Partnerzy serwisu:

RyanAir na polskich torach?

Rynek Kolejowy 05.08.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-08-05 12:08:17 Autor: ader
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odezwała sie specjalistka z kolei śląskich co wszystko wie a nic do nich nie do ciera czysty beton kolejowy
2013-08-05 12:14:22 Autor: p.
---.206.58.209
Oczywiscie system cenowy bazujacy na popycie powinien byc juz dawno temu wdrozony u polskich przewoznikow. Zwlaszcza PKP Intercity zdaje sie placic tak malo pracownikom, ze nie jest wstanie zatrudnic zadnych prawdziwych fachowcow, a wylacznie nieudacznikow...

Jednak byla p. prezes przywolujac niskie ceny biletow w Czechac zapomina o jednej istotnej kwestii - o cenie dostepu do infrastruktury kolejowej w Polsce! Polityka wysokich cen dostepu w naszym kraju jest celowa by maksymalnie zniechecic konkurentow dla naszych spolek kolejowych (zwlaszcza PKP Intercity). Nasi przewoznicy dostaja za to pewne wyrownanie w postaci dotacji do przewozow dalekobieznych. Osobiscie rozumiem taki system (chroniacy przed upadkiem naszych panstwowych/samorzadowych przewoznikow), jednak taki system skutecznie blokuje szybka poprawe w zakresie jakosci swiadczonych uslug przez PKP IC czy Przewozy Regionalne. Gdyby obecna doplate do przewozow dalekobieznych zamienic na doplate dla PLK w celu obnizenia stawek dla w s z y s t k i c h operatorow pasazerskich zdecydowanie rozruszaloby to caly rynek przewozow kolejowych.
2013-08-05 12:47:41 Autor: Wiesław Sedes
---
Tej Pani naprawdę dziękujemy.. Uważam publikowanie tego typu wypowiedzi na poważnym, branżowym portalu, do roli którego pretenduje RK za nieporozumienie.
"Śląskim RyanAir miauy (!) być KŚ", tak głosiło propagandowe hasło. Lecz związek pociągu z torem jest trochę inny niż samolotu z powietrzem.
2013-08-05 12:56:33 Autor: zdziwiony
---.ip.netia.com.pl
Tak bardzo interesujący wykład! Skoro była Pani Prezes jest tak zorientowana w trendach kolejowych to dlaczego nie przeniosła dobrych wzorców czeskich do KŚ? Bardzo łatwo siedzieć sobie pod lipą i filozofować na tematy kolejowe. A tymczasem KŚ leżą i kwiczą.
2013-08-05 12:56:57 Autor: ciuchci
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak , juz mamy najnowszy model parowowozu spalinowego :)))
http://www.garnek.pl/bysonia/26482321
2013-08-05 13:11:05 Autor: Jadwinia
---.icpnet.pl
Poważny portal wymaga poważnego traktowania, panie Sedes. Zazdrościsz kobiecie, że osiągnęła więcej niż ty? W "Ranczu" zbuntowane nieroby zażądały dymisji Lucy z funkcji burmistrza, a to z powodu demoralizującego wpływu na ich żony. Wiesz o co tam chodziło? O to samo co tobie.
2013-08-05 13:37:33 Autor: Władysław Klozet
---.dynamic.gprs.plus.pl
Z tego arta wynika że pani ex-prezes dojrzała już do tego, że jak chce się osiągnąć sukces w nowoczesnym kolejnictwie to nie należy zatrudniać ANI JEDNEJ osoby z PR, czy która kiedykolwiek przewineła się albo nasiąkła mentalnością PR, bo się można na tym przewieść że hej.

Mimo wszystko życzę pani ex -prezes powodzenia i zmontowania swojej starej ekipy oczywiście już bez ex-PR i może jeszcze bez tych niezlustrowanych, ze swoimi lojalnymi ludźmi ma pani duże szanse na ogarnięcie wprowadzenia nowego przewoźnika na polskie tory i firmowanie sukcesu. Wszystko w pani rękach.
2013-08-05 13:48:59 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Pani byłej Prezes coś totalnie się podyrdało,
Pomieszać transport lotniczy z kolejowym - to trzeba mieć talent ...

a zwłaszcza w sferze "low-cost",
pani Prezes powołując się przykładowo na Ryanair zapomniała że firma ta postawiła na ilość, cena gra rolę drugorzędna,
i to jak do tej pory się tej firmie udaje,
- najwięcej pasażerów przewiezionych e relacji z kraju do kraju - 1. miejsce wśród innych linii lotniczych,
- jedna z największych flot lotniczych /ponad 300 samolotów/,
A z cenami bywa różnie raz polecisz w relacji tam i powrót za 20 euro, a raz za 300 euro, popyt reguluje ceny,
2013-08-05 14:54:00 Autor: :)
---.centertel.pl
Patolągówce dziękujemy, zna się jak zając na promach kosmicznych. Znamy tą tanią ofertę KŚ, która jest dla podróżnych 40% droższa niż PR. Nie wspominając o praktycznej likwidacji linii Gliwice - Katowice (cykl co 2 godziny w godzinach szczytu) a sprzęt przypominam jest Marszałka więc mógł jeździć w barwach dowolnej spółki.
2013-08-05 15:25:51 Autor: Fafik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nikt nie bierze pod uwagę tego, że PKP to także misja społeczna. Fakt, że może bilety są troszkę droższe niż w Czechach ale coś za coś. Silne związki zawodowe to największy skarb polskiej gospodarki, gwarantujący poszanowanie pracownika, Solidarność to symbol wolności. Nie może być tak, że za tańsze bilety kolejowe sprzedamy naszą godność
2013-08-05 17:25:08 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
W odpowiedzi na post Fafik:
"Nikt nie bierze pod uwagę tego, że PKP to także misja społeczna. Fakt, że może bilety są troszkę droższe niż w Czechach ale coś za coś. Silne związki zawodowe to największy skarb polskiej gospodarki, gwarantujący poszanowanie pracownika, Solidarność to symbol wolności. Nie może być tak, że za tańsze bilety kolejowe sprzedamy naszą godność"
NSZZ "Solidarność" to symbol prywaty, to symbol chodzenia na pasku jednej partii, to symbol rozkładania na łopatki czynnych zakładów pracy, symbol tego, co najgorsze w Polsce. Zresztą nie tylko "S", a również inne związki zawodowe mają te same wady. Dla związkowej kadry pracownik jest nieistotnym dodatkiem do ich prywatnych karier.
2013-08-05 17:41:39 Autor: Kornel
---.158.216.234.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Fafik

Mam nadzieję, że to co piszesz, to kiepski żart.
Bo jak nie, to żal mi cię. W ten sposób myśląc, to oprócz związkowców kolejowych, w pociągach nikt inny nie będzie jeździł. Na co ostatecznie można byłoby się zgodzić, gdyby tylko związki same utrzymywały ten grajdołek...
2013-08-05 19:22:19 Autor: Fafik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Muszą wrócić czasy kiedy polscy kolejarze na służbie a nie w pracy będą dumnie chodzili w czapkach z orzełkiem na czapce a nie jako niewolnicy na niemieckim pasku. A to, że S ściśle współpracuje z PiS to jest właśnie nadzieja dla kolejnictwa w Polsce. PiS ma odpowiednie i kompetentne osoby jak Senator Kogut czy minister Polaczek, którzy w swoim czasie przywrócą kolei i kolejarzom godność i należne im miejsce. Najważniejsze wyzwania po wyborach to zwrócenie polskich torów dla PKP oraz nacjonalizacja PESY i Newagu gdzie teraz wyzyskuje się pracowników, żeby za wszelką cenę i poniżej kosztów sprzedać Niemcom pociągi. Przyszłość dla tych firm to z powrotem PAFAWAG Bydgoszcz czy ZNTK Nowy Sącz oraz ZNLE Gliwice, które pod uważnym okiem związków zawodowych będą produkowały EZTy, wagony, lokomotywy dla PKP.
2013-08-05 19:51:49 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ Fafik

Krótko - co piłeś albo co zażyłeś?
2013-08-06 18:26:04 Autor: PR
---.devs.futuro.pl
Według ekspertki i w tym momencie prawie się udusiłem ze śmiechu ale jaja. Boże chroń polską kolej od takich ekspertów .
2013-08-07 00:49:46 Autor: gość
---.10.92.253
@Fafik
Za waszą godność zaniedługo będziecie bezrobotni. Ja też pracuję w firmie, która robi z pracownikami co chce. I tutaj Twoja racja, że nie tędy droga, żeby się górka bogaciła, a doły żyły na skraju ubóstwa. Ale wierz mi, zakładając, że góra jest uczciwa - związki zawodowe to dla firmy pewna śmierć. Po prostu nikt Ci nie da większej wypłaty niż warta jest Twoja praca. No chyba, że podwyższy ceny usług. W PR to doskonale widać - ceny idą w górę, ale z usług korzysta tylko ten, co musi. Kolej w wydaniu PR jest atrakcyjna dla klienta jak g...no w papierku bez papierka. Jeżdżą nią głównie Ci "zmuszeni" swoją sytuacją i ludzie z syndromem MK. Przewozy spadają systematycznie.
Dobrobyt bierze się z pracy. A jeżeli firma jest chora, to wszyscy powinni z niej uciekać. Niestety nie mamy wolnego rynku, pracy jest jak na lekarstwo, i dlatego też ten ślepy socjalny tor zasila takie twory jak związki zawodowe i koło się zamyka. A za wasze godne życie zapłacę ja - korzystający z usług kolei - przy kolejnej podwyżce cen biletów; a wtedy już coraj bliżej mi do samochodu, bo przesuwacie mnie na skraj ubóstwa wymuszając większe koszty nic nie dając w zamian. A jak ja się przesunę na auto - to wy stracicie pracę. A te dziesięcioletnie gwarancje zatrudnienia itd to jest po prostu szczyt socjalizmu. Paranoja ...
2013-08-07 00:57:50 Autor: gość
---.10.92.253
@Fafik
A poza tym w Polsce nie są najważniejsi kolejarze, pielęgniarki czy lekarze. Najważniejsi są przedsiębiorcy, bo to oni tworzą miejsca pracy. I to od ich "dobrobytu" zależy to, czy masz robotę, czy jest praca na rynku, czy - jak Cię wkurzy Twój pracodawca, będziesz miał gdzie się podziać uciekając od niego. Ale Ty jesteś z pokolenia DAJ MI DAJ MI NALEŻY SIĘ NALEŻY SIĘ PRZYSŁUGUJE MI PRZYSŁUGUJE MI. Niestety prywatny przedsiębiorca nie da Ci czegoś czego nie posiada, bo inaczej pójdzie z torbami ( i Ty razem z nim ). A jeżeli twoje związeczki doją państwową firmę to sięgasz po moje pieniądze, które mi to państwo ukradło. I to właśnie mnie wkurza i dlatego jesteś i będziesz przez wielu nazywany darmozjadem. Nie ma gorszej opcji niż ta, jak nasze Robin Hoodowe państwo zabiera mi 72% wypracowanych przeze mnie dóbr i daje je Fafikowi bo on ma związki zawodowe. No żesz ja p...lesz . . .
2013-08-07 07:42:53 Autor: ag
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pani naoglądała się greka Zorby i tak jej zostało, szkoda tylko, że za śląskie pieniądze
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony