Partnerzy serwisu:

Są umowy na dofinansowanie inwestycji wartych 1,5 miliarda złotych

inf. pras. oprac. jm 19.12.2018 22

Są umowy na dofinansowanie inwestycji wartych 1,5 miliarda złotych
fot. CUPT
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało 18 grudnia osiem  umów o dofinansowaniu inwestycji. Chodzi o zróżnicowane projekty: zakupy lokomotyw, usprawnienie transportu na Odrze czy budowę skrzyżowań dwupoziomowych z liniami kolejowymi w aglomeracji Warszawskiej. 
18 grudnia 2018 roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało 8 umów o dofinansowaniu inwestycji PKP PLK, PKP Cargo, Lotos Kolej, Rail Capital Partners, PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

– Jeśli weźmiemy pod uwagę wartość podpisanych dzisiaj umów, na inwestycje transportowe z Programu Infrastruktura i Środowisko trafiło już ponad 60 miliardów złotych. To około 71% puli na transport w tym programie – poinformował minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. Szef resortu inwestycji dodał, że jeszcze w tym roku podpisane zostaną umowy o dofinansowanie unijne w wysokości kilku miliardów złotych. – Finalizujemy umowy między innymi dla odcinka S7 Warszawa – Grójec i dla towarowej linii kolejowej C-E 65, czyli tak zwanej węglówki – powiedział.

– Środki europejskie pozwalają na realizację ambitnych planów modernizacji polskiej kolei. Większe bezpieczeństwo, lepszy komfort podróżowania, nowe możliwości transportu towarów – to wszystko jest możliwe dzięki determinacji spółek kolejowych odpowiedzialnych za inwestycje kolejowe oraz dzięki wsparciu unijnemu. Dbamy o to, aby pieniądze, jakie płyną do Polski z Unii Europejskiej były dobrze wykorzystywane: aby pracowały dla polskiej gospodarki i aby zwiększały możliwości rozwoju – dodał Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Łączna wartość projektów to ponad 1 485 milionów złotych. Unia Europejska dofinansuje je kwotą 682 miliony złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Podpisano następujące umowy:

Zakup wagonów platform do przewozów intermodalnych przez PKP Cargo 
  • wartość całkowita projektu: 451 519 593 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 183 428 050 zł
  • Beneficjent: PKP Cargo
Projekt obejmuje zakup nowego taboru, który zostanie przeznaczony m.in. do obsługi relacji prowadzonych pomiędzy terminalami morskimi i lądowymi. Połączenia będą realizowane w 91 relacjach, które obejmą terytorium niemal całego kraju. W ramach projektu PKP Cargo zakupi 936 nowo budowanych wagonów platform, przeznaczonych do przewozu kontenerów.

– Projekt przyczyni się również do przeniesienia części transportu drogowego na kolej, co spowoduje zmniejszenie uciążliwości transportu dla środowiska” – mówi Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych. – Zwiększy się bezpieczeństwo przewozów poprzez zmniejszenie transportu towarowego na drogach. Wzrośnie regularność kolejowych połączeń towarowych pomiędzy najważniejszymi regionami w Polsce i za granicą – dodaje.

O przetargu na zakup 920 platform kolejowych do przewozu ładunków intermodalnych ogłoszonym we wrześniu przez PKP Cargo pisaliśmy tutaj.

Lokomotywy wielosystemowe i wagony przeznaczone do przewozów intermodalnych

  • wartość całkowita projektu: 227 577 306 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 92 394 600 zł
  • Beneficjent: PKP Cargo
Przedmiotem projektu jest zakup 5 nowobudowanych lokomotyw wielosystemowych oraz 220 wagonów platform do przewozów intermodalnych. Tabor zostanie przeznaczony do obsługi relacji w ruchu międzynarodowym. Projekt przyczyni się do promocji transportu intermodalnego w Polsce. 

Projekt modernizacji i rozbudowy Terminala Intermodalnego w Małaszewiczach wraz z zakupem wyposażenia
  • wartość całkowita projektu: 31 938 548 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 12 852 149 zł
  • Beneficjent: PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze Sp. z o.o.
O wszystkich trzech projektach realizowanych w Grupie PKP Cargo  szeroko pisaliśmy tutaj.

Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO
  • wartość całkowita projektu: 202 541 709 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 82 332 954 zł
  • Beneficjent: Rail Capital Partners 
Przedmiotem projektu jest zakup 12 fabrycznie nowych lokomotyw trakcyjnych, wyposażonych w dojazdowy moduł spalinowy. Dzięki modułowi możliwa będzie realizacja przewozów intermodalnych także na niezelektryfikowanych bocznicach kolejowych. Beneficjent będzie dzierżawił lokomotywy przewoźnikom wykonującym przewozy intermodalne (model ROSCO). Termin realizacji projektu: 1.02.2019–30.06.2021 r. Więcej o inwestycjach spółki Rail Capital Partners pisaliśmy tutaj. Łącznie z tym projektem to aż 22 nowe lokomotywy!

Zakup nowoczesnego taboru intermodalnego przez firmę Lotos Kolej  
  • wartość całkowita projektu: 183 102 309,58 zł,
  • wartość dofinansowania z UE: 74 279 897,26 zł
  • Beneficjent: Lotos Kolej Sp. z o.o.
Przedmiotem projektu jest zakup: 1 lokomotywy elektrycznej dopuszczonej do ruchu na terenie Polski, 1 lokomotywy elektrycznej dopuszczonej do ruchu międzynarodowego, 216 platform wagonowych o długości powierzchni ładunkowej wynoszącej 80’, 108 platform wagonowych o długości powierzchni ładunkowej wynoszącej 60’. Przedsięwzięcie ma spowodować wzrost udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach ładunków. Zakupienie nowego sprzętu zwiększy zdolności przewozowe Lotos Kolej o ok. 80 mln TEU-km/r. Termin realizacji projektu: 15.04.2019–30.06.2022 roku. Więcej na jego temat można przeczytać tutaj.

Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap II – część wiaduktowa
  • wartość projektu: 176 746 464 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 56 662 392 zł
  • Beneficjent: PKP PLK 
Projekt zakłada likwidację 4 przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych w następujących lokalizacjach: przejazd kolejowo-drogowy na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską w Warszawie, przejazd kolejowo-drogowy na skrzyżowaniu z ul. Marsa w Warszawie, przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Władysława Raczkiewicza w Warszawie,, przejazd kolejowo-drogowy w ciągu z ul. Piłsudskiego w Sulejówku. Powstanie też dokumentacja projektowa dla likwidacji piątego przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu z ulicy Krasińskiego w Sulejówku oraz budowy w tym miejscu wielopoziomowego skrzyżowania.

– Inwestycja usprawni transport drogowy w obrębie aglomeracji warszawskiej, zwiększy dostępność do warszawskiego rynku pracy i usług” – mówi Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nowe skrzyżowania zostaną wybudowane w ciągu linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol (odcinek Warszawa Wschodnia – Sulejówek Miłosna). O projekcie po raz pierwszy pisaliśmy półtora roku temu.

Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym
  • wartość całkowita projektu: 162 000 000 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 137 700 000 zł
  • Beneficjent: Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Zakres rzeczowy projektu obejmuje: zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących na wszystkie kategorie dróg, w tym zakup urządzeń rejestrujących do punktowego pomiaru prędkości i odcinkowego pomiaru prędkości, urządzeń rejestrujących przejazd na czerwonym świetle i urządzeń monitorujących niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowych oraz przenośnych urządzeń rejestrujących, rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej poprzez dodanie nowych funkcjonalności podnoszących efektywność systemu CPD CANARD, a także zakup 23 pojazdów technicznych, operacyjnych i zaplecza logistycznego.
– Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na krajowej sieci dróg – mówi Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Projekt ma spowodować spadek liczby ofiar śmiertelnych wypadków. Dzięki zastosowaniu bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń rejestrujących wzrośnie efektywność systemu CANARD. Powiększy się też obszar objęty automatycznym nadzorem nad ruchem drogowym. Termin realizacji projektu: 12.12.2018–30.11.2023 roku. Projekt zapowiedziano w połowie 2017 roku.

Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze w km 260,7 – przystosowanie do III kl. drogi wodnej
  • wartość całkowita projektu: 50 012 300 zł
  • wartość dofinansowania z UE: 42 500 000 zł
  • Beneficjent: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie.
Przedsięwzięcie dotyczy przystosowania infrastruktury do III klasy drogi wodnej. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu wybrał już wykonawcę tej inwestycji.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony