Są chętni na zaprojektowanie prac na szlaku ze Szczecina do granicy
Martyn Janduła ⚫ 11.04.2017 ⚫
373

Szczecin Gumieńcefot. Kapitel, domena publiczna
PKP PLK prowadzą obecnie przetarg na zaprojektowanie prac torowych dla linii kolejowej nr 408 Szczecin Gumieńce – granica państwa (Tantow) oraz linii nr 409. Otwarto już koperty. Wśród chętnych są trzy podmioty.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania dokumentacji projektowej wraz z pozyskaniem wszystkich niezbędnych decyzji i pozwoleń dla prac na linii kolejowej nr 408 od km 3,775 do km 4,798 oraz linii kolejowej nr 409 Szczecin Gumieńce – granica państwa (Tantow). Zadanie to jest częścią większego programu pod nazwą Prace na liniach kolejowych nr 408 i 409 Szczecin Główny – Granica państwa (Tantow).
Projekt swoim zakresem obejmuje linię kolejową nr 408 od km 3,775 do km 4,798 i nr 409 na całej długości oraz leżący na linii 408 posterunek Szczecin Gumieńce. Maksymalny czas na zaprojektowanie robót ustalono na 190 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
Jak wskazuje PKP PLK zaprojektowane prace dotyczące dostosowania infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników mają w przyszłości pozwolić na podwyższenie prędkości handlowej i podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Zwiększy się punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych oraz skróci się czas dowozu ładunków. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową, zgodnie ze standardem konstrukcyjnym nawierzchni torów
Przebudowa układu torowego ma umożliwić przejazd pociągów pasażerskich przez stację Szczecin Gumieńce ze stacji Szczecin Główny w kierunkach do granicy państwa w stronę Tantow i Stobno Szczecińskie oraz w kierunkach odwrotnych z maksymalnie możliwą do uzyskania prędkością, nie przekraczającą 120 km/h oraz umożliwiającą wjazdy na dwa tory przy krawędziach peronowych z obu kierunków linii nr 408 oraz wszystkich linii do niej dochodzących.
W ramach oddzielnej inwestycji PKP PLK zamierzają w 2017 roku dostosować infrastrukturę peronową na stacji Szczecin Gumieńce. Zarządca planuje budowę nowego peronu w miejscu istniejącego toru nr 3 i peronu nr 2 oraz zmianę położenia istniejącego toru nr 5. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Zamawiający przewidział dwa kryteria oceny ofert: cena – 60%, termin wykonania – 40%. Zainteresowanych projektowaniem są trzy podmioty. PKP PLK przygotowały budżet wynoszący 3,69 mln zł brutto. Najtańsza ofertę złożyła gdańska firma Transprojekt Gdańsk. Oferent wycenił prace na 2,7 mln zł brutto. Druga w kolejności jest poznańska firma BBF – 3,56 mln zł brutto. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi – 4,13 mln zł. Wszyscy zadeklarowali termin wykonania projektu w 160 dni. Oznacza to, że cena zadecyduje o wygranej w przetargu.
Projekt swoim zakresem obejmuje linię kolejową nr 408 od km 3,775 do km 4,798 i nr 409 na całej długości oraz leżący na linii 408 posterunek Szczecin Gumieńce. Maksymalny czas na zaprojektowanie robót ustalono na 190 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
Jak wskazuje PKP PLK zaprojektowane prace dotyczące dostosowania infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników mają w przyszłości pozwolić na podwyższenie prędkości handlowej i podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Zwiększy się punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych oraz skróci się czas dowozu ładunków. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową, zgodnie ze standardem konstrukcyjnym nawierzchni torów
Przebudowa układu torowego ma umożliwić przejazd pociągów pasażerskich przez stację Szczecin Gumieńce ze stacji Szczecin Główny w kierunkach do granicy państwa w stronę Tantow i Stobno Szczecińskie oraz w kierunkach odwrotnych z maksymalnie możliwą do uzyskania prędkością, nie przekraczającą 120 km/h oraz umożliwiającą wjazdy na dwa tory przy krawędziach peronowych z obu kierunków linii nr 408 oraz wszystkich linii do niej dochodzących.
W ramach oddzielnej inwestycji PKP PLK zamierzają w 2017 roku dostosować infrastrukturę peronową na stacji Szczecin Gumieńce. Zarządca planuje budowę nowego peronu w miejscu istniejącego toru nr 3 i peronu nr 2 oraz zmianę położenia istniejącego toru nr 5. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Zamawiający przewidział dwa kryteria oceny ofert: cena – 60%, termin wykonania – 40%. Zainteresowanych projektowaniem są trzy podmioty. PKP PLK przygotowały budżet wynoszący 3,69 mln zł brutto. Najtańsza ofertę złożyła gdańska firma Transprojekt Gdańsk. Oferent wycenił prace na 2,7 mln zł brutto. Druga w kolejności jest poznańska firma BBF – 3,56 mln zł brutto. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi – 4,13 mln zł. Wszyscy zadeklarowali termin wykonania projektu w 160 dni. Oznacza to, że cena zadecyduje o wygranej w przetargu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |