bowiem rząd czerpie sporą część budżetu. Jeśli nie potrafimy kolejowych funduszy odpowiednio zagospodarować na kolei – a na razie nie potrafimy - to zabierze i zabierać będzie.\"
Dorwało się lobby gdańskie do władzy i na 20 lat (czemu nie na 200 lat?) katrupi resztę inwestycji - budując SOBIE beztiltowego haj spida za 10 mld zł - licząc z taborem - zresztą z efektami beznadziejnymi w stosunku do GIGANTYCZNYCH nakładów - takie mam wrażenie. To ja już WOLÄ LOBBY ŁĂDZKIE!
I nie jestem w tym mniemaniu jakoś wybitnie odosobniony - jak słychać wokół. Nawet Murzyni zaczynają zabierać głos, skoro Polacy nie potrafią. LUBIÄ Murzynów!
I milczeć nie mam zamiaru - będą nazywał rzeczy po imieniu - jakiem biąły Murzyn z dolnośląskiego Brzegu :-) Tak, terytorialnie dolnośląskiego, choć administracyjnie (niejako sztucznie) opolskiego. Co i tak nie ma znaczenia, bo Brzeg leży dokładnie POMIÄDZY Opolem a Wrocławiem.
A o paranoi na mieszanym \"haj spidzie 160 km/h\" - lansowanym jako recepta na polską nowoczesną kolej - już w następnym blogowym tekście: \"Kible kontra Icki\". Nie idźmy tą buszmeńską drogą, nie idźmy.
2011-12-18 02:23:17 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
w artykule jest
A) o miliardach z unii jakie dostaniemy
B) cytat \"Ale za to nie zgadzam się, aby nasz rząd ratował sumą 45 mld złotych totalnie zadłużone państwa UPADAJÄCEJ strefy euro (której i tak nic nie uratuje)\"
tylko, że B przeczy A
A) o miliardach z unii jakie dostaniemy
B) cytat \"Ale za to nie zgadzam się, aby nasz rząd ratował sumą 45 mld złotych totalnie zadłużone państwa UPADAJÄCEJ strefy euro (której i tak nic nie uratuje)\"
tylko, że B przeczy A
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |