Są oferty na modernizację odcinka linii Kraków – Katowice
Jakub Madrjas ⚫ 14.07.2016 ⚫
469

Fot. PKP PLK
Co najmniej 300 mln złotych będzie musiała wydać PKP PLK za pięciokilometrowy odcinek linii E30 z Krakowa w stronę Katowic. W przetargu na prace wpłynęło 9 ofert.
Przetarg na wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy w ramach zadania: „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II odcinek Zabrze-Katowice-Kraków" (POIiŚ 7.1-11.1)" został ogłoszony w trybie przetargu ograniczonego w grudniu 2014 roku.
Kompleksowa przebudowa stacji
Kluczowym elementem w planowanej inwestycji jest kompleksowa przebudowa stacji Kraków Mydlniki, która jest stacją węzłową, gdzie rozpoczynają się dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (linia 95 i 100). Stacja posiada również tor wyciągowy, który jest konieczny do obsługi bazy paliw. Ruch pociągów pasażerskich jest zaś kierowany przez Kraków Łobzów do st. Kraków Główny i Kraków Płaszów linią nr 118 z krakowskiego lotniska.
W ramach inwestycji, PKP PLK kompleksowo przebudują perony na stacji, powstanie również wygodne przejście podziemne do peronów a obecnie istniejąca kładka nad torami zostanie zlikwidowana. Oprócz tego PLK zmodernizuje tory, wymieni sieć trakcyjną i urządzenia srk w obrębie stacji. W ramach tego zadania na stacji Kraków Mydlniki powstanie LCS.
Pasażerowie zyskają także nowy przystanek osobowy Kraków Bronowice z wygodnymi peronami, nowoczesną małą architekturą oraz przejściem podziemnym dla pasażerów. PLK przebudują też wiadukt kolejowy w Krakowie przy ulicy Armii Krajowej oraz wybudują wiadukt kolejowy w ciągu ulicy Rydla – tam w miejsce obecnego przejazdu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie.
Oferty w granicach 300–400 mln złotych
Tak duży zakres zamówienia powoduje, że niespełna półtorakilometrowy odcinek nie będzie zmodernizowany tanio – PLK oszacowała koszt prac na 391,88 mln zł brutto.Najniższą ofertę, na kwotę 304 281 552,58 zł brutto, złożył Torpol. Oferty złożyły również: Skanska (306 mln zł brutto), konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman (333 mln ), Swietelsky Rail (338 mln), Strabag (341 mln), konsorcjum: Trakcja-PRKiI, Comsa, Intercor (347 mln) konsorcjum Porr i Infrakol (348 mln), konsorcjum ZUE, PNiUIK i Mota-Engil (359 mln) oraz konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados i Polaqua (397 mln zł brutto).
Na wykonanie prac wykonawca będzie miał półtora roku. Spośród przedstawionych ofert PLK wybierze wykonawcę za pomocą kryterium ceny (95 proc.) i okresu gwarancji (5 proc.) – wszyscy wykonawcy zaoferowali maksymalny, 10-letni okres gwarancji.
Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2016 – 2018. Zamówienie jest planowane do finansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kompleksowa przebudowa stacji
Kluczowym elementem w planowanej inwestycji jest kompleksowa przebudowa stacji Kraków Mydlniki, która jest stacją węzłową, gdzie rozpoczynają się dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (linia 95 i 100). Stacja posiada również tor wyciągowy, który jest konieczny do obsługi bazy paliw. Ruch pociągów pasażerskich jest zaś kierowany przez Kraków Łobzów do st. Kraków Główny i Kraków Płaszów linią nr 118 z krakowskiego lotniska.
W ramach inwestycji, PKP PLK kompleksowo przebudują perony na stacji, powstanie również wygodne przejście podziemne do peronów a obecnie istniejąca kładka nad torami zostanie zlikwidowana. Oprócz tego PLK zmodernizuje tory, wymieni sieć trakcyjną i urządzenia srk w obrębie stacji. W ramach tego zadania na stacji Kraków Mydlniki powstanie LCS.
Pasażerowie zyskają także nowy przystanek osobowy Kraków Bronowice z wygodnymi peronami, nowoczesną małą architekturą oraz przejściem podziemnym dla pasażerów. PLK przebudują też wiadukt kolejowy w Krakowie przy ulicy Armii Krajowej oraz wybudują wiadukt kolejowy w ciągu ulicy Rydla – tam w miejsce obecnego przejazdu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie.
Oferty w granicach 300–400 mln złotych
Tak duży zakres zamówienia powoduje, że niespełna półtorakilometrowy odcinek nie będzie zmodernizowany tanio – PLK oszacowała koszt prac na 391,88 mln zł brutto.Najniższą ofertę, na kwotę 304 281 552,58 zł brutto, złożył Torpol. Oferty złożyły również: Skanska (306 mln zł brutto), konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman (333 mln ), Swietelsky Rail (338 mln), Strabag (341 mln), konsorcjum: Trakcja-PRKiI, Comsa, Intercor (347 mln) konsorcjum Porr i Infrakol (348 mln), konsorcjum ZUE, PNiUIK i Mota-Engil (359 mln) oraz konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados i Polaqua (397 mln zł brutto).
Na wykonanie prac wykonawca będzie miał półtora roku. Spośród przedstawionych ofert PLK wybierze wykonawcę za pomocą kryterium ceny (95 proc.) i okresu gwarancji (5 proc.) – wszyscy wykonawcy zaoferowali maksymalny, 10-letni okres gwarancji.
Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2016 – 2018. Zamówienie jest planowane do finansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |