Ruszyły testy pierwszego Flirta dla USA
Tomasz Kościelny ⚫ 28.10.2018 ⚫
9,8k

Fot. TexRail
Firma Stadler przekazała do testów pociąg, który będzie obsługiwał linię kolei TexRail. Na początku testy mają odbywać się w rejonie portu lotniczego, a następnie na całej trasie.
Dostarczony pociąg to pierwszy z ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi miejskiej sieci TexRail. Będzie ona liczyła 43,5 km długości i połączy centrum Fort Worth, Grapevine oraz terminal "B" lotniska Dallas Fort Worth. Kontrakt zakłada opcję zwiększenia zamówienia o kolejne 24 pociągi.
Testy w rejonie terminalu B lotniska Dallas Fort Worth prowadzone są przy wsparciu Federalnej Administracji ds. Lotnictwa. Ich zadaniem jest przede wszystkim przeanalizowanie ewentualnego wpływu, jaki w przyszłości mogłaby wywrzeć eksploatacja składów na systemy sterowania ruchem lotniczym. Kolejnym etapem będzie rozpoczęcie testów na całej trasie. Ma to nastąpić w grudniu.
Kontrakt na dostawę ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych został zawarty trzy lata temu. Wartość zamówienia to ok. 100 mln dolarów. Ponieważ zamówienie, w odróżnieniu od poprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszy dla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act". Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail wybudował w Stanach Zjednoczonych nowy zakład. Pudła pociągów i wózki były produkowane w Szwajcarii, natomiast montaż - w North Salt Lake w stanie Utah. Składy mogą rozpędzać się do prędkości 130 km/h, a na pokładzie każdego z nich znajduje się po 224 siedzenia.
Prognozy zakładają, że każdego dnia z TexRail będzie korzystać początkowo około 10 tys. pasażerów. Do roku 2035 liczba ta ma wzrosnąć do 14,5 tys. dziennie. Pociągi mają kursować w godzinach szczytu co 30 minut, a poza szczytem - co godzinę. Póki co nie jest jeszcze znany termin uruchomienia linii. Nastąpi to albo pod koniec grudnia, albo na początku przyszłego roku.
Testy w rejonie terminalu B lotniska Dallas Fort Worth prowadzone są przy wsparciu Federalnej Administracji ds. Lotnictwa. Ich zadaniem jest przede wszystkim przeanalizowanie ewentualnego wpływu, jaki w przyszłości mogłaby wywrzeć eksploatacja składów na systemy sterowania ruchem lotniczym. Kolejnym etapem będzie rozpoczęcie testów na całej trasie. Ma to nastąpić w grudniu.
Kontrakt na dostawę ośmiu spalinowych zespołów trakcyjnych został zawarty trzy lata temu. Wartość zamówienia to ok. 100 mln dolarów. Ponieważ zamówienie, w odróżnieniu od poprzednich projektów, finansowane jest ze środków federalnych, po raz pierwszy dla firmy Stadler zastosowanie ma przepis zwany „Buy America Act". Wymaga on, aby 60 procent produkcji odbywało się w USA. W związku z tym Stadler Rail wybudował w Stanach Zjednoczonych nowy zakład. Pudła pociągów i wózki były produkowane w Szwajcarii, natomiast montaż - w North Salt Lake w stanie Utah. Składy mogą rozpędzać się do prędkości 130 km/h, a na pokładzie każdego z nich znajduje się po 224 siedzenia.
Prognozy zakładają, że każdego dnia z TexRail będzie korzystać początkowo około 10 tys. pasażerów. Do roku 2035 liczba ta ma wzrosnąć do 14,5 tys. dziennie. Pociągi mają kursować w godzinach szczytu co 30 minut, a poza szczytem - co godzinę. Póki co nie jest jeszcze znany termin uruchomienia linii. Nastąpi to albo pod koniec grudnia, albo na początku przyszłego roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |