Partnerzy serwisu:

SBB zamawiają kolejne Giruno Stadlera. Wjadą do Niemiec

Jakub Madrjas 15.06.2022 1,5k

SBB zamawiają kolejne Giruno Stadlera. Wjadą do Niemiec
Fot. Stadler
Koleje Szwajcarskie SBB zamawiają siedem dodatkowych pociągów Giruno od Stadlera. Mają kursować na połączeniach międzynarodowych do Niemiec.
Jak czytamy w komunikacie, państwowy przewoźnik SBB wspólnie z Kolejami Niemieckimi DB rozszerza ofertę międzynarodowych przewozów pasażerskich pomiędzy Szwajcarią a Niemcami. Przed wybuchem pandemii koronawirusa popyt na podróże pociągami do Niemiec stale rósł. Obecnie powrócił on już do poziomu z roku 2019. Od 2026 r. ma być oferowanych więcej bezpośrednich połączeń przez Bazyleę do różnych miejsc w Niemczech.

Dodatkowe szybkie Giruno na niemiecką sieć kolejową


Aby możliwe było rozszerzenie oferty, pociągi SBB muszą być w stanie jeździć z prędkością 250 km/h na liniach dużych prędkości w Niemczech. Obecnie SBB obsługuje swoje połączenia do Niemiec składami Astoro (ETR610 – znane z Polski Nuovo Pendolino) i Eurocity, które zostały zamówione pod koniec lat 80. Pociągi Eurocity nie spełniają wymagań dotyczących prędkości dla przewidywanej koncepcji obsługi i nie mogą być wykorzystywane do tego celu. Istniejące pociągi Astoro, które są odpowiednie dla sieci dużych prędkości, są już używane na innych liniach dużych prędkości i dlatego nie są dostępne – czytamy.

Dlatego też SBB zamawia w firmie Stadler kolejnych siedem pociągów Giruno za około 250 milionów franków szwajcarskich. Te siedem pojazdów stanowi część prawa opcji, które SBB zawarło w przetargu na pociągi. Składy Eurocity będą nadal wykorzystywane do obsługi połączeń krajowych i innych połączeń międzynarodowych – czytamy. 

Zamówienie z 2014 roku


Używane obecnie Giruno zostały zamówione w 2014 roku. Ostatni, 29 skład został dostarczony 10 maja 2021 roku. Pociągi kursują już z Bazylei/Zurychu do Lugano/Mediolanu i dalej do Genui, Bolonii i Wenecji. SBB mają opcje na łącznie 92 pociągi.

– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć siedem kolejnych naszych pociągów dużych prędkości dla SBB. Giruno jest doskonałym przykładem innowacyjności firmy Stadler. Pociąg ten jest owocem długoletniej i udanej współpracy pomiędzy SBB i Stadlerem. W niecałe dwa lata po podpisaniu umowy mogliśmy zaprezentować zespół trakcyjny publiczności na targach Innotrans w 2016 roku, a od 2019 roku Giruno działa już niezawodnie. Chcielibyśmy podziękować SBB za zaufanie i cieszymy się na dalszą współpracę –mówi Peter Spuhler, prezes grupy Stadler cytowany w komunikacie.

Giruno to jedenastowagonowy elektryczny wielosystemowy zespół trakcyjny o długości 202 metrów, który może poruszać się z prędkością do 250 kilometrów na godzinę. W trakcji podwójnej Giruno oferuje pasażerom łącznie 810 miejsc siedzących na długości do 400 metrów. Pociągi są wyposażone w niskopodłogowe wejście dla pasażerów o różnej wysokości peronów w Szwajcarii, Austrii i Włoszech (55 cm we wszystkich trzech krajach) w porównaniu z Niemcami (76 cm). 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony