Są oferty na nowe pociągi dla Pomorza
Jakub Madrjas ⚫ 25.05.2022 ⚫
5,4k

zdjęcie ilustracyjneFot. Pomorskie
Oferty od Pesy i Newagu wpłynęły w nietypowym przetargu województwa pomorskiego na dostawę od 2 do 31 pociągów. Obie jednak przekraczają kosztorys.
Trwa nietypowe postępowanie przetargowe na zakup 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją zakupu 29 dodatkowych pojazdów o napędzie elektrycznym ogłoszone przez zarząd Województwa Pomorskiego w marcu. O specyfikacji, zakładającej dwa różne typy pojazdów, pisaliśmy w tym miejscu.
Dziś (25 maja) nastąpiło otwarcie ofert złożonych w przetargu. Złożyły je:
Województwo nie wyklucza rozstrzygnięcia przetargu
– Obie oferty są znacznie powyżej pierwotnych kosztorysów, co oczywiście nas martwi, ale to efekt rekordowej inflacji, na którą nie mamy niestety wpływu. Mimo to mam nadzieję, że przetarg uda się rozstrzygnąć pozytywnie, gdyż zakup tego taboru jest dla nas priorytetem – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, cytowany w komunikacie. – Obecny tabor, zwłaszcza w obszarze aglomeracji, wymaga pilnej wymiany, tymczasem ani PKP ani SKM Trójmiasto nie zrobiły w tej sprawie nic. Nie możemy dłużej czekać – dodaje marszałek.
Samorząd Województwa Pomorskiego czeka też na rozpatrzenie złożonego w drugiej edycji Polskiego Ładu wniosku na zakup 4 pojazdów o napędzie hybrydowym (elektro-spalinowym). Konieczność zakupu tego typu pojazdów wynika z przedłużającej się elektryfikacji LK 201, za którą odpowiada PKP PLK.
Dziś (25 maja) nastąpiło otwarcie ofert złożonych w przetargu. Złożyły je:
- Newag – cena brutto wykonania zamówienia 69 987 000,00 zł
- Pesa – cena brutto wykonania zamówienia 104 919 000,00 zł
Województwo nie wyklucza rozstrzygnięcia przetargu
– Obie oferty są znacznie powyżej pierwotnych kosztorysów, co oczywiście nas martwi, ale to efekt rekordowej inflacji, na którą nie mamy niestety wpływu. Mimo to mam nadzieję, że przetarg uda się rozstrzygnąć pozytywnie, gdyż zakup tego taboru jest dla nas priorytetem – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, cytowany w komunikacie. – Obecny tabor, zwłaszcza w obszarze aglomeracji, wymaga pilnej wymiany, tymczasem ani PKP ani SKM Trójmiasto nie zrobiły w tej sprawie nic. Nie możemy dłużej czekać – dodaje marszałek.
Jak podkreśla, obecnie największym wyzwaniem jest zapewnienie taboru dla PKM po elektryfikacji oraz wymiana taboru na liniach kolejowych obsługujących ruch aglomeracyjny. W tym drugim przypadku musi to być tabor dostosowany do dużej liczby pasażerów. Łącznie ma być to 20 nowoczesnych EZT dla aglomeracji oraz 11 dedykowanych linii PKM.Co to jest uczucie mieszane? Kiedy na przetarg na dostarczenie nowego taboru kolejowego dla obsługi ruchu aglomeracyjnego oraz dla obsługi @PKMsaGdansk po elektryfikacji wpływają dwie oferty, ale obie znacznie powyżej szacunku. Jednak uspokajam. Nie zamierzamy rezygnować!
— Mieczysław Struk (@strukmieczyslaw) May 25, 2022
Samorząd Województwa Pomorskiego czeka też na rozpatrzenie złożonego w drugiej edycji Polskiego Ładu wniosku na zakup 4 pojazdów o napędzie hybrydowym (elektro-spalinowym). Konieczność zakupu tego typu pojazdów wynika z przedłużającej się elektryfikacji LK 201, za którą odpowiada PKP PLK.
Komentarze:
Newag

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |