Partnerzy serwisu:

Są chętni na remont linii nr 97 ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej

Martyn Janduła 28.02.2017 782

Są chętni na remont linii nr 97 ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej
Linia nr 97 na odc. Skawina - Sucha BeskidzkaFot. Skanska
Inwestycje PKP PLK za ponad 230 mln zł ma skrócić o kwadrans podróże do Zakopanego. Przy okazji prac remont przejdzie także 9 stacji i przystanków między Skawiną a Suchą Beskidzką. Teraz zarządca infrastruktury otworzył koperty na prace na linii kolejowej nr 97. Chętnych jest 7 podmiotów.
PLK prowadzą przetarg, który składa się z dwóch zadań. Jednym z nich są „Prace na odcinku linii kolejowej nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka”, zaś drugim zadaniem jest zaprojektowanie robót dla „Budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej w ciągu linii nr 97 Skawina – Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała”.

Projekt realizowany ze środków budżetowych ma w konsekwencji pozwolić na skrócenie czasu przejazdu o około 16 minut między Krakowem Płaszowem a Suchą Beskidzką. Prace usprawnią ruch kolejowy, a swym zakresem obejmą m.in. kompleksową wymianę ponad 35 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów (m.in. w Skawinie, w Przytkowicach, w Kalwarii Zebrzydowskiej) i 2 wiaduktów (Wola Radziszowska i Stryszów). Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa kilkunastu skrzyżowań drogi z torem.

W ramach zadania na linii nr 97, zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała, która po realizacji ułatwiłaby ruch pociągów. Zakończenie prac ma nastąpić w 2020 r. Na wykonanie zadania pierwszego wykonawca będzie miał 1000 dni od dnia podpisania umowy, zaś na wykonanie łącznicy – 650 dni.

Do przetargu stanęło siedem podmiotów. PKP PLK przygotowały budżet w wysokości 289 mln zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą się w zakładanej kwocie. Wszyscy w dokumentacji zawarli 72-mioesięczny termin gwarancji i zapewnienie, że 90% personelu wykonawcy to pracownicy zatrudnieni w oparciu o umowę o pracę. Wszystko wskazuje zatem na to, że to cena przesądzi o wygranej. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Fewaterm z Gromnika i Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud z Szymbarka. Ich propozycja wynosi 218,3 mln zł brutto.

Do przetargu stanęli również Trakcja PRKiI (230,8 mln zł brutto), konsorcjum firm Track Tec Construction z ZUE (277,9 mln zł brutto), czeskie OHL ZS (255,8 mln zł brutto), Torpol (240 mln zł brutto), austriacki Swietelsky Rail (232,3 mln zł brutto) oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (236,6 mln zł brutto).

Inwestycja na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97), realizowana jest w ramach większego projektu o nazwie „ Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane” o wartości 950 mln zł. Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3 godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony