Partnerzy serwisu:

Są oferty na studium wykonalności dla linii kolejowej do Zegrza

Martyn Janduła 20.02.2017 0

Są oferty na studium wykonalności dla linii kolejowej do Zegrza
Dawny p.o. ZegrzeFot. iglak, bazakolejowa.pl
Trwa przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przywrócenia ruchu kolejowego na nieeksploatowanej w przewozach pasażerskich od 1994 roku linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. List intencyjny w sprawie tej inwestycji w 2015 roku podpisali PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz 9 lokalnych samorządów. Obecnie doszło do otwarcia kopert z ofertami. Wpłynęły cztery oferty.
W 2015 roku PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz przedstawiciele 9 samorządów lokalnych podpisali list intencyjny w celu podniesienia efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego poprzez rewitalizację i późniejsze utrzymywanie linii kolejowej nr 28. Głównym inwestorem tej inwestycji zostały PKP PLK. Województwo mazowieckie z kolei dofinansuje zadanie pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Według propozycji, do Zegrza miałyby dojeżdżać pociągi SKM, kończące obecnie bieg w Wieliszewie.

Znacząco ponad budżet

Całkowita długość tej linii wynosi zaledwie 3,7 km. Jest to linia jednotorowa i niezelektryfikowana, której prędkość konstrukcyjną określa się na 60 km/h. Teraz PKP PLK prowadzi postępowanie przetargowe do wyłonienia wykonawcy studium wykonalności dla tej inwestycji. Budżet jaki przygotowano do realizacji tego zadania opiewa na 369 tys. zł brutto.

Cena w przetargu stanowi 60% oceny, natomiast 40% jest do uzyskania za czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji. W przetargu wpłynęły cztery oferty. Tylko trzy z nich są wiążące, gdyż jeden z oferentów spóźnił się z dostarczeniem koperty o 1 minutę. Niestety, po analizie ceny okazuje się, że wszystkie oferty wykraczają znacząco poza budżet zamawiającego. Najtańszą ofertę złożył Schuessler-Plan Inżynierzy – 612,5 tys. zł brutto. Druga w kolejności jest oferta WYG Inernational – 708,5 tys. zł brutto, a następnie Multiconsult Polska – 722 tys. zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali taki sam czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji.

Linia przywrócona dla ruchu

PKP PLK planuje przywrócić na linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza ruch pasażerski. W planach jest wymiana nawierzchni na całej długości tej linii z pełnym zakresem prac dotyczących podtorza oraz odwodnienia. Tor z klasycznego ma zostać wymieniony na bezstykowy. Układ linii zostanie poddany korekcie w planie i profilu, co pozwoli zyskać wyższą prędkość konstrukcyjną – nie mniejszą niż 60 km/h.

W zapisach specyfikacji znalazły się również zapisy mówiące o planowanej przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych, które wyposażone zostaną w urządzenia automatyki kolejowej. Przebudowane zostaną perony na stacjach Zegrze Południowe. Niezbędna będzie także budowa sieci trakcyjnej, sieci teletechnicznych, systemu sterowania ruchem kolejowym. Konieczne będzie także zainstalowanie wizualnej informacji dla podróżnych, systemu rozgłoszeniowego czy zegarów.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony