Partnerzy serwisu:

Są oferty na studium wykonalności dla linii Olsztyn – Gutkowo

Martyn Janduła 09.08.2017 1,7k

Są oferty na studium wykonalności dla linii Olsztyn – Gutkowo
Tory przed Olsztynem Zachodnimfot. Martyn Janduła
PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują wykonawcy, któremu zlecą opracowanie dokumentacji przedprojektowej modernizacji linii kolejowej nr 220 na trasie z Olsztyna do Gutkowa. Inwestycja ta jest ważna z punktu widzenia powstania w przyszłości kolei miejskiej, gdyż w ramach tego projektu powstać mają dwa przystanki. 
Przedmiotem poszukiwań PKP Polskich Linii kolejowych jest wykonawca, który opracuje dokumentację przedprojektową dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo”. Zadanie to stara się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020. Na razie zadanie to znajduje się na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego, a jego realizacja uzależniona będzie od dostępnych oszczędności z innych projektów.

Przedmiotem analiz studialnych jest linia kolejowa nr 220 Olsztyn Główny – Bogaczewo na odcinku Olsztyn Główny – Gutkowo w km 1,466 – 8,800, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Prace rozpoczną się od pierwszego rozjazdu na stację Olsztyn Główny do stacji końcowej Gutkowo. Na przygotowanie dokumentacji PLK chcą wydać 984 tys. zł brutto, a wykonawca będzie miał 119 dni na opracowanie wielowariantowej analizy i przygotowanie trzech scenariuszy inwestycji.

Inwestycja, dla której PLK zamierzają przygotować studium wykonalności, jest strategicznym zadaniem, który przybliży Olsztyn do stworzenia w regionie kolei aglomeracyjnej. To właśnie od tych prac zależy w zasadzie wciągnięcie kolei w ramy systemu transportowego miasta. W ramach tego programu zakłada się budowę dwóch przystanków kolejowych na terenie Olsztyna. Pierwszy znalazłby się na wysokości zespołów szkół ekonomiczno-handlowych i elektronicznych w km 3,700 linii 220. Drugi przystanek pojawiłby się na wysokości ul. Hozjusza w km 5,400 w okolicach znajdującego się tam przejazdu kat. B. Wcześniej w ramach tej inwestycji powstać miał także przystanek przy zbiegu al. Wojska Polskiego i ul. 1-go Maja z obu stron torów – od strony zewnętrznej. Powstanie on jednak w ramach zadania dla linii nr 216 z Olsztyna do Działdowa.

Dla zwiększenia przepustowości szlaku Olsztyn – Gutkowo Polskie Linie Kolejowe planują odtworzenie zlikwidowanej w latach 60. mijanki Likuzy w km 4,300 wraz z budową jednego toru i peronu wyspowego. Z kolei na stacji Gutkowo planuje się przebudowę jednego z dwóch peronów (drugi z nich zostanie przebudowany w ramach inwestycji na linii 221 Gutkowo – Braniewo). Stali bywalcy Plaży Miejskiej w Olsztynie ucieszą się z planowanej budowy przejścia pod torami w km 3,115 w miejscu obecnego przejścia pieszego w poziomie szyn w ciągu ul. Jeziornej.

Składanie ofert trwało do 8 sierpnia, a na udział w postępowaniu zgodziło się 5 oferentów. Tylko dwóm z nich udało się wpisać w kosztorys inwestorski za 984 tys. brutto. Najtańszą ofertę złożyła firma Egis Poland, oferując opracowanie studium za 707,5 tys. zł. Dużo droższa, ale wciąż mieszcząca się w budżecie, jest oferta firmy WYG International za 920,2 tys. zł. Reszta ofert przekroczyła barierę 1 mln zł, i tak Multiconsult Polska zaoferował prace za 1,06 mln zł, TPF za 1,23 mln zł a konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo za 1,37 mln zł. PLK ocenią teraz oferty pod kątem ceny (60%) oraz terminu realizacji studium wykonalności (40%).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony