Partnerzy serwisu:

Ruszyły testy pociągów towarowych w najdłuższym na świecie tunelu kolejowym

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 14.02.2016 231

Ruszyły testy pociągów towarowych w najdłuższym na świecie tunelu kolejowym
Fot. Alptransit Gotthard
Spółka Alptransit Gotthard rozpoczęła testy pociągów towarowych o długości 1500 m w tunelu pod przełęczą św. Gotarda. To część zaplanowanych działań, które muszą zostać przeprowadzone przed uruchomieniem tego najdłuższego na świecie tunelu, biegnącego przez obszar Alp Szwajcarskich.
Pierwsze testy zostały przeprowadzone przy wykorzystaniu pociągu zestawionego z platform wagonowych, wagonów teleskopowych oraz kontenerowych (łącznie 76 wagonów). Skład był prowadzony przez należące do Kolei Szwajcarskich trzy lokomotywy RE 620, które zostały rozlokowane z przodu, z tyłu oraz w samym środku składu. Testy miały za zadanie wykazać, jakie będzie oddziaływanie tak długiego pociągu na infrastrukturę oraz jak skład będzie współpracował z systemem ETCS poziomu 2.

W związku z planem przekazania tunelu do eksploatacji Kolejom Szwajcarskim z początkiem czerwca tego roku, ma odbyć się łącznie 3500 jazd testowych w tunelu. Natomiast od czerwca ruszy program testów SBB, który będzie przygotowaniem do regularnych przewozów. Te mają wystartować wraz z nowym rozkładem jazdy - 11 grudnia tego roku. Wcześniej - 1 października 2015 roku, po uzyskaniu zgody od Federalnego Urzędu Transportu, rozpoczęły się testy systemów sterowania, kontrole systemów bezpieczeństwa, łączności oraz wentylacji i chłodzenia.

Gdy tunel będzie już otwarty, wówczas - według zapowiedzi - ma być najbezpieczniejszym odcinkiem linii kolejowej na terenie Szwajcarii. Każdego dnia tunelem będzie mogło przejechać do 260 pociągów towarowych - o 80 więcej niż eksploatowaną dziś trasą. Pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się do prędkości 240 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży między południem Niemiec a północą Włoch. Przede wszystkim jednak czas podróży między Zurychem a Lugano skróci się o 45 minut. Nowy tunel pozwoli na poprawę jakości transportu kolejowego przez Alpy - zarówno pasażerskiego, jak i towarowego.

Niektóre odcinki tunelu położone są 2300 metrów pod górskimi szczytami, co czyni go najgłębszym tunelem. Jest to jednak przede wszystkim najdłuższy tunel kolejowy na świecie. Jego długość to prawie 57 km.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony