Partnerzy serwisu:

Rynasiewicz: GDDKiA jest wzorcem dla PKP PLK

Rynek Kolejowy 16.03.2012 110

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-16 09:05:16 Autor: inzynier
---.88.212.34
Tak, GDDKiA zaprawde wzrorowo przygotowuje inwestycje drogowe w Polsce. Najlepszym przykladem sa autostrady A1 i A2, gdzie spektakl opoznien i fuszerek osiagnal juz dawno poziom absurdu.
2012-03-16 09:09:48 Autor: tramwaj26
---.tktelekom.pl
\"Nie jest winą naszego rządu, że...\"
\"To nie jest wina tego rządu czy tej koalicji\"
\"My zastaliśmy taką sytuację, że...\"
Kolejny rząd po 1990 roku, który z zaskoczeniem zastał sytuację i to w sumie nie jego wina, że jako opozycja nie interesował się tym wcześniej - żeby już na początku drugiej kadencji (sic!) mieć jakikolwiek KONKRETNY plan zrobienia czegokolwiek z koleją.

\"widać to, czego chcemy, ten ambitny plan skoku cywilizacyjnego, który musimy wykonać\"
ale konkretniej p. przewodniczący - mamy budować Drugą Polskę, Drugą Japonię, Drugą Irlandię czy coś innego Drugiego? (byle nie Polskę, bo to nie modne)
2012-03-16 09:20:13 Autor:
---.tktelekom.pl
Proponuje z taklim samym priorytetem traktować PLK w sejmie, senacie, CUPT, MT, MF, MRR jak GDDKiA a wtedy PLK bedzie wzorem dla gdaki
2012-03-16 09:21:24 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Nie chodzi o nadzór czy wykonanie inwestycji. PLK powinna otrzymać podobny statut prawny i organizacyjny jak GDDKiA. Celem jest zerwanie więzi prawnych z PKP, co powinno pozwolić na uzyskanie większej samodzielności i elastyczności w podejmowaniu decyzji, łatwiejsze kształtowanie własnej polityki kadrowej, finansowej, czy też uproszczenie przygotowania procesów inwestycyjnych.
2012-03-16 09:49:56 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
\"Uczył Marcin Marcina\". Doszliśmy już do tego, że specjaliści od rozgrzebanych i popękanych autostrad są kreowani jako autorytety do naśladowania. Ĺťeby było weselej ten sam człowiek nieco później mówi \" to trudno to zrobić, dlatego że stan prawny PKP PLK SA jest inny.\" ale jak zauważył wcześniej \"pamiętacie, w poprzedniej kadencji wspólnie pracowaliśmy nad przepisami, zmianą ustawy o transporcie kolejowym, implementacjami dyrektyw europejskich, wreszcie nad zwiększeniem kompetencji Urzędu Transportu Kolejowego, i zrobiliśmy to dobrze\".
I tak na marginesie - jeśli ustawy są dobre, a jest jak jest, tzn. że działania były sprzeczne z ustawą. A jeśli nie zaistniała sytuacja odpowiedzialności konstytucyjnej (i nikt tak nie twierdzi) tzn. że te ustawy są skandaliczne.
2012-03-16 10:06:30 Autor: Kolano
---.tktelekom.pl
No, wzorzec:

http://www.tvp.pl/publicystyka/magazyny-reporterskie/reporter-polski/wideo/15032012-1840/6752470
2012-03-16 12:21:03 Autor: do inzynier i R. W. O.
---.play-internet.pl
@inzynier, @R. W. O., nie przesadzacie, jaka to jest skala opóźnień i inwestycji w GDDKiA, a jaka w PKP PLK?
Moim zdaniem głównym problemem PLK to zorganizaowanie jej w formie spółki prawa handlowego (Ksh) oraz pośrednio również związany z tym ograniczony nadzór polityczny.
2012-03-16 16:40:43 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
do ---.play-internet.pl
Masz ciekawe pomysły. Mam jednak 2 pytania:
1. Czy nie mogłaby to być zwyczajna spółka a nie \"forma spółki prawa handlowego (Ksh)\"?
2. Jeśli chodzi o \"związany z tym ograniczony nadzór polityczny\", to jaka partia byłaby twoim zdaniem właściwa do wykonywania tego nadzoru?
2012-03-16 22:25:38 Autor: mirco
---.204.92.106.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
w GDDKiA sa takie same betony jak w PkP i naprawdę nie mają się czym chwalić .No może tym,że w majestacie prawa sprzeniewierzyli sporo naszej gotówki.To,że teoretycznie sa lepsi od PKP to tylko dlatego,że byli hołubieni i traktowani jak świete krowy przez kolejne nasze rządy .POza tym przewoźnicy kolejowi kupując ropę do swoich spalinówek bulili równiez opłatę paliwową,która nie szla na utrzymanie torów ,lecz na drogi.I gdzie tu sprawiedliwość.Dlatego mamy to co mamy
2012-03-17 08:54:46 Autor: Piotrek
---.adsl.inetia.pl
Panowie, nie bronię PLK, bo na to nie zasługuje ani trochę, ale nie da się porównać specyfiki realizacji inwestycji w PLK i GDDKiA. O otoczeniu prawnym nie wspomnę. pociąg to nie auto, nie ma kierownicy, dziury nie ominie... rozmawiałem kiedyś z urzędnikami MI - oni tego niestety nie rozumieją...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony